Μπουλούμη Δημήτρη και Βαρδακώστα Γιώργου της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών Ακολουθεί το ενημερωτικό δελτίο για την τελευταία συνεδ...
Μπουλούμη Δημήτρη και Βαρδακώστα Γιώργου της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών
Ακολουθεί το ενημερωτικό δελτίο για την τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας
Ακολουθεί το ενημερωτικό δελτίο για την τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ
της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Πριν την προγραμματισμένη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ πραγματοποιήθηκε κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ με τα εξής θέματα:
Θέμα 1ο: Ανάκληση διάθεσης εκπαιδευτικού ΠΕ11 από την Πρωτοβάθμια.
Ανακλήθηκε ομόφωνα η διάθεσης εκπαιδευτικού ΠΕ11 στην Πρωτοβάθμια, λόγω του ότι εξέλειπαν οι λόγοι της διάθεσής της. Η εκπαιδευτικός θα επιστρέψει στο Γυμνάσιο Αιγινίου για διοικητικό έργο.
Θέμα 2ο: Διάθεση εκπαιδευτικού ΠΕ19/20 στην Πρωτοβάθμια.
Διατέθηκε στην Πρωτοβάθμια εκπαιδευτικός ΠΕ19/20 για να καλύψει κενό που δημιουργήθηκε λόγω απόσπασης εκπαιδευτικού ΠΕ19/20 ως υποδιευθυντής σε ΔΙΕΚ. Τη διάθεση καταψήφισε ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών για τον εξής λόγο:
Τόσο η καινούργια διάθεση όσο και η προηγούμενη έγιναν προκειμένου να καλυφθεί κενό εκπαιδευτικού ΠΕ19/20, ο οποίος τόσο φέτος όσο και τα προηγούμενα χρόνια, όταν διατίθεται στην Πρωτοβάθμια, παίρνει απανωτές άδειες, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται το ΠΥΣΔΕ να διαθέτει στη θέση του άλλους εκπαιδευτικούς. Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι καταδικαστέες και αποτελούν κακό παράδειγμα προς τους υπόλοιπους συναδέλφους, οι οποίοι πιθανόν να θελήσουν να τον μιμηθούν κάθε φορά που μία απόφαση του ΠΥΣΔΕ δεν τους βρίσκει σύμφωνους. Αν το κάνει συστηματικά κάποιος χωρίς να υφίσταται συνέπειες, τότε πρέπει να μπορούν να το κάνουν όλοι.
Θέμα 3ο: Διάθεση εκπαιδευτικών ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια.
Λόγω επιστροφής από άδεια εκπαιδευτικού ΠΕ07 προέκυψαν πλεονάσματα με αποτέλεσμα να μπορεί να καλυφθεί εν μέρει αίτημα της Πρωτοβάθμιας για διάθεση εκπαιδευτικών ΠΕ07. Διατέθηκαν δύο εκπαιδευτικοί. Μία εκπαιδευτικός για δύο ώρες, προκειμένου να καλύψει κενό στο 1ο Δημοτικό Λιτοχώρου και μία εκπαιδευτικός για 7ώρες, προκειμένου να καλύψει κενά σε 4 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας!! Η εκπαιδευτικός έχει ήδη 10 ώρες στο Γυμνάσιο Κορινού που σημαίνει ότι ακόμα κι αν συμπυκνώσει το ωράριό της σε δύο μέρες, της μένουν τρεις μέρες για να καλύψει ωράριο σε τέσσερα διαφορετικά Δημοτικά της Νότιας Πιερίας!
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών υπερψήφισε τη διάθεση γιατί δόθηκε προφορικά η διαβεβαίωση ότι η συνάδελφος το επιθυμεί. Αν κάτι τέτοιο δεν ισχύει καλούμε την συνάδελφο να καταθέσει αίτηση θεραπείας.
