Συνήθως τον Μάρτιο να αρχίζει μια φάμπρικα απουσιών και δικαιολόγησης απουσιών, στη Γ Λυκείου, ώστε αρκετοί μαθητές (όχι όλοι) να "...
Συνήθως τον Μάρτιο να αρχίζει μια φάμπρικα απουσιών και δικαιολόγησης απουσιών, στη Γ Λυκείου, ώστε αρκετοί μαθητές (όχι όλοι) να "κάνουν" τις 114 ή τις 164 απουσίες, τις οποίες "δικαιούνται".
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας:
Α. Ο συνολικός αριθμός των μαθητών που φοιτούσαν κατά το περσινό σχολικό έτος 2015-2016 στην τελευταία τάξη των σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας ήταν 100.689.
Β. Κατά τον μήνα Απρίλιο του περσινού σχολικού έτους έτους 38.102 μαθητές πραγματοποίησαν 0-50 απουσίες (ώρες), 17.765 μαθητές πραγματοποίησαν 50-100 απουσίες (ώρες) και 346 μαθητές πραγματοποίησαν παραπάνω από 100 απουσίες (ώρες).
Το esos επισημαίνει κάθε χρόνο προς την εκάστοτε πολιτική ηγεσία κάτι που είναι κοινό μυστικό στην εκπαιδευτική κοινότητα, και το θυμίζει και τώρα προς τον υπουργό Κ. Γαβρόγλου, προκειμένου να βάλει “φρένο” στο φαινόμενο, περίπου τον Μάρτιο να αρχίζει μια φάμπρικα απουσιών και δικαιολόγησης απουσιών, στη Γ Λυκείου, ώστε αρκετοί μαθητές (όχι όλοι) να "κάνουν" τις 114 ή τις 164 απουσίες, τις οποίες "δικαιούνται".
Ξαφνικά όλη η μαθητιώσα Ελλάδα αρρωσταίνει και καταφθάνουν σωρεία δικαιολογητικών από κηδεμόνες και γιατρούς.
Το αποτέλεσμα είναι η διάλυση του δημόσιου σχολείου για το επόμενο διάστημα μέχρι την αρχή των εξετάσεων.
Θυμίζουμε ότι η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπουργός Παιδείας παρότι είχε εξαγγείλει επισήμως ότι θα βάλει τέλος σ' αυτό το φαινόμενο, για λόγους που η ίδια γνωρίζει έκανε πίσω .
Η κ. Διαμαντοπούλου είχε κάνει λόγο για "βεβαιώσεις" από γιατρούς που συχνά χρησιμοποιούνται από τους ίδιους τους γονείς, προκειμένου να "δικαιολογηθούν" οι απουσίες των παιδιών τους στα σχολεία.
Μάλιστα, είχε χαρακτηρίσει "ντροπή" το "καθεστώς" των ψεύτικων βεβαιώσεων, που προσκομίζει το παιδί στο σχολείο του, εν γνώσει των γονέων, για να δικαιολογήσει την απουσία του και να μην έχει επιπτώσεις.
"Δηλαδή, ένα παιδί 18 χρόνων, αλλά και μικρότερης ηλικίας, μαθαίνει ότι μπορεί να έχει πλαστές βεβαιώσεις και μάλιστα από το δημόσιο Σύστημα Υγείας.
Το «φαινόμενο», δυστυχώς, διατρέχει όλες τις βαθμίδες και τους πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης, από μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές έως και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εξασφαλίζουν, ή δέχονται, αυτές τις βεβαιώσεις", είχε σημειώσει με δηλώσεις της η Άννα Διαμαντοπούλου.
Τι ισχύει για τις απουσίες των μαθητών στο Λύκειο
Η φοίτηση όλων των μαθητών των Γενικών Λυκείων χαρακτηρίζεται με πράξη του Συλλόγου των διδασκόντων καθηγητών την ημέρα που λήγουν τα μαθήματα ως επαρκής ή ανεπαρκής, με βάση το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σε συνδυασμό με την ετήσια προφορική επίδοση σε όλα τα μαθήματα.
Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση στην περίπτωση κατά την οποία:
α) Tο σύνολο των απουσιών του μαθητή, που σημειώθηκε κατά το λήγον διδακτικό έτος, δεν υπερβαίνει τις πενήντα (50), ανεξάρτητα από τους λόγους πραγματοποίησής τους.
β) Tο σύνολο των απουσιών του μαθητή δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες σύμφωνα με το Π.δ. 485/1983 (Α ́184).
Οι ανωτέρω επιπλέον απουσίες δικαιολογούνται από τον γονέα−κηδεμόνα του μαθητή, αν ο μαθητής είναι ανήλικος. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή που απουσίασε για λόγους υγείας από το σχολείο περισσότερο από δύο ημέρες προσκομίζει στο σχολείο για τη δικαιολόγηση των απουσιών βεβαίωση δημόσιου νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη γιατρού που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της ασθένειας.
