Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Σκάστε ... ντροπή συνάδελφοι

Παρασκευή 18 Μαΐου του σωτήριου έτους 2018. Ξεκινάω καθυστερημένος και φυσικά φτάνω καθυστερημένος. Στην Καβάλα είναι πολύ εύκολο να β...

Σκάστε ... ντροπή συνάδελφοι

Παρασκευή 18 Μαΐου του σωτήριου έτους 2018. Ξεκινάω καθυστερημένος και φυσικά φτάνω καθυστερημένος. Στην Καβάλα είναι πολύ εύκολο να βρεις παρκινγκ ... αρκεί να μην έχεις αμάξι. Δυστυχώς εγώ έχω κι έτσι μετά από μια 35λεπτη περιπλάνηση μέσα στην πόλη βρίσκω ένα παρκινγκ ένα χιλιόμετρο μακριά από το ξενοδοχείο στο οποίο λογικά έχει ήδη ξεκινήσει το 12ο εκπαιδευτικό συνέριο της ΟΛΜΕ.

Τα μπογαλάκια μου στον ώμο και καταϊδρωμένος φτάνω στο ξενοδοχείο. Δίνω το όνομά μου στη ρεσεψιόν.

- Δεν υπάρχει το όνομά σας. Μήπως είστε στο άλλο ξενοδοχείο;
- Ποιο είναι το άλλο;
- Στα πεντακόσια μέτρα πιο πέρα.

Ας είναι. Χρειάζομαι λίγη γυμναστική. Φτάνω στο άλλο ξενοδοχείο. Oceanis. Ελπίζω να είναι το σωστό. Απέξω γράφει: Ροταριανός Όμιλος Καβάλας «Νεάπολις». Παράξενη επιλογή έκανε η ΟΛΜΕ. Όμως ποιος είμαι εγώ για να την κρίνω; Είμαι ένα τίποτα και αυτό επιβεβαιώνεται αμέσως.

- Καλησπέρα, σε τι μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε;
- Γεια σας, για το συνέδριο της ΟΛΜΕ μία κράτηση.

Δίνω το όνομά μου και περιμένω υπομονετικά.

- Είστε σίγουρος ότι είστε εδώ;
- Εδώ με στείλανε. 
- Δεν υπάρχετε στη λίστα μας.

Νάτο. Επιβεβαιώθηκε. Δεν υπάρχω. Στο μυαλό μου ο Καζαντζίδης μου τραγουδά για να με παρηγορήσει.

Υπάρχω
μέσ’ στην τύχη σου που βρίζεις,
στο μυαλό σου που ζαλίζεις
με τσιγάρο μ’ αναμνήσεις και πιοτό.

Λες να ’ναι σημάδι; Θα δείξει. 

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του άλλου ξενοδοχείου, το συνέδριο έχει ξεκινήσει. Έχω χάσει την αρχή, που είναι και το ήμισυ του παντός. Στο βήμα είναι ο Πρόεδρος του ΚΕΜΕΤΕ

- ... και ευχαριστώ την ΕΛΜΕ Καβάλας για τη συνεργασία ... και όπως λέμε ... Tottis ... ποιότης

Εεε; Είδες; Έχασα την αρχή κι έτσι δεν μπορώ να καταλάβω το διαφημιστικό διάλειμμα. Θα προσπαθήσω να συγκεντρωθώ για να μην μου ξεφύγει τίποτα στη συνέχεια. Ο Πρόεδρος συνεχίζει και ... ολοκληρώνει:

- ... και τώρα, ας προχωρήσουμε στις περιλήψεις. Πριν προχωρήσουμε όμως, ο συνάδελφος τάδε θα μας παρουσιάσει ένα βίντεο για τους ... καπνεργάτες!

Όχι, δεν είναι αστείο, Το εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ θα ξεκινήσει με ένα βίντεο για τους καπνεργάτες. Ή μήπως όχι;

- Μια στιγμή. Νίκο, Νίκο. Μια διακοπή ολιγόλεπτη, ένα τρίλεπτο. Δεν μπορεί να μείνουμε αδιάφοροι σε ότι συμβαίνει στην Παλαιστίνη. Το δολοφονικό κράτος του Ισραήλ εξοντώνει τους Παλαιστίνιους. Προτείνουμε ένα ψήφισμα καταδίκης του Ισραήλ.

Μία γυναίκα με αντρική φωνή μπροστά μου ενθουσιάζεται και αρχίζει να φωνάζει ρυθμικά.

- Λε λε λευτεριά, λευτεριά στην Παλαιστίνη.

 Μου ’ρχεται να πω καμιά βαριά κουβέντα, αλλά συγκρατιέμαι. Ένας άλλος σύνεδρος παίρνει το λόγο. 

- Εντάξει ... εκπαιδευτικό συνέδριο είμαστε, αλλά μπορούμε να βγάλουμε ένα ψήφισμα ενόψει και της αυριανής επετείου.

Η γυναίκα με την αντρική φωνή επανέρχεται.

