Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

‌‌Ο γρίφος της ημέρας - Το δαχτυλίδι

Δύο φίλοι πηγαίνουν μαζί στην αγορά, για ν' αγοράσουν ένα δαχτυλίδι για τις αρραβωνιαστικές τους. Μετά από πολύ ψάξιμο,...

Ο γρίφος της ημέρας - Το δαχτυλίδι

Δύο φίλοι πηγαίνουν μαζί στην αγορά, για ν' αγοράσουν ένα δαχτυλίδι για τις αρραβωνιαστικές τους. Μετά από πολύ ψάξιμο, διαλέγουν και οι δύο το ίδιο δαχτυλίδι, το οποίο κοστίζει 1.000 €. Κανένας από τους δύο φίλους δεν έχει αυτό το ποσό, οπότε ακολουθεί ο παρακάτω διάλογος:

Ο πρώτος λέει στο δεύτερο:

- Δάνεισε μου το 1/3 των χρημάτων σου, ώστε με τα χρήματα που έχω στην τσέπη μου θα μπορέσω ν’ αγοράσω το δαχτυλίδι.

Ο δεύτερος τότε του απαντάει:

- Γιατί δεν μου δανείζεις εσύ το 1/2 των χρημάτων σου, ώστε με τα χρήματα που έχω, να μπορέσω ν’ αγοράσω εγώ το δαχτυλίδι;

Πόσα χρήματα είχε καθένας από τους δύο φίλους;

Λύση του προηγούμενου γρίφου: Το κοριτσάκι με τα σπίρτα

Όπως είναι διατυπωμένος ο γρίφος έχει και άλλες λύσεις. Αυτό γιατί η ακμή στη γεωμετρία δύο διαστάσεων ορίζεται ως το ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει δύο διαδοχικές κορυφές ενός πολυγώνου.
Μια λύση είναι και η κατωτέρω:


Η λύση προτάθηκε από τον Carlo de Grandi


Άλλοι γρίφοι

Τα μανιτάρια του Αργύρη
Το νούμερο
Ο λαγός και η χελώνα
3+3=?
Τα "ίσα" τρίγωνα
Περπατώ περπατώ εις τον δρόμο ...
Πού μένουν οι 5 φίλοι;
Ο φοιτητής αγχώθηκε
Πάμε στοίχημα;
Ο Κύκλος με την Κιμωλία
Η μύτη του Πινόκιο
Η πισίνα
Ο κυρ Γιάννης ο μανάβης
Μαμ μαμ
Έχει καύσωνα ... το ψιλικατζίδικο παράγγειλε νερό
Τέσσερα όμοια