Σε αυτό το σημείο τερματίστηκε η κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ και ακολούθησε η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι τα θέματα που εξετάστηκαν στις 3-11-2017 από το ΠΥΣΔΕ Πιερίας είναι τα εξής:
Θέμα 1ο: Διαθέσεις, τροποποιήσεις διαθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών.
Οι μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΔΙΔΕ. Ωστόσο θα πρέπει να σχολιάσουμε τις εξής δύο περιπτώσεις:
Λόγω της διάθεσης στην Πρωτοβάθμια δύο εκπαιδευτικών ΠΕ07, τροποποιήθηκε η τοποθέτηση και διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου μιας εκπαιδευτικού ΠΕ07. Η συνάδελφος θα έχει πλέον 4 ώρες στο Γυμνάσιο Κολινδρού, 4 ώρες στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου, 4 ώρες στο Γυμνάσιο Αλωνίων, 3 ώρες στο Μουσικό σχολείο και 2 ώρες στο 2ο ΕΠΑ.Λ. Έχουμε λοιπόν και λέμε. 2 μέρες στον Κολινδρό, 2 μέρες στον Μακρύγιαλο, 2 μέρες στα Αλώνια, 2 μέρες στο Μουσικό Σχολείο και δύο μέρες στο 2ο ΕΠΑ.Λ., που βρίσκεται στην άλλη άκρη της πόλης σε σχέση με το Μουσικό. Σύνολο 10 μέρες, όταν οι εργάσιμες μέρες της εβδομάδας είναι μόλις 5, το οποίο σημαίνει ότι σε μία ημέρα θα πρέπει να πηγαίνει σε δύο ή σε τρία διαφορετικά σχολεία.
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών καταψήφισε την τροποποίηση αυτή γιατί θεωρεί ότι η εκπαιδευτικός δεν έχει τη δυνατότητα να διακτινίζεται από το ένα σχολείο στο άλλο χωρίς να κινδυνεύει σοβαρά η ζωή της. Η εν λόγω απόφαση δεν παραβιάζει το νόμο, παραβιάζει όμως την κοινή λογική. Επιπλέον η συνάδελφος έχει και 4 ώρες πλεόνασμα, το οποίο προφανώς μπορεί να διαθέσει για διοικητικό έργο σε κάποια από τις σχολικές μονάδες! Το όνομα της συναδέλφου είναι Νίκι Λάουντα.
Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε παραπάνω από ένα σχολεία είναι εντελώς προβληματική, αφού έτσι ο εκπαιδευτικός δεν ανήκει στην πραγματικότητα σε κανένα σχολείο. Αν όμως πρέπει οπωσδήποτε να γίνει, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει την ίδια μέρα ο εκπαιδευτικός να βρίσκεται σε δύο διαφορετικά σχολεία, εκτός κι αν βρίσκονται στο ίδιο συγκρότημα. Διαφορετικά θα πρέπει να εξασφαλίζεται, με ευθύνη της υπηρεσίας, η μετακίνηση του εκπαιδευτικού από το ένα σχολείο στο άλλο και ο χρόνος μετακίνησης να συνυπολογίζεται στο διδακτικό ωράριο του εκπαιδευτικού.
Τροποποιήθηκε η συμπλήρωση ωραρίου μιας εκπαιδευτικού ΠΕ02 η οποία θα καλύψει 11 ώρες τμημάτων ένταξης στο Γυμνάσιο Λεπτοκαρυάς. Σεβόμαστε απόλυτα το δικαίωμα της εκπαιδευτικού να καλύψει το ωράριό της χωρίς να τρέχει σε δύο διαφορετικά σχολεία από την μία άκρη του νομού στην άλλη και σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας.
Ωστόσο ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών καταψήφισε τη συγκεκριμένη τροποποίηση για τους εξής δύο λόγους:
Α) Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών χωρίς προσόντα σε θέσεις όπου απαιτείται εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, παραβιάζει τα δικαιώματα των συναδέλφων μας της ειδικής αγωγής και ταυτόχρονα δημιουργεί προσόντα σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν κάνει σχετικές σπουδές.
Β) Η εν λόγω απόφαση είναι σύμφωνη με σχετική φετινή εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο στην οποία υπενθυμίζεται ότι για την κάλυψη λειτουργικών κενών στις ΣΜΕΑΕ, στα Τμήματα Ένταξης και στα προγράμματα Παράλληλης Στήριξης ακολουθούνται οι οδηγίες της αριθμ. 163629/ΓΖΔ4/04-10-2016 εγκυκλίου με θέμα: «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του άρθρου 48, του ν.4415/2016 (Α΄159). Στο συγκεκριμένο άρθρο, μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, δύνανται να αποσπώνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, Τμήματα Ένταξης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, πρώιμης παρέμβασης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ως ακολούθως:
γ) Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».
Ωστόσο στο νόμο 4473/2017, δηλαδή μεταγενέστερο του νόμου που επικαλείται η εγκύκλιος, στο άρθρο 3 αναφέρονται σαφώς τα εξής:
2.α) Το πρώτο εδάφιο και οι περιπτώσεις α’ και β’ της παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/ 2016 (Α’159), αντικαθίστανται ως εξής:
β) Αν εξακολουθούν να υφίστανται λειτουργικές ανάγκες σε δομές ΕΑΕ, μπορεί να τοποθετούνται σε αυτές εκπαιδευτικοί της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ύστερα από αίτησή τους, οι οποίοι πληρούν τουλάχιστον μία (1) από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
αα) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.
ββ) Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις ανωτέρω δομές και προγράμματα.
γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.».
β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν διενεργηθεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν θίγονται.
Είναι προφανές ότι ο συγγραφέας της φετινής εγκυκλίου αγνοεί το νόμο του 2017 και ως εκ τούτου οδηγεί το σύνολο των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ ανά την ελληνική επικράτεια σε μια σειρά παράνομων αποφάσεων, αφού όπως όλοι γνωρίζουν, μια ερμηνευτική εγκύκλιος δεν μπορεί να είναι ανώτερη του νόμου.
Συνάδελφοι, οι αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια δεν είμαστε νομικοί ούτε και είναι δυνατό να γνωρίζουμε όλους τους νόμους ή τις εγκυκλίους. Όταν όμως εντοπίζουμε τις παρανομίες, είμαστε υποχρεωμένοι να τις αποκαλύπτουμε, έτσι ώστε ο καθένας να αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Παράνομες αποφάσεις, που οδηγούν συναδέλφους μας της ειδικής αγωγής στην ανεργία, δεν τιμούν κανέναν μας.
Θέμα 2ο: Αιτήματα θεραπείας εκπαιδευτικών.
Εγκρίθηκε ομόφωνα αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού ΠΕ07 σε συνδυασμό με τις διαθέσεις στην Πρωτοβάθμια.
Αντίθετα απορρίφθηκε αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού ΠΕ06, λόγω έλλειψης εναλλακτικής λύσης και λόγω μη προσκόμισης σχετικών εγγράφων που πιστοποιούν το πρόβλημα του εκπαιδευτικού.
Επίσης απορρίφθηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για ανάκληση της διάθεσής της στο ΔΙΕΚ για μία ώρα. Το αίτημα απορρίφθηκε με ψήφους 2-2 μειοψηφούντων των δύο αιρετών.
Το συμβούλιο έκρινε κατά «πλειοψηφία» ότι η εκπαιδευτικός, η οποία ήδη διδάσκει 13 διαφορετικά αντικείμενα (!) σε δύο σχολικές μονάδες, θα πρέπει να διατεθεί στο ΔΙΕΚ για μία ώρα προκειμένου να διδάξει ένα αντικείμενο, που καμία σχέση δεν έχει με την ειδικότητά της. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Αν υπάρχει συνάδελφος ΠΕ04.01 που μπορεί να βεβαιώσει ότι τα παραπάνω αντικείμενα τα έχει διδαχθεί ένας φυσικός στη διάρκεια των σπουδών του, παρακαλούμε να μας ενημερώσει.
Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι:
1) Η διάθεση της εκπαιδευτικού στο ΔΙΕΚ έγινε υποχρεωτικά και χωρίς αίτησή της.
2) Τα ΔΙΕΚ δεν ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και λειτουργούν με άλλο ωράριο.
3) Η διδασκαλία στα ΔΙΕΚ αφορά ενήλικες και θα έπρεπε να γίνεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, κάτι που δεν ισχύει για τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4) Το πρόγραμμα σπουδών είναι διαφορετικό από αυτό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον δεν υπάρχουν βιβλία και καλείται ο εκπαιδευτικός να γίνει συγγραφέας και να διανείμει στους εκπαιδευόμενους τις δικές του σημειώσεις!
5) Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να έχει ήδη συμπληρώσει το ωράριό της στο σχολείο στο οποίο είχε ήδη διατεθεί, αφού είχε προκύψει διδακτικό ωράριο 3 ωρών, για το οποίο όμως διατέθηκε άλλος εκπαιδευτικός. Αντίστοιχο αίτημα άλλης εκπαιδευτικού σε προηγούμενο συμβούλιο, είχε γίνει δεκτό.
Θέμα 3ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αναγνωρίστηκε η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός εκπαιδευτικού ΠΕ17.03.
Θέμα 4ο: Αίτημα εκπαιδευτικού για άσκηση ιδιωτικού έργου.
Εξετάστηκαν η αίτηση μιας εκπαιδευτικού ΠΕ16. Εγκρίθηκε ομόφωνα.
Θέμα 5ο: Πρόταση υπευθύνων Ε.Κ. για το ΔΙΕΚ Κατερίνης.
Ορίστηκαν ως υπεύθυνοι Ε.Κ. για το ΔΙΕΚ Κατερίνης τρεις εκπαιδευτικοί. Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ17.06 από το 1ο ΕΠΑ.Λ. για ολόκληρο το ωράριό του και δύο εκπαιδευτικοί από το 2ο ΕΠΑ.Λ., ένας ΠΕ19 και ένας ΠΕ18.12 για 2 μέρες ο καθένας
Θέμα 6ο: Κενό στο 1ο ΕΠΑ.Λ.
Λόγω του προηγούμενου θέματος προέκυψε κενό στο 1ο ΕΠΑ.Λ. το οποίο διευθετήθηκε με τη διάθεση τριών εκπαιδευτικών δύο ΤΕ και ενός ΠΕ.
Παρατηρήσεις:
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών κατέθεσε γραπτώς προς την υπηρεσία τρία ερωτήματα προκειμένου να διαβιβαστούν στο υπουργείο και να απαντηθούν:
1) Κατά πόσο προβλέπεται να βγαίνει οργανικό ή λειτουργικό κενό σε εκπαιδευτικό ΠΕ70 στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
2) Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο με βάση το οποίο ένας εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος, προκειμένου να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο να αναλαμβάνει μαθήματα σε κατ’ οίκον διδασκαλία.
3) Γιατί δεν εφαρμόζεται το άρθρο 3 του νόμου 4473/2017 για την ειδική αγωγή, ενώ αντίθετα ζητείται με σχετική εγκύκλιο η εφαρμογή του άρθρου 48 του προγενέστερου νόμου 4415/2016.
Θέμα 1ο: Ανάκληση διάθεσης εκπαιδευτικού ΠΕ11 από την Πρωτοβάθμια.
Ανακλήθηκε ομόφωνα η διάθεσης εκπαιδευτικού ΠΕ11 στην Πρωτοβάθμια, λόγω του ότι εξέλειπαν οι λόγοι της διάθεσής της. Η εκπαιδευτικός θα επιστρέψει στο Γυμνάσιο Αιγινίου για διοικητικό έργο.
Θέμα 2ο: Διάθεση εκπαιδευτικού ΠΕ19/20 στην Πρωτοβάθμια.
