Page Nav

Πέμπτη 10 Απριλίου

Σελίδες

Τελευταια νεα:

Νέες αναθέσεις ... νέες παγίδες

Νέο ΦΕΚ για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου, το οποίο καταργεί όλες τις προηγούμενες διατάξεις, που αφορούν τα ί...

Νέες αναθέσεις ... νέες παγίδες

Νέο ΦΕΚ για τις αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου, το οποίο καταργεί όλες τις προηγούμενες διατάξεις, που αφορούν τα ίδια θέματα. Διαβάζοντας προσεχτικά, το μάτι πέφτει στις διευκρινήσεις για το μάθημα Ερευνητική Εργασία (συνθετική εργασία /project). Αντιγράφω από το ΦΕΚ:

«Το μάθημα «Ερευνητική Εργασία» διδάσκεται από έναν εκπαιδευτικό και ανατίθεται, αφού ανατεθούν στους εκπαιδευτικούς τα διδασκόμενα μαθήματα της ειδικότητάς τους. 

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση μέχρι δύο Τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας ανά τετράμηνο. Οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03 και ΠΕ04 μπορούν να αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση μέχρι δύο Τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας ανά τετράμηνο, εφόσον:

α. απαιτείται για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους ωραρίου και

β. δεν απαιτείται η μετακίνησή τους σε άλλη σχολική μονάδα για κάλυψη ωρών της ειδικότητάς τους, σύμφωνα με τις ανάγκες της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα παραπάνω ανώτατα όρια των Τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας που μπορεί να αναλάβει κάθε εκπαιδευτικός ισχύουν είτε ο εκπαιδευτικός υπηρετεί σε μία είτε σε περισσότερες σχολικές μονάδες.»

Αν θες, ξαναδιάβασε το παραπάνω απόσπασμα, για να είσαι σίγουρος ότι το κατάλαβες.

Ας πούμε ότι είμαι φυσικός και μου λείπουν δύο ώρες για να συμπληρώσω το ωράριό μου. Μπορώ να πάρω δύο ώρες project και να τελειώνει η υπόθεση. Βολεύει και στο πρόγραμμα του σχολείου. Δεν τρελαίνομαι για τα project, αλλά προκειμένου να μετακινηθώ σε άλλο σχολείο για δύο ώρες και προφανώς σε δύο διαφορετικές μέρες, Project και Άγιος ο Θεός.

Κι όμως. Αν υπάρχει έλλειμμα για δύο ώρες φυσικής σε κάποιο άλλο σχολείο της οικείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, το ΠΥΣΔΕ μπορεί να με μετακινήσει γι’ αυτές τις δύο ώρες.

Δηλαδή υπάρχουν δύο ώρες Α΄ ανάθεσης στο σχολείο μου, ωστόσο με μετακινούν σε άλλο σχολείο για δύο ώρες της ειδικότητας μου.

Το πιο αστείο είναι ότι αυτές οι δύο ώρες project του σχολείου μου, μπορεί να μείνουν τελικά αδιάθετες, οπότε θα πρέπει γι’ αυτές τις δύο ώρες να μετακινηθεί άλλος εκπαιδευτικός από άλλο σχολείο για να τις καλύψει!

Φυσικά ο χρόνος μετακίνησης από το ένα σχολείο στο άλλο δεν υπολογίζεται στο ωράριο του εκπαιδευτικού. Επίσης δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη, αν ο εκπαιδευτικός διαθέτει μέσο μετακίνησης και κανείς δεν νοιάζεται για το κόστος της μετακίνησης.

Παρακάτω στις οδηγίες, διαβάζει κανείς τα εξής: 

«Β. Στην κάλυψη των ωρών των μαθημάτων Α΄ ανάθεσης, μεταξύ εκπαιδευτικών του ίδιου κλάδου ή ειδικότητας, προηγείται ο παλαιότερος οργανικά τοποθετηθείς στη σχολική μονάδα. Το ίδιο ισχύει και για τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών διαφορετικών κλάδων ή ειδικοτήτων με οργανική τοποθέτηση στην ίδια σχολική μονάδα, οι οποίοι έχουν ώρες μαθημάτων σε κοινή Α΄ ανάθεση.»

Ας δούμε τώρα ένα παράδειγμα. Σ’ ένα σχολείο υπηρετούν με οργανική τέσσερις εκπαιδευτικοί ΠΕ02 και ένας εκπαιδευτικός ΠΕ33. Ας υποθέσουμε για ευκολία ότι όλοι έχουν υποχρεωτικό ωράριο 20 ωρών. Ανάμεσα στους 5 εκπαιδευτικούς ο ΠΕ33 είναι προτελευταίος σε αρχαιότητα στο σχολείο. Υπάρχουν 100 ώρες φιλολογικών μαθημάτων από τις οποίες οι 20 είναι ώρες ιστορίας, κοινή Α΄ ανάθεση για τους ΠΕ02 και ΠΕ33.

Πώς θα γίνει η κατανομή των 100 ωρών; Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι ο ΠΕ33 θα πάρει τις 20 ώρες ιστορίας και οι ΠΕ02 θα μοιραστούν τις υπόλοιπες 80 φιλολογικές ώρες και τέλος.  

Όμως η ιστορία είναι κοινή Α΄ Ανάθεση και για τους ΠΕ02 και για τους ΠΕ33. Και σε κάθε περίπτωση δεν είναι λογικό να αναγκάζεις έναν φιλόλογο να παίρνει περισσότερες ώρες γλώσσας και αρχαίων και να τον αποκλείεις από την ιστορία, πολύ περισσότερο όταν είναι και αρχαιότερος.

Έτσι θα μπορούσαν οι τρεις αρχαιότεροι φιλόλογοι να μοιραστούν τις 20 ώρες ιστορίας κι έτσι ο ΠΕ33 μένει χωρίς ωράριο (λειτουργικά υπεράριθμος). Ταυτόχρονα περισσεύουν και 20 ώρες φιλολογικών μαθημάτων (εκτός ιστορίας) που θα πρέπει να καλυφθούν από άλλον ή άλλους εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία ή από τη διάθεση!

Θα μπορούσε βέβαια να γίνει ισοκατανομή των ωρών της ιστορίας ανάμεσα στους ΠΕ02 και ΠΕ33, αλλά και πάλι θα έμενε ο ΠΕ33 με μισό ωράριο και θα περίσσευαν 10 φιλολογικές ώρες αδιάθετες.

Δυστυχώς, τα αποτελέσματα όλων αυτών των ρυθμίσεων τα βιώνουμε κάθε χρόνο στα σχολεία μας το Σεπτέμβριο, όταν πρόκειται να γίνουν οι κατανομές των μαθημάτων, οπότε και οι αντιπαραθέσεις ανάμεσα στους συναδέλφους χαλούν το καλό κλίμα του σχολείου.

Γιώργος Βαρδακώστας


Έτυχε ή πέτυχε;

Προσοχή! Αιτήσεις για τοποθετήσεις και αποσπάσεις

Το Συνέδριο των Ζουλού - ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο

Αετοπουλίες

Δι’ ευχών των αγίων συνδικαληστών ημών

Συνάδελφε, θέλεις την αλήθεια;

Περί δικαίων και αδίκων

Οργανικό μπάχαλο

Δολοφόνοι παλιοχαρακτήρων

Ο τζάμπας πέθανε Ο.Ε.