Το διαβάσαμε και απλά το αναδημοσιεύουμε. Είναι η άποψη του Δημήτρη Θανασά. Τα συμπεράσματα και τα σχόλια δικά σας. «Να καταργηθούν ...
Το διαβάσαμε και απλά το αναδημοσιεύουμε. Είναι η άποψη του Δημήτρη Θανασά. Τα συμπεράσματα και τα σχόλια δικά σας.
«Να καταργηθούν ΤΕΛΕΙΩΣ. Να μην διδάσκονται καθόλου αυτά τα μαθήματα στο Λύκειο.
Θα δώσω το σκεπτικό μου, αφού πρώτα παραθέσω 2 τυπικά αποσπάσματα από τα σχολικά βιβλία Φυσικής & Χημείας τάξεων Λυκείου.
Φυσική Β' Λυκείου
"Δυναμική γραμμή ενός ηλεκτρικού πεδίου λέμε κάθε υποθετική γραμμή μέσα στο πεδίο σε κάθε σημαίο της οποίας το διάνυσμα της έντασης του ηλεκτρικού πεδίου είναι εφαπτόμενο σε αυτή και έχει φορά τη φορά της"
Χημεία Α' Λυκείου
"Ιοντικός ή ετεροπολικός ονομάζεται ο δεσμός που σχηματίζεται με μεταφορά ηλεκτρονίων από άτομα ενός ηλεκτροθετικού στοιχείου (μετάλλου) σε άτομα ενός ηλεκτραρνητικού στοιχείου (αμετάλλου). Με τον τρόπο αυτό σχηματίζονται αντίθετα φορτισμένα ιόντα τα οποία έλκονται μεταξύ τους με ισχυρές ηλεκτροστατικές δυνάμεις Coulomb"
Παρατηρείτε κάτι?
ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΧΡΗΣΤΗ ΓΝΩΣΗ !
Τα παιδιά μας, μαθαίνουν ένα σωρά ΑΧΡΗΣΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ Φυσικής Χημείας & Μαθηματικών, που δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να τα χρησιμοποιήσουν σε ΟΛΗ ΤΟΥΣ ΤΗ ΖΩΗ, που δεν τους προσφέρουν καμία ιδιαίτερη δεξιότητα, και που, αφού η γνώση αποκτάται με παπαγαλία, δεν εξασκούν καθόλου το νού τους.
Απλά, γεμίζουμε χιλιάδες ώρες διδασκαλίας με ΑΧΡΗΣΤΗ ύλη, χάνονται πολύτιμα χρόνια μελετώντας "ηλεκτρικά πεδία" και "ετεροπολικούς δεσμούς": ