Και τι σχέση έχει το συμπαθές φρούτο με τα ενημερωτικά του ΠΥΣΔΕ; Ροδαλή, ροδαλή, μοσχομυριστή, ζουμερή και νόστιμη. Αλλά και τοξική και γ...
Και τι σχέση έχει το συμπαθές φρούτο με τα ενημερωτικά του ΠΥΣΔΕ; Ροδαλή, ροδαλή, μοσχομυριστή, ζουμερή και νόστιμη. Αλλά και τοξική και γεμάτη φυτοφάρμακα ενίοτε. Και οι χειρότερες όλων είναι οι ροκφόρ φραουΛίτσες, γνωστές και ως στρουμφοφραουΛίτσες.
Είπε ο αιρετός: «Δεν το πιστεύω ότι το ζω αυτό. Όνειρο θα ’ναι. Δεν μπορεί, κάποια στιγμή θα ξυπνήσω». Και το είπε φωναχτά, για να τον ακούσουν όλοι. Πιο πολύ όμως το είπε φωναχτά, μήπως και από τις φωνές ξυπνήσουν όλοι και σταματήσει το όνειρο.
Πού τελειώνει το όνειρο και πού αρχίζει η πραγματικότητα;
Ο Σουρεαλισμός ιδρύθηκε επίσημα το 1924, όταν ο André Breton (Αντρέ Μπρετόν) έγραψε Το Μανιφέστο του Σουρεαλισμού (Le Manifeste du Surréalisme). Σε αυτό, όρισε το Σουρεαλισμό ως τον «ψυχικό αυτοματισμό στην καθαρή του μορφή, μέσω του οποίου προτίθεται κανείς να εκφράσει - λεκτικά, μέσω του γραπτού λόγου ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο - την πραγματική λειτουργία της σκέψης». Πρότεινε ότι οι καλλιτέχνες θα πρέπει να αναζητήσουν την πρόσβαση στο ασυνείδητό τους, προκειμένου να κάνουν τέχνη εμπνευσμένη από αυτό το βασίλειο.
Στην προκείμενη περίπτωση, το βασίλειο από το οποίο αντλούμε την έμπνευσή μας είναι το βασίλειο της ασυδοσίας και της παρανομίας
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ
της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Θέμα: Συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 18-11-2021
Πράξη 44η. Τι είδους πράξη, θα αναρωτηθεί κανείς. Υπάρχουν επίθετα, που μπορούν να μπουν μπροστά από τη λέξη «Πράξη», αλλά δεν είναι από αυτά, που μπορούν να μπουν σ’ έναν ενημερωτικό δελτίο.
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι, τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας στις 18-11-2021 είναι τα εξής:
Κάτι αναγνωρίσεις προϋπηρεσίας, κάτι αναγνωρίσεις συνάφειας μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών και κάτι ανώδυνες τροποποιήσεις ωραρίων, που μπορείτε να τις διαβάσετε και στο μη ενημερωτικό του άλλου. Στο δικό μας το ενημερωτικό θα μάθετε μόνο για πράγματα, που κανονικά συμβαίνουν μόνο στα όνειρα ή μέσα στο αρρωστημένο μυαλό κάποιων ανεγκέφαλων. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε από κοντά τον σουρεαλισμό, όπως τον βιώνουμε μέσα από τις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.
Όταν ένας εκπαιδευτικός δεν έχει συμπληρωμένο το ωράριό του και διατίθεται σε άλλες σχολικές μονάδες, προκειμένου να το συμπληρώσει η διαδικασία ονομάζεται «συμπλήρωση ωραρίου». Η διαδικασία με την οποία από έναν εκπαιδευτικό, που έχει συμπληρωμένο το ωράριό του, αφαιρούνται ώρες, όχι από τον Σύλλογο Διδασκόντων ή από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, αλλά από το ΠΥΣΔΕ και στη συνέχεια αυτός διατίθεται σε άλλες σχολικές μονάδες, προκειμένου να συμπληρώσει το ήδη συμπληρωμένο του ωράριο, πώς ονομάζεται; Πάλι «συμπλήρωση ωραρίου»; Ο όρος ασυδοσία θα ταίριαζε περισσότερο.