- Να δεις που θα πει για τους Πόντιους. Χαχαχα. Ο καθένας, ό,τι θυμάται χαίρεται.

Μία άλλη γυναίκα, επίσης με αντρική φωνή συμπληρώνει.

- Αύριο είναι και τα γενέθλια της μαμάς μου.
- Και στις 22 είναι η δολοφονία του Λαμπράκη, χαχαχα.

Πράγματι ο ομιλητής υπενθυμίζει ότι την επόμενη μέρα είναι η επέτειος μνήμης για τη γενοκτονία των Ποντίων. Από το ακροατήριο ακούγονται χάχανα. Όπως καταλαβαίνεις, το εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ έχει γραμμένους τους Πόντιους στα σφυροδρέπανα του Στάλιν!

Σηκώνομαι και κατευθύνομαι στη Γραμματεία. 

- Συγνώμη, μήπως μπορείτε να μου πείτε πού είναι το εκπαιδευτικό συνέδριο της ΟΛΜΕ;
- Μα ... εδώ κύριε. Δε βλέπετε;
- Είχα μια ελπίδα ότι δεν βλέπω καλά.

Στην οθόνη παίζει το βίντεο με τους καπνεργάτες. Ρίτσος, Ριζοσπάστης, αίμα ... όλα είναι κόκκινα. 

Σώπα όπου να `ναι θα σημάνουν οι καμπάνες.
Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας.

Επιτέλους το συνέδριο ξεκινά. Ξεκινά που λέει ο λόγος. Στην  πραγματικότητα κανένας δεν προσέχει τους ομιλητές. Η φασαρία στην αίθουσα είναι απίστευτη. Γέλια, φωνές και φυσικά δεν ακούμε τίποτα.

Μία θεία με αντρική φωνή επίσης ανεβαίνει στο βήμα και ωρύεται.

- Σκάστε, ντροπή συνάδελφοι. Τι φασαρία είναι αυτή; Όποιος δεν μπορεί να βγει έξω. Είμαστε και εκπαιδευτικοί.

Είμαστε; Καλά τα είπες θεία, αλλά θα το έκανες αν στο βήμα δεν ήταν ο σύντροφός σου; 

Η θεία κατευθύνεται στο «μαγαζάκι» με τα βιβλία. Φαίνεται εντελώς ήρεμη. Στρίβει τσιγάρο, άφιλτρο φυσικά. Το κάπνισμα μέσα στην αίθουσα απαγορεύεται, όμως αυτό δεν είναι πρόβλημα. Υπάρχουν κι άλλοι καπνιστές στην αίθουσα. Άλλωστε συνδικαλισμός και τσιγάρο πάνε μαζί. Ωστόσο οι υπόλοιποι σέβονται την απαγόρευση. Αντίθετα η θεία καπνίζει όλο το τσιγάρο με μία ρουφηξιά. Αμέσως μετά στρίβει δεύτερο και μετά τρίτο. Προφανώς η νικοτίνη είναι το αντίδοτο στην αδρεναλίνη.

Οι σύνεδροι εξακολουθούν να μην παρακολουθούν. Το δεξί δάχτυλο είναι κολλημένο στην οθόνη του κινητού και κοντεύει να πάθει αγκύλωση. Οι κυρίες ψάχνουν τσάντες, παπούτσια, ρούχα. Οι κύριοι είναι πιο σοβαροί. Διαβάζουν κυρίως αθλητικά. Οι δυο κυρίες με την αντρική φωνή διαβάζουν τα διαφημιστικά του ξενοδοχείου. Υδροθεραπεία, πηλοθεραπεία. Εγκεφαλοθεραπεία δεν βλέπω να λέει πουθενά. 

Κάπως έτσι κύλησαν οι μέρες και φτάσαμε στην τελευταία, στα συμπεράσματα. Πολλές γυναίκες στην αίθουσα. Πού ήταν τις προηγούμενες μέρες; Αα ξέχασα. Την τελευταία μέρα δίνουν και τις βεβαιώσεις, που χρειάζονται για την έγκριση της εκπαιδευτικής άδειας!

Να μην ξεχάσω να πάρω ένα σουβενίρ και για τη σύζυγο, για να μην υπάρχουν αμφιβολίες ότι ήμουν στο συνέδριο κι όχι κάπου αλλού. Εδώ πουλάνε βιβλία. Της αρέσει το διάβασμα, οπότε ας της πάρω ένα βιβλίο. 

Για να δω! Τα τετράδια του μαρξισμού ... τιμή 8 €. Γιατί ρε παιδιά ... εεε ... συγνώμη ρε σύντροφοι ήθελα να πω. 8 € για ένα τετράδιο; Γιατί να μην μπορώ εγώ, ο απλός λαός να ενημερωθώ και να καταλάβω για ποιον λόγο είστε σ’ αυτήν την κατάσταση; Άστο καλύτερα. Θα της πάρω έναν «Σελιδοδείκτη» μόνο με 4 €.

Γιώργος Βαρδακώστας