Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Τι είπαν ο υπ. Παιδείας και οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών στη δίωρη συνάντηση

Σε πολύ καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε η δεύτερη δίωρη συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με τους εκπροσώπους των Επιστημονικών...

Τι είπαν ο υπ. Παιδείας και οι Επιστημονικές Ενώσεις Φυσικών Επιστημών στη δίωρη συνάντηση

Σε πολύ καλό κλίμα πραγματοποιήθηκε η δεύτερη δίωρη συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου με τους εκπροσώπους των Επιστημονικών Ενώσεων Βιοεπιστημόνων, Γεωλόγων, Φυσικών και Χημικών και Ελληνικής Εταιρείας Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση , όπου έγινε καταγραφή των προβλημάτων του εκπαιδευτικού συστήματος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με έμφαση στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών. 

Ο υπουργός Παιδείας ζήτησε από τις Ενώσεις να καταθέσουν τον προβληματισμό και τις προτάσεις τους και να εμπλακούν ενεργά σε διαδικασίες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Με πρωτοβουλία του Κώστα Γαβρόγλου έχει οριστεί τρίτη συνάντηση την Τρίτη 15-5-18 για συζήτηση επί συγκεκριμένων προτάσεων. 

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Ενώσεων αναφέρθηκαν από κοινού στα προβλήματα που αφορούν τόσο στο Γυμνάσιο όσο και στο Λύκειο, τονίζοντας τη σημασία μεταρρυθμίσεων και αλλαγών που θα διαπερνούν συνολικά τον κορμό της Δευτεροβάθμιας με στόχο την αναβάθμιση της διδασκαλίας των Επιστημών.

Παράλληλα τόνισαν στον κ. υπουργό, μεταξύ άλλων, με συγκεκριμένα παραδείγματα στην ανάγκη κατάργησης των μονόωρων μαθημάτων, εκσυγχρονισμού του γνωστικού περιεχομένου, ενίσχυσης του εργαστηριακού χαρακτήρα των αντικειμένων.

Ειδικότερα επισημάνθηκαν από τις Ενώσεις τα παρακάτω θέματα:

• Πολύ μικρός χρόνος διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες (συνολικά 13,5% έναντι 22% της ΕΕ)

• ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

• Μονόωρα μαθήματα-περαιτέρω υποβάθμιση των ΦΕ με επέκταση του αριθμού των μονόωρων μετά την περικοπή 1 ώρας Γεωγραφίας και 1 ώρας Βιολογίας

• Αναίρεση του εργαστηριακού χαρακτήρα του μαθήματος

• Ασυνέχεια στα γνωστικά αντικείμενα

• Αλληλεπικαλύψεις, πρωθύστερα και ασυμβατότητες σε έννοιες, συμβολισμούς, προσεγγίσεις φαινομένων

• Διαχωρισμός των γνωστικών αντικειμένων σε Α (εξεταζόμενα) και Β κατηγορίας

• Αυθαίρετες, χωρίς σχέδιο περικοπές της ύλης

• ΑΝΩΤΕΡΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

• Αυθαίρετες, χωρίς σχέδιο και διδακτικό στόχο περικοπές της ύλης

• Αναίρεση του εργαστηριακού χαρακτήρα του μαθήματος

Μικρό εύρος ύλης με αποτέλεσμα:

• Την επεξεργασία σε μεγάλο βάθος που ευνοεί την ασκησιολογία, αλλά όχι την κατανόηση των φαινομένων

• Την αποσπασματική προσέγγιση της φυσικής πραγματικότητας

• Την εξαίρεση σημαντικών σύγχρονων τομέων των φυσικών επιστημών

• Ανάγκη εξορθολογισμού και ενίσχυσης του πλαισίου της Επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να καλύπτει πραγματικές ανάγκες και θεσμοθέτηση κανόνων για την επιλογή μεταξύ ΕΠΑΛ - ΓΕΛ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ.
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΦΕ

Στο πλαίσιο του διαλόγου ο υπουργός ζήτησε από τις Ενώσεις να καταθέσουν τον προβληματισμό και τις προτάσεις τους και να εμπλακούν ενεργά σε διαδικασίες επιμόρφωσης των συναδέλφων.

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Ενώσεων ευχαρίστησαν τον υπουργό για την θεσμική αντιμετώπιση και την διάθεση συνεργασίας και τον διαβεβαίωσαν ότι θα συμβάλουν σταθερά σε κάθε σχεδιασμό που θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.