Πάντως η νομοθεσία είναι ξεκάθαρη και δυστυχώς καλούμαστε για άλλη μια φορά να γίνουμε δικηγόροι και να την υπενθυμίσουμε στους αδαείς ή σε όσους σκοπίμως την παρακάμπτουν, προκειμένου να κρατήσουν την καρέκλα τους, μετά και τις επόμενες κρίσεις των στελεχών της εκπαίδευσης.
Σύμφωνα λοιπόν με την Υπουργική Απόφαση 85980/Δ2/2020 – ΦΕΚ 2737/Β/4-7-2020 με θέμα «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου», η Ιστορία του Γυμνασίου και η Ιστορία του Γυμνασίου είναι Β΄ ανάθεση στους εκπαιδευτικούς ΠΕ06 και ΠΕ78 και Γ΄ ανάθεση για τους ΠΕ01. Επιπλέον:
Α. Με τα μαθήματα πρώτης (Α’) ανάθεσης οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν το υποχρεωτικό τους ωράριο, ενώ με τα μαθήματα δεύτερης (Β’) ανάθεσης συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο ή καλύπτουν εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας, καθώς και οι διδακτικές ώρες της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης της δεύτερης ειδικότητας δεν πρέπει να υπερβαίνουν το όριο των έντεκα (11) διδακτικών ωρών.
Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α’ ανάθεση.
Γ. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Β’ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Β’ ανάθεση.
Δ. Τα μαθήματα ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς με την εξής σειρά προτεραιότητας:
Ο εκπαιδευτικός διδάσκει:
α) στο σχολείο όπου είναι τοποθετημένος οργανικά ή προσωρινά:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
β) σε τυχόν συστεγαζόμενη σχολική μονάδα ή σε σχολική μονάδα του ίδιου συγκροτήματος:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
γ) σε σχολική μονάδα της ίδιας ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
δ) σε σχολική μονάδα όμορης ομάδας σχολείων:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
ε) σε σχολική μονάδα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης:
1. μαθήματα της πρώτης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
2. μαθήματα της δεύτερης ανάθεσης της βασικής ειδικότητας
3. μαθήματα της δεύτερης ειδικότητας (σε α’ και β’ ανάθεση)
Ε. Η Τρίτη (Γ’) Ανάθεση αφορά στη βασική ειδικότητα και ενεργοποιείται μετά την 30η Σεπτεμβρίου, με απόφαση του ΠΥΣΔΕ, για τυχόν κενά που δεν έχουν καλυφθεί, με την ίδια σειρά που ακολουθείται στην περίπτωση της πρώτης και δεύτερης ανάθεσης. Επίσης, μετά την 30η Σεπτεμβρίου, εφόσον υπάρχουν διδακτικές ώρες που δεν έχουν καλυφθεί στο σχολείο ή στο σχολικό συγκρότημα ή στα όμορα σχολεία ή σε άλλα σχολεία της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, τότε οι διδακτικές ώρες της δεύτερης ανάθεσης ή της δεύτερης ειδικότητας μπορούν να υπερβούν τις έντεκα (11), μετά από σχετική απόφαση του ΠΥΣΔΕ.
Αγαπητοί συνάδελφοι και αγαπητές συναδέλφισσες, στην συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας στις 18-11-2021, λήφθηκαν οι ακόλουθες πρωτοφανείς σε παγκόσμιο επίπεδο αποφάσεις:
Ενώ έχουν ήδη συμπληρωθεί δύο μήνες μαθημάτων στα σχολεία μας, με τις χειρότερες συνθήκες λόγω πανδημίας, χωρίς γραμματειακή υποστήριξη και με τους εκπαιδευτικούς να έχουν συμπληρωμένο μέχρι και την τελευταία ώρα το ωράριό τους πηγαίνοντας μέχρι και πέντε διαφορετικές σχολικές μονάδες, αντί να ζητηθούν αναπληρωτές για 26 ώρες κενό σε ΠΕ06, το Συμβούλιο προέβη στην εξής πρωτοφανή, εντελώς παράνομη εξωφρενική ενέργεια:
Αφαίρεσε από τρεις (προς το παρόν) εκπαιδευτικούς ΠΕ06 τις ώρες Β΄ ανάθεσης (ιστορία), με τις οποίες συμπλήρωναν νομίμως το ωράριό τους, σύμφωνα με την ως άνω αναφερόμενη υπουργική απόφαση, αλλά και σύμφωνα με το άρθρο 100 του νόμου 4823/2021, και τους διέθεσε σε τρεις άλλες σχολικές μονάδες για να διδάξουν μαθήματα Α΄ ανάθεσης, χωρίς φυσικά τη συναίνεσή τους.