Διατέθηκε στην Πρωτοβάθμια εκπαιδευτικός ΠΕ19/20 για να καλύψει κενό που δημιουργήθηκε λόγω απόσπασης εκπαιδευτικού ΠΕ19/20 ως υποδιευθυντής σε ΔΙΕΚ. Τη διάθεση καταψήφισε ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών για τον εξής λόγο:
Τόσο η καινούργια διάθεση όσο και η προηγούμενη έγιναν προκειμένου να καλυφθεί κενό εκπαιδευτικού ΠΕ19/20, ο οποίος τόσο φέτος όσο και τα προηγούμενα χρόνια, όταν διατίθεται στην Πρωτοβάθμια, παίρνει απανωτές άδειες, με αποτέλεσμα να αναγκάζεται το ΠΥΣΔΕ να διαθέτει στη θέση του άλλους εκπαιδευτικούς. Τέτοιου είδους συμπεριφορές είναι καταδικαστέες και αποτελούν κακό παράδειγμα προς τους υπόλοιπους συναδέλφους, οι οποίοι πιθανόν να θελήσουν να τον μιμηθούν κάθε φορά που μία απόφαση του ΠΥΣΔΕ δεν τους βρίσκει σύμφωνους. Αν το κάνει συστηματικά κάποιος χωρίς να υφίσταται συνέπειες, τότε πρέπει να μπορούν να το κάνουν όλοι.
Θέμα 3ο: Διάθεση εκπαιδευτικών ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια.
Λόγω επιστροφής από άδεια εκπαιδευτικού ΠΕ07 προέκυψαν πλεονάσματα με αποτέλεσμα να μπορεί να καλυφθεί εν μέρει αίτημα της Πρωτοβάθμιας για διάθεση εκπαιδευτικών ΠΕ07. Διατέθηκαν δύο εκπαιδευτικοί. Μία εκπαιδευτικός για δύο ώρες, προκειμένου να καλύψει κενό στο 1ο Δημοτικό Λιτοχώρου και μία εκπαιδευτικός για 7ώρες, προκειμένου να καλύψει κενά σε 4 σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας!! Η εκπαιδευτικός έχει ήδη 10 ώρες στο Γυμνάσιο Κορινού που σημαίνει ότι ακόμα κι αν συμπυκνώσει το ωράριό της σε δύο μέρες, της μένουν τρεις μέρες για να καλύψει ωράριο σε τέσσερα διαφορετικά Δημοτικά της Νότιας Πιερίας!
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών υπερψήφισε τη διάθεση γιατί δόθηκε προφορικά η διαβεβαίωση ότι η συνάδελφος το επιθυμεί. Αν κάτι τέτοιο δεν ισχύει καλούμε την συνάδελφο να καταθέσει αίτηση θεραπείας.
Σε αυτό το σημείο τερματίστηκε η κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ και ακολούθησε η συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι τα θέματα που εξετάστηκαν στις 3-11-2017 από το ΠΥΣΔΕ Πιερίας είναι τα εξής:
Θέμα 1ο: Διαθέσεις, τροποποιήσεις διαθέσεων και τοποθετήσεων εκπαιδευτικών.
Οι μεταβολές που πραγματοποιήθηκαν αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα της ΔΙΔΕ. Ωστόσο θα πρέπει να σχολιάσουμε τις εξής δύο περιπτώσεις:
Λόγω της διάθεσης στην Πρωτοβάθμια δύο εκπαιδευτικών ΠΕ07, τροποποιήθηκε η τοποθέτηση και διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου μιας εκπαιδευτικού ΠΕ07. Η συνάδελφος θα έχει πλέον 4 ώρες στο Γυμνάσιο Κολινδρού, 4 ώρες στο Γυμνάσιο Μακρυγιάλου, 4 ώρες στο Γυμνάσιο Αλωνίων, 3 ώρες στο Μουσικό σχολείο και 2 ώρες στο 2ο ΕΠΑ.Λ. Έχουμε λοιπόν και λέμε. 2 μέρες στον Κολινδρό, 2 μέρες στον Μακρύγιαλο, 2 μέρες στα Αλώνια, 2 μέρες στο Μουσικό Σχολείο και δύο μέρες στο 2ο ΕΠΑ.Λ., που βρίσκεται στην άλλη άκρη της πόλης σε σχέση με το Μουσικό. Σύνολο 10 μέρες, όταν οι εργάσιμες μέρες της εβδομάδας είναι μόλις 5, το οποίο σημαίνει ότι σε μία ημέρα θα πρέπει να πηγαίνει σε δύο ή σε τρία διαφορετικά σχολεία.
