Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Οι σχεδιασμοί του υπουργείου παιδείας για τις κρίσεις και το ρόλο των Διευθυντών σχολείων και των Σχολικών Συμβούλων

- Θα έχουμε φέτος κρίσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων; Και αν ναι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο του Υπουργείου για τον χρόνο και τ...

Οι σχεδιασμοί του υπουργείου παιδείας για τις κρίσεις και το ρόλο των Διευθυντών σχολείων και των Σχολικών Συμβούλων
- Θα έχουμε φέτος κρίσεις των διευθυντών των σχολικών μονάδων; Και αν ναι υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο του Υπουργείου για τον χρόνο και τον τρόπο που θα γίνει;
- Ποιες αλλαγές προωθούνται στον ρόλο, τις ευθύνες και τις αρμοδιότητες των σχολικών συμβούλων;


 Απαντώντας στις παραπάνω ερωτήσεις ο Υπουργός Παιδείας στη σημερινή συνέντευξή στην Εφημερίδα των Συντακτών και στον Χρήστο Κάτσικα, είπε:

Κώστας Γαβρόγλου: "Η απόφαση του ΣτΕ δυστυχώς θέτει σε αμφισβήτηση τη φιλοσοφία της διαδικασίας επιλογής των διευθυντών όπως είχε ψηφιστεί το 2015, δηλαδή την καθοριστική συμβολή των συλλόγων των εκπαιδευτικών στον ορισμό του προσώπου που θα αναλάμβανε τη διεύθυνση του σχολείου τους. Το υπουργείο έχει ένα άμεσο σχέδιο που θα συμμορφώνει με ταχύτατο τρόπο τα πράγματα στην απόφαση του ΣτΕ, ώστε να μην υπάρξει κανένα νομικό πρόβλημα στην καθημερινότητα των σχολικών μονάδων αλλά παράλληλα μελετά και ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, συνολικότερο, για τον ρόλο του συλλόγου των εκπαιδευτικών όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τη λειτουργία και την αυτοβελτίωσή του αλλά και για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία της αξιολόγησης των στελεχών. Για τα ζητήματα αυτά ωστόσο το Υπουργείο επιθυμεί να λάβει υπόψιν του και να αξιοποιήσει τις απόψεις και τις τοποθετήσεις της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ από τις οποίες έχει ζητηθεί εγγράφως να υποβάλλουν τις προτάσεις τους.

Αναφορικά με τους συμβούλους, μιλήσαμε για έναν ρόλο «κριτικού φίλου». Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν θα λειτουργούν δηλαδή ως «εξωτερικοί αξιολογητές» στη σχολική μονάδα - όπως συνέβη στο πρόσφατο παρελθόν-, αλλά θα πρέπει να θεωρούνται μάλλον πιο κοντά σε αυτό που θα θεωρούσαμε ένα οργανικό της κομμάτι και θα λειτουργούν συνεργατικά στα πλαίσια ενός συνολικού κέντρου υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Θα βρίσκονται κοντά στις σχολικές μονάδες που θα έχουν στην ευθύνη τους, για να μάθουν τις ιδιαιτερότητες των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, ώστε να μπορούν να τις υποστηρίζουν. Θα έχουν πολύ καλή παιδαγωγική κατάρτιση καθώς και διδακτική εμπειρία, και θα μπορούν ταυτόχρονα να προσφέρουν μια «δεύτερη ματιά» στα παιδαγωγικά τεκταινομένα του σχολείου. Θα μπορούν να προτείνουν βελτιώσεις στις διδακτικές μεθόδους, στον τρόπο αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, στη διαχείριση κρίσεων κτλ. και να προτείνουν τρόπους ώστε αυτές να εφαρμοστούν αποτελεσματικά στη συγκεκριμένη δυναμική κάθε σχολικής μονάδας. Θα λειτουργούν υποστηρικτικά στον σχεδιασμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, αλλά σε καμιά περίπτωση αυτό δε θα συνιστά «εκ των άνω» επιβολή προγραμματισμού στον σύλλογο διδασκόντων".