Ταυτόχρονα, για τις ώρες ιστορίας, που μένουν ακάλυπτες, δεν διατίθενται εκπαιδευτικοί ΠΕ02 ή ΠΕ33, που έχουν το μάθημα Α΄ ανάθεση και θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχει κάποια λογική, αλλά εκπαιδευτικοί άλλων σχολικών μονάδων ειδικότητας ΠΕ78, που έχουν την ιστορία ως Β΄ ανάθεση (όπως και οι ΠΕ06) και εκπαιδευτικοί ΠΕ01, που έχουν την ιστορία ως Γ΄ ανάθεση, πλην όμως έχουν την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.
Η συγκεκριμένη απόφαση ελήφθη για λόγους παιδαγωγικούς! Τουλάχιστον όσο παιδαγωγικό θεωρείται να αλλάζουν καθηγητή οι μαθητές στη μέση της χρονιάς και ενώ ενδεχομένως έχουν υποβληθεί σε ολιγόλεπτες ή ωριαίες γραπτές δοκιμασίες.
Υπενθυμίζεται ότι οι αναθέσεις των μαθημάτων δεν γίνονται από το ΠΥΣΔΕ και η συμπλήρωση του ωραρίου αφορά μόνο όσους εκπαιδευτικούς δεν έχουν συμπληρωμένο το ωράριό τους.
- Έφτασε ο κόμπος στο χτένι. Είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι. Πρέπει να κάνουμε το καθήκον μας. Τι … να κάθονται οι εκπαιδευτικοί να πίνουν καφέ;
Ακούς συνάδελφε; Ακούς; Αυτή είναι η άποψη, που έχει για σένα η προϊσταμένη αρχή. Ότι κάθεσαι και πίνεις καφέ. Μάλιστα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, πρόκειται να απαγορευτεί στους εκπαιδευτικούς να πίνουν καφέ στα σχολεία, διότι «πίνω καφέ» σημαίνει ότι κααάθομαι και ξύνομαι» όπως συμβαίνει σε κάποια γραφεία, όχι πολύ μακριά από τα σχολεία μας, στα ανατολικά της πόλης.
Υπάρχουν οι νόμοι του κράτους και οι νόμοι της μαριονέτας. Οι νόμοι του κράτους είναι για τα κορόιδα. Αν όμως ξέρεις πώς να κινείς τα νήματα, έχεις και προνομιακή μεταχείριση. Το αστείο είναι ότι ο Άλλος καταψήφισε την απόφαση και αμέσως μετά βάλθηκε να ψάχνει μαζί με τους υπόλοιπους διοικητικούς, όλους εκείνους τους συνδυασμούς (συνταγές), που βολεύουν την υπηρεσία, για τις ανάγκες της οποίας υποτίθεται ότι έγινε όλη αυτή η ανωμαλία. Σου λέει «εγώ θα γράψω στο ενημερωτικό μου ότι το καταψήφισα, για να μην κινδυνεύω να φάω και ξύλο, αλλά πώς να αφήσω τους υπόλοιπους αβοήθητους, όταν δεν ξέρουν ούτε πώς να ανακατέψουν με την κουτάλα». Έξυπνο.
Φυσικά τα δέκα (προς το παρόν) σχολεία, που ανακατεύονται με έναν απίστευτο τρόπο και πρέπει να τροποποιήσουν τα προγράμματά τους, δεν τα σκέφτηκε κανείς. Εκτός κι αν το συγκεκριμένο καψόνι είναι απλά μια δοκιμασία, που εντάσσεται στα πλαίσια της αξιολόγησης.