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών καταψήφισε την τροποποίηση αυτή γιατί θεωρεί ότι η εκπαιδευτικός δεν έχει τη δυνατότητα να διακτινίζεται από το ένα σχολείο στο άλλο χωρίς να κινδυνεύει σοβαρά η ζωή της. Η εν λόγω απόφαση δεν παραβιάζει το νόμο, παραβιάζει όμως την κοινή λογική. Επιπλέον η συνάδελφος έχει και 4 ώρες πλεόνασμα, το οποίο προφανώς μπορεί να διαθέσει για διοικητικό έργο σε κάποια από τις σχολικές μονάδες! Το όνομα της συναδέλφου είναι Νίκι Λάουντα.
Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι η τοποθέτηση εκπαιδευτικού σε παραπάνω από ένα σχολεία είναι εντελώς προβληματική, αφού έτσι ο εκπαιδευτικός δεν ανήκει στην πραγματικότητα σε κανένα σχολείο. Αν όμως πρέπει οπωσδήποτε να γίνει, σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει την ίδια μέρα ο εκπαιδευτικός να βρίσκεται σε δύο διαφορετικά σχολεία, εκτός κι αν βρίσκονται στο ίδιο συγκρότημα. Διαφορετικά θα πρέπει να εξασφαλίζεται, με ευθύνη της υπηρεσίας, η μετακίνηση του εκπαιδευτικού από το ένα σχολείο στο άλλο και ο χρόνος μετακίνησης να συνυπολογίζεται στο διδακτικό ωράριο του εκπαιδευτικού.
Τροποποιήθηκε η συμπλήρωση ωραρίου μιας εκπαιδευτικού ΠΕ02 η οποία θα καλύψει 11 ώρες τμημάτων ένταξης στο Γυμνάσιο Λεπτοκαρυάς. Σεβόμαστε απόλυτα το δικαίωμα της εκπαιδευτικού να καλύψει το ωράριό της χωρίς να τρέχει σε δύο διαφορετικά σχολεία από την μία άκρη του νομού στην άλλη και σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας.
Ωστόσο ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών καταψήφισε τη συγκεκριμένη τροποποίηση για τους εξής δύο λόγους:
Α) Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών χωρίς προσόντα σε θέσεις όπου απαιτείται εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, παραβιάζει τα δικαιώματα των συναδέλφων μας της ειδικής αγωγής και ταυτόχρονα δημιουργεί προσόντα σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν κάνει σχετικές σπουδές.
Β) Η εν λόγω απόφαση είναι σύμφωνη με σχετική φετινή εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο στην οποία υπενθυμίζεται ότι για την κάλυψη λειτουργικών κενών στις ΣΜΕΑΕ, στα Τμήματα Ένταξης και στα προγράμματα Παράλληλης Στήριξης ακολουθούνται οι οδηγίες της αριθμ. 163629/ΓΖΔ4/04-10-2016 εγκυκλίου με θέμα: «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του άρθρου 48, του ν.4415/2016 (Α΄159). Στο συγκεκριμένο άρθρο, μεταξύ άλλων αναφέρονται και τα εξής:
Όταν δεν καλύπτονται τα κενά με μετάθεση ή διορισμό, δύνανται να αποσπώνται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις υφιστάμενες εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ, Τμήματα Ένταξης, προγράμματα παράλληλης στήριξης, πρώιμης παρέμβασης και παροχής διδασκαλίας στο σπίτι, μόνιμοι εκπαιδευτικοί, ως ακολούθως:
…………………………………………………………………………………………
γ) Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών».
