Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Ζητείται ειδικός

Παρακαλώ, ένας μαθηματικός ή ένας ειδικός λοιμωξιολόγος ας με βοηθήσει να καταλάβω πού κάνω λάθος! Έστω ότι έχουμε ένα ανοιχτό αμφιθέα...

Ζητείται ειδικός

Παρακαλώ, ένας μαθηματικός ή ένας ειδικός λοιμωξιολόγος ας με βοηθήσει να καταλάβω πού κάνω λάθος!

Έστω ότι έχουμε ένα ανοιχτό αμφιθέατρο χωρητικότητας 1000 θέσεων. Τοποθετούμε τους θεατές, όπως φαίνεται στο σχήμα με οριζόντιες αποστάσεις μεταξύ τους στο 1 m, δηλαδή περισσότερο απ’ ότι απέχουν δύο μαθητές που κάθονται στο ίδιο θρανίο. Σύμφωνα με τους ειδικούς αυτή η απόσταση είναι προβληματική.

Κάνοντας όλους τους δυνατούς συνδυασμούς, υπολογίζουμε ότι στη συγκεκριμένη διάταξη υπάρχουν 960 προβληματικοί συνδυασμοί. Αυτές οι «παραβάσεις» είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα του αμφιθεάτρου. Την ορολογία της προηγούμενης πρότασης την έχω δανειστεί από τον κ. Μ της επιτροπής των ειδικών.

Κι αν σε μία τάξη, που όλοι οι μαθητές βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο, δεν υπάρχει πρόβλημα στον κάθετο άξονα της τάξης, σύμφωνα με τον κ. Μ, πολύ περισσότερο δεν θα υπάρχει πρόβλημα σε ένα αμφιθέατρο, όπου οι θεατές δεν βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο και οι μεταξύ τους αποστάσεις είναι μεγαλύτερες.

Ωστόσο, αν συνδυάσουμε ανά 2 όλους τους θεατές, βρίσκουμε ότι υπάρχουν 499500 δυνατοί συνδυασμοί, από τους οποίους μόνο οι 960 είναι προβληματικοί, δηλαδή ποσοστό 0,2%!!!

Ουπς! Κάτι δεν πάει καλά. Σε μια κλειστή αίθουσα θα κληθούν να συνυπάρξουν 25 μαθητές και ένας εκπαιδευτικός για τουλάχιστον 6 ώρες κάθε μέρα. Όμως σύμφωνα με τον κ. Μ μόνο το 4% των αποστάσεων είναι προβληματικές και γι’ αυτό οι 25 μαθητές ανά τμήμα δεν είναι σοβαρό πρόβλημα για τη λειτουργία των σχολείων.

Ok. Το κατάλαβα. Από την άλλη όμως σε ένα ανοιχτό αμφιθέατρο 1000 ατόμων, όπου οι θεατές θα συνυπάρξουν για μία και μόνη φορά για 2 ώρες πάνω κάτω, όσο διαρκεί δηλαδή μια παράσταση ή μια συναυλία και όπου οι προβληματικές αποστάσεις είναι μόνο το 0,2% γιατί είναι πρόβλημα;  Γιατί οι παραστάσεις και οι συναυλίες ματαιώνονται, αλλά τα σχολεία ανοίγουν κανονικά;

Ας το πάμε όμως ένα βήμα παρακάτω. Αν δεν υπάρχει κανείς που να νοσεί, καμία διασπορά της νόσου δεν θα γίνει, ακόμα κι αν περάσουν 100 μέρες, είτε με μάσκες είτε χωρίς.

Ας υποθέσουμε όμως ότι ένας μαθητής είναι ασυμπτωματικός φορέας του Covid-19. Την πρώτη μέρα, επειδή όλοι χρησιμοποιούν μάσκες, απολυμαίνουν τα χέρια τους και τηρούν κατά το δυνατόν όλες τις αποστάσεις, ο ιός δεν μεταδίδεται. Ομοίως τη δεύτερη και την τρίτη μέρα. Ως πότε όμως; Οι μαθητές κινούνται αναγκαστικά στους ίδιους χώρους, χρησιμοποιούν τις ίδιες τουαλέτες, ακουμπούν στις ίδιες επιφάνειες κ.ο.κ. Πόσες μέρες αντέχει το μοντέλο των ειδικών;

Γιώργος Βαρδακώστας