Για να δούμε τώρα, ποιος από σας διάβασε το προηγούμενο ενημερωτικό; Αίτημα μόνιμου εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για τροποποίηση της τοποθέτησής του και της διάθεσης του για συμπλήρωση του ωραρίου του, είχε γίνει δεκτό λόγω της πρόσληψης αναπληρωτή στη συγκεκριμένη ειδικότητα. Τι σημαίνει αυτό; Μιας και ο μόνιμος πάντα προηγείται σε σχέση με τον αναπληρωτή, ικανοποιήθηκε το αίτημα του μόνιμου εκπαιδευτικού και οι ώρες, που αυτός άφησε, καλύφθηκαν από τον αναπληρωτή. Σωστό και δίκαιο, παρά το ότι το σχολείο από το οποίο αφαιρέθηκαν οι ώρες του συναδέλφου, θα έπρεπε να τροποποιήσει το ωρολόγιο πρόγραμμά του σε συνεννόηση με άλλες δύο σχολικές μονάδες. Φυσικά το ίδιο είχε συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις, που προηγήθηκαν.
Δύο μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ08, που είχαν διατεθεί για συμπλήρωση ωραρίου από μία ώρα ο καθένας στο Γυμνάσιο Κορινού κάνουν αίτηση θεραπείας.
Η πρώτη ισχυρίζεται ότι έρχεται από Θεσσαλονίκη με το τρένο και θα πρέπει να κατεβαίνει στον Κορινό, να κάνει μία ώρα μάθημα και στη συνέχεια να ξαναμπαίνει στο τρένο, να φτάνει στην Κατερίνη και μετά με κάποιο μέσο (εμπρός καλά μου πόδια) να μεταβαίνει στο 6ο Γυμνάσιο, όπου είναι η τοποθέτησή της για τις υπόλοιπες ώρες.
Ο δεύτερος, ισχυρίζεται ότι η μία ώρα πλεόνασμα προέκυψε λόγω των συμπτύξεων τμημάτων, που επιβλήθηκαν από τη Δ.Δ.Ε. Πιερίας και ότι μπορεί να την συμπληρώσει στο όμορο σχολείο (λέγε με 2ο Γυμνάσιο), όπου ήδη διδάσκει άλλες πέντε ώρες και όπου έχει τοποθετηθεί αναπληρώτρια της ίδιας ειδικότητας. Λεπτομέρεια. Στο 2ο Γυμνάσιο Διευθύντρια είναι η κ. Παπαδοπούλου, υπηρεσιακό μέλος του Συμβουλίου. Την μία ώρα στο Γυμνάσιο Κορινού, θα πρέπει να την συμπληρώσει η αναπληρώτρια, όπως έχει γίνει και σε άλλες περιπτώσεις. Εναλλακτικά, εφόσον το πρώτο αίτημα δεν δύναται να ικανοποιηθεί, ο συνάδελφος ζητάει να διατεθεί στο Γυμνάσιο Κορινού όχι για μία ώρα, αλλά για τέσσερις, αφήνοντας όμως τρεις ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων στο 1ο Γυμνάσιο, έτσι ώστε οι τέσσερις ώρες να είναι μαζεμένες σε μία μέρα και να μην αναγκάζεται να μετακινείται σε δύο σχολεία, που απέχουν μεγάλη απόσταση μεταξύ τους την ίδια μέρα, αφού εξάλλου, όπως αναφέρει, δεν διαθέτει μέσο μετακίνησης.
- Δεν ισχύει.
- Τι δεν ισχύει;
- Το τελευταίο. Δεν ισχύει.
- Δηλαδή, τι δεν ισχύει;
- Το ότι δεν έχει αμάξι. Στο σχολείο έρχεται κανονικά με αμάξι.