Ωστόσο στο νόμο 4473/2017, δηλαδή μεταγενέστερο του νόμου που επικαλείται η εγκύκλιος, στο άρθρο 3 αναφέρονται σαφώς τα εξής:
…………………………………………………………………………………………
2.α) Το πρώτο εδάφιο και οι περιπτώσεις α’ και β’ της παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 3699/2008 (Α’ 199), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 48 του ν. 4415/ 2016 (Α’159), αντικαθίστανται ως εξής:
…………………………………………………………………………………………
β) Αν εξακολουθούν να υφίστανται λειτουργικές ανάγκες σε δομές ΕΑΕ, μπορεί να τοποθετούνται σε αυτές εκπαιδευτικοί της ίδιας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, ύστερα από αίτησή τους, οι οποίοι πληρούν τουλάχιστον μία (1) από τις παρακάτω προϋποθέσεις:
αα) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων ετήσιας επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, αποδεδειγμένης διάρκειας τουλάχιστον τετρακοσίων (400) ωρών.
ββ) Έχουν προϋπηρεσία τουλάχιστον ενός διδακτικού έτους στις ανωτέρω δομές και προγράμματα.
γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης - εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.».
β) Η ισχύς της παρούσας παραγράφου άρχεται από το σχολικό έτος 2016-2017. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών που έχουν διενεργηθεί έως την έναρξη ισχύος του παρόντος δεν θίγονται.
Είναι προφανές ότι ο συγγραφέας της φετινής εγκυκλίου αγνοεί το νόμο του 2017 και ως εκ τούτου οδηγεί το σύνολο των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ ανά την ελληνική επικράτεια σε μια σειρά παράνομων αποφάσεων, αφού όπως όλοι γνωρίζουν, μια ερμηνευτική εγκύκλιος δεν μπορεί να είναι ανώτερη του νόμου.
Συνάδελφοι, οι αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια δεν είμαστε νομικοί ούτε και είναι δυνατό να γνωρίζουμε όλους τους νόμους ή τις εγκυκλίους. Όταν όμως εντοπίζουμε τις παρανομίες, είμαστε υποχρεωμένοι να τις αποκαλύπτουμε, έτσι ώστε ο καθένας να αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Παράνομες αποφάσεις, που οδηγούν συναδέλφους μας της ειδικής αγωγής στην ανεργία, δεν τιμούν κανέναν μας.
Θέμα 2ο: Αιτήματα θεραπείας εκπαιδευτικών.
Εγκρίθηκε ομόφωνα αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού ΠΕ07 σε συνδυασμό με τις διαθέσεις στην Πρωτοβάθμια.
Αντίθετα απορρίφθηκε αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού ΠΕ06, λόγω έλλειψης εναλλακτικής λύσης και λόγω μη προσκόμισης σχετικών εγγράφων που πιστοποιούν το πρόβλημα του εκπαιδευτικού.
Επίσης απορρίφθηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για ανάκληση της διάθεσής της στο ΔΙΕΚ για μία ώρα. Το αίτημα απορρίφθηκε με ψήφους 2-2 μειοψηφούντων των δύο αιρετών.