Για τη δικαιολόγηση απουσιών έως δύο ημερών λόγω ασθενείας ή σοβαρών οικογενειακών λόγων αρκεί και ενυπόγραφο σημείωμα του κηδεμόνα. Με τον τρόπο αυτό ο κηδεμόνας μπορεί να δικαιολογήσει το πολύ δέκα (10) μέρες αθροιστικά για όλο το έτος. Σε περίπτωση που ο μαθητής είναι ενήλικος, δικαιολογεί ο ίδιος τις παραπάνω απουσίες.
Κατ’ εξαίρεση, ο Σύλλογος των διδασκόντων κάθε Σχολείου με ειδική πράξη του χαρακτηρίζει ως επαρκή τη φοίτηση μαθητή που σημείωσε από εκατόν δέκα πέντε έως εκατόν εξήντα τέσσερις (115−164) απουσίες, υπό την προϋπόθεση ότι όλες οι απουσίες πάνω από τις πενήντα (50) είναι δικαιολογημένες και οφείλονται είτε σε ασθένεια, είτε σε σοβαρούς οικογενειακούς λόγους και η επίδοσή του κρίνεται ιδιαίτερα ικανοποιητική. Ως ιδιαίτερα ικανοποιητική κρίνεται στην προκειμένη περίπτωση η επίδοση του μαθητή, όταν ο γενικός μέσος όρος της προφορικής βαθμολογίας (Γ.Μ.Ο.), όπως προ− κύπτει από το άθροισμα των Μ.Ο. των δύο τετραμηνιαίων βαθμών στο Λύκειο, διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι τουλάχιστον δεκαπέντε (15) πλήρες και η διαγωγή του κοσμιωτάτη.
γ) Συντρέχουν οι λόγοι που αναφέρονται στην παρ. 6 εδ. δ ́του άρθρου 1 του Π.δ. 294/1980.
Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται επαρκής, προσέρχονται κανονικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Μαΐου− Ιουνίου.
Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή που σημείωσε πάνω από πενήντα (50) απουσίες και δεν εμπίπτει σε καμία από τις περιπτώσεις που προαναφέρθηκαν.
Οι μαθητές, των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής, είναι υποχρεωμένοι να επαναλάβουν τη φοίτηση στην ίδια τάξη.
Για τους μαθητές, που φοιτούν στα Εσπερινά και Μουσικά Λύκεια, τα αριθμητικά όρια των εκατόν δεκατεσσάρων (114) και εκατόν εξηντατεσσάρων (164) απουσιών για το χαρακτηρισμό της φοίτησης προσαυξάνονται κατά δέκα έξι (16).
Ο υπεύθυνος καθηγητής για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών τμήματος ή τάξεως, αφού ενημερώσει τον Διευθυντή του σχολείου ότι ο μαθητής συμπλήρωσε ήδη εικοσιτέσσερις (24) απουσίες, δικαιολογημένες ή αδικαιολόγητες, είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τον κηδεμόνα με ταχυδρομική επιστολή, η οποία στέλνεται με τη μέριμνα του σχολείου από την 1η έως την 5η κάθε μήνα για τις απουσίες του μήνα που προηγήθηκε. Αν ο μαθητής είναι ενήλικος, η επιστολή επιδίδεται στον ίδιο.
Για τον υπολογισμό του ορίου απουσιών των μαθητών των Ιδιωτικών Γενικών Λυκείων που εφαρμόζουν διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα ισχύουν τα εξής:
α. Το σύνολο των απουσιών για κάθε μαθητή μίας τάξης προκύπτει από το γινόμενο του συνολικού αριθμού ωρών του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος που εφαρμόζεται στην τάξη επί το συνολικό όριο απουσιών (114 απουσίες), όπως αυτό ορίζεται από το πρώτο εδάφιο της περ. β. της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, δια του αριθμού των ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της τάξης. Οι ανωτέρω επιπλέον απουσίες δικαιολογούνται από τον γονέα− κηδεμόνα του μαθητή (έως μία ημέρα) ή με ιατρική γνωμάτευση σύμφωνα τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 3 του Π.δ. 485/1983 (Α ́184).
β. Το σύνολο των απουσιών για κάθε μαθητή μίας τάξης προκύπτει από το γινόμενο του συνολικού αριθμού ωρών του διευρυμένου εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος που εφαρμόζεται στην τάξη επί το συνολικό όριο των κατ’ εξαίρεση απουσιών (164 απουσίες), όπως αυτό ορίζεται από το δεύτερο εδάφιο της περ. β. της παρ. 2 του παρόντος άρθρου, δια του αριθμού των ωρών του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος της τάξης. Οι ανωτέρω επιπλέον απουσίες του μαθητή δικαιολογούνται, εφόσον οφείλονται σε ασθένεια που βεβαιώνεται, σύμφωνα με το άρθρο 3 του Π.δ. 485/1983.
γ. Η στρογγυλοποίηση των απουσιών των περιπτώσεων α και β γίνεται στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.