Μάλιστα. Η γκεστάπο, που παρακολουθεί τους εκπαιδευτικούς, γνωρίζει ποιοι έχουν και ποιοι δεν έχουν αμάξι και ποιοι το χρησιμοποιούν για να πηγαίνουν στην δουλειά τους. Σύμφωνα με αποκλειστικές μας πληροφορίες, πρόκειται να ψηφιστεί νόμος, που θα υποχρεώνει τους εκπαιδευτικούς και να έχουν αμάξι και να το χρησιμοποιούν για τις ανάγκες τις υπηρεσίας. Επιπλέον οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει, δύο φορές την εβδομάδα να προσκομίζουν στην υπηρεσία τους rapid test από εξουσιοδοτημένο συνεργείο, από όπου να προκύπτει πόσο rapid είναι το όχημα και επιπλέον ότι έχουν περάσει ΚΤΕΟ, έχουν κάνει όλα τα service, έχουν απολυμάνει το όχημα και ότι δεν πρόκειται να το χρησιμοποιεί άλλο μέλος της οικογένειας για κανέναν λόγο.
Προς το παρόν όμως και μέχρι να ψηφιστεί ο σχετικός νόμος, σας ενημερώνουμε ότι ΔΕΝ υπάρχει νομοθεσία, που να υποχρεώνει τον εκπαιδευτικό να έχει αμάξι ή, αν έχει, να τον υποχρεώνει να το χρησιμοποιεί για να μετακινείται από το ένα σχολείο στο άλλο. Εμείς πάντως καθόσον γνωρίζουμε, δεν υπάρχει κανένας εκπαιδευτικός, που να διαθέτει όχημα για να μετακινείται μεταξύ σχολείων και καλό είναι οι συνάδελφοι να το αναφέρουν σε τυχόν αιτήσεις θεραπείας, τις οποίες υποβάλλουν στον θεράποντα ιατρό … εε … στην υπηρεσία είναι το σωστό.
Τα αιτήματα των δύο συναδέλφων αρχικά απορρίπτονται με ψήφους 4-1, προκειμένου να μην διαταραχθεί το πρόγραμμα του 2ου Γυμνασίου, αλλά και το ωράριο της αναπληρώτριας! Δεν χρειάζεται να πούμε ποιος και γιατί μειοψήφησε. Ωστόσο, τίποτα δεν τελειώνει, μέχρι να τελειώσει πραγματικά. Άλλωστε γι’ αυτό βρισκόμαστε στο ΠΥΣΔΕ. Για να δίνουμε για σας κάθε μάχη, ακόμα κι αν ο πόλεμος μπορεί τελικά να χαθεί. Η λύση υπάρχει και είναι απλή. Παίρνουν οι δύο συνάδελφοι από μία ώρα στο 2ο Γυμνάσιο και η αναπληρώτρια πηγαίνει για δύο ώρες στο Γυμνάσιο Κορινού. Πώς σας φαίνεται;
Ο δοτός (σύμφωνα με την ίδια τη ΔΑΚΕ) αιρετός προσπαθεί να βρει λύση. Εξάλλου είναι γνωστός για τις ικανότητες σεφ, που διαθέτει. Ακούστε τη λύση για να πάρετε μία γεύση. Να πάει ο ένας ΠΕ08 στο Γυμνάσιο Κορινού για τέσσερις ώρες όπως ζητάει, όχι όμως για να καλύψει κενό τεσσάρων ωρών, αλλά μόνο δύο, αφού θα πάρει και δύο ώρες από άλλη συνάδελφο ΠΕ08, που ήδη είχε διατεθεί για τέσσερις ώρες στο Γυμνάσιο Κορινού, η οποία θα πρέπει αυτές τις δύο ώρες να τις συμπληρώσει στο 1ο Γυμνάσιο (3ο σχολείο για την ίδια), κάνοντας όχι ώρες καλλιτεχνικών (Α΄ ανάθεση), αλλά εργαστήρια δεξιοτήτων, που μπορεί να τα κάνει και οποιαδήποτε άλλη ειδικότητα. Επιπλέον η άλλη συνάδελφος ΠΕ08, απαλλάσσεται από την μία ώρα καλλιτεχνικών στο Γυμνάσιο Κορινού (Α΄ ανάθεση) και πηγαίνει στο 1ο Γυμνάσιο για να κάνει και αυτή μια ώρα εργαστήρια δεξιοτήτων. Μπερδευτήκατε;
4-1 περνάει η συνταγή του Master chef. Ποιος κερδίζει από την περίεργη αυτή απόφαση; Προφανώς το 2ο Γυμνάσιο και η αναπληρώτρια συνάδελφος, που δεν διαταράσσεται το ωράριό της. Ποιος χάνει; Προφανώς οι μόνιμοι συνάδελφοι, που γίνονται γυρολόγοι και το 1ο Γυμνάσιο, το 6ο Γυμνάσιο, το 7ο Γυμνάσιο και το Γυμνάσιο Κορινού, που πρέπει να τροποποιήσουν τα προγράμματά τους.