Το συμβούλιο έκρινε κατά «πλειοψηφία» ότι η εκπαιδευτικός, η οποία ήδη διδάσκει 13 διαφορετικά αντικείμενα (!) σε δύο σχολικές μονάδες, θα πρέπει να διατεθεί στο ΔΙΕΚ για μία ώρα προκειμένου να διδάξει ένα αντικείμενο, που καμία σχέση δεν έχει με την ειδικότητά της. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
- Γαλβανικό ρεύμα
- Ηλεκτρόλυση, νόμος, εφαρμογές
- Στοιχεία ιοντοφόρεσης, εφαρμογές
- Φαραδικά ρεύματα
- Αποτελέσματα ηλεκτροθεραπευτικών ρευμάτων
- Ενδείξεις-αντενδείξεις χρήσης Γαλβανικού και Φαραδικού ρεύματος
- Ρεύματα Τ.Ε.Ν.S
- Αποτελέσματα εφαρμογής ρευμάτων Τ.Ε.Ν.S
Αν υπάρχει συνάδελφος ΠΕ04.01 που μπορεί να βεβαιώσει ότι τα παραπάνω αντικείμενα τα έχει διδαχθεί ένας φυσικός στη διάρκεια των σπουδών του, παρακαλούμε να μας ενημερώσει.
Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι:
1) Η διάθεση της εκπαιδευτικού στο ΔΙΕΚ έγινε υποχρεωτικά και χωρίς αίτησή της.
2) Τα ΔΙΕΚ δεν ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και λειτουργούν με άλλο ωράριο.
3) Η διδασκαλία στα ΔΙΕΚ αφορά ενήλικες και θα έπρεπε να γίνεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, κάτι που δεν ισχύει για τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4) Το πρόγραμμα σπουδών είναι διαφορετικό από αυτό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον δεν υπάρχουν βιβλία και καλείται ο εκπαιδευτικός να γίνει συγγραφέας και να διανείμει στους εκπαιδευόμενους τις δικές του σημειώσεις!
5) Η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να έχει ήδη συμπληρώσει το ωράριό της στο σχολείο στο οποίο είχε ήδη διατεθεί, αφού είχε προκύψει διδακτικό ωράριο 3 ωρών, για το οποίο όμως διατέθηκε άλλος εκπαιδευτικός. Αντίστοιχο αίτημα άλλης εκπαιδευτικού σε προηγούμενο συμβούλιο, είχε γίνει δεκτό.
Θέμα 3ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αναγνωρίστηκε η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός εκπαιδευτικού ΠΕ17.03.
Θέμα 4ο: Αίτημα εκπαιδευτικού για άσκηση ιδιωτικού έργου.
Εξετάστηκαν η αίτηση μιας εκπαιδευτικού ΠΕ16. Εγκρίθηκε ομόφωνα.
Θέμα 5ο: Πρόταση υπευθύνων Ε.Κ. για το ΔΙΕΚ Κατερίνης.
Ορίστηκαν ως υπεύθυνοι Ε.Κ. για το ΔΙΕΚ Κατερίνης τρεις εκπαιδευτικοί. Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ17.06 από το 1ο ΕΠΑ.Λ. για ολόκληρο το ωράριό του και δύο εκπαιδευτικοί από το 2ο ΕΠΑ.Λ., ένας ΠΕ19 και ένας ΠΕ18.12 για 2 μέρες ο καθένας
Θέμα 6ο: Κενό στο 1ο ΕΠΑ.Λ.
Λόγω του προηγούμενου θέματος προέκυψε κενό στο 1ο ΕΠΑ.Λ. το οποίο διευθετήθηκε με τη διάθεση τριών εκπαιδευτικών δύο ΤΕ και ενός ΠΕ.
Παρατηρήσεις:
Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών κατέθεσε γραπτώς προς την υπηρεσία τρία ερωτήματα προκειμένου να διαβιβαστούν στο υπουργείο και να απαντηθούν:
1) Κατά πόσο προβλέπεται να βγαίνει οργανικό ή λειτουργικό κενό σε εκπαιδευτικό ΠΕ70 στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
2) Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο με βάση το οποίο ένας εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος, προκειμένου να συμπληρώσει το διδακτικό του ωράριο να αναλαμβάνει μαθήματα σε κατ’ οίκον διδασκαλία.
3) Γιατί δεν εφαρμόζεται το άρθρο 3 του νόμου 4473/2017 για την ειδική αγωγή, ενώ αντίθετα ζητείται με σχετική εγκύκλιο η εφαρμογή του άρθρου 48 του προγενέστερου νόμου 4415/2016.