Αγαπητοί συνάδελφοι, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι πριν την συγγραφή του παρόντος ενημερωτικού και για να φτιάξουμε διάθεση, όπως θα λέγαμε λαϊκά, αναγκαστήκαμε να παρακολουθήσουμε περίπου μία ώρα από την ενδιαφέρουσα εκπομπή της ΕΡΤ «Μικρά Βιβλία Μεγάλες Ιδέες». Ο παρουσιαστής της εκπομπής έχει τρεις καλεσμένους. Έναν συγγραφέα, μία υφυπουργό της κυβέρνησης και έναν κριτικό κινηματογράφου. «Το μέλλον εδώ και τώρα» είναι ο τίτλος του βιβλίου, που έχουν διαβάσει και οι τέσσερις και το οποίο καλούνται να σχολιάσουν.
- Μ’ άρεσε γιατί ρίχνει ιδέες για συζήτηση και δεν τις προτάσσει για αξιώματα, λέει ο πρώτος.
- Κάθε γενιά έχει τις δυσκολίες της και κάθε καιρός έχε τα προβλήματά του λέει η άλλη.
Καιρός φέρνει τα λάχανα καιρός τα παραπούλια. Και συνεχίζει η κυρία:
- Τα τελευταία 20 χρόνια πλέον και δη στον δυτικό κόσμο περνούμε από χρονιά σε χρονιά δυσκολίας, δυσκολία η οποία μπορεί εντέλει να διορθώνεται ή μπορεί εντέλει να ξεπερνιέται, αλλά αυτό που λένε και οι ξένοι, τα cumulates ας πούμε, χτίζεται η μία πάνω στην άλλη, νομίζω ότι τα τελευταία 20 χρόνια έχουν δώσει ένα αρκετά γερό πάτημα, στο όποιο απαισιόδοξο ή εντέλει πιο ευφάνταστα δυστοπικό σενάριο, στο οποίο μπορούμε να πατήσουμε επάνω και να μην κάνουμε τις όποιες τόσο ευχάριστες ή αισιόδοξες προβολές μπορούσαμε να κάνουμε ή μπορούσαν να κάνουν οι προηγούμενες γενιές…
Ντέλι ντέλι εντελει άτιμε ντουνιά.
- Η νοημοσύνη των δέντρων είναι απίθανη, είναι εξαιρετική, υπάρχει και ένα βιβλίο «Η κρυφή ζωή των δέντρων», όπου κάνουν θαυμαστά πράγματα, αλλά δεν ξέρουν πόσο όμορφα, δεν έχουν επίγνωση. Τα δέντρα δεν μαθαίνουν, λέει ο τρίτος.
Λέξεις όπως ευτοπία, δυστοπία, ευαπορρόφητος, αυτοβοήθεια, pop κουλτούρα, αντικουλτούρα, κάνουν δύσκολη την παρακολούθηση. Καλύτερα για να περάσει η ώρα να γράψει κανείς ένα ενημερωτικό, έστω κι αν κανείς δεν πρόκειται να καταλάβει τίποτα. Ωστόσο, αν με τα νέα μέτρα δυσκολεύεστε να βρείτε παρέα για εξόδους, μπορείτε κάλλιστα να καλείτε φίλους στο σπίτι και όλοι μαζί να παρακολουθείτε τις εκπομπές της ΕΡΤ, για να βλέπετε πώς αξιοποιούνται και τα λεφτά που δίνετε μέσω των αυξημένων λογαριασμών ρεύματος.
«Αγαπημένη φαντασία, αυτό που μου αρέσει περισσότερο σε εσένα είναι η αμείλικτή σου ποιότητα.»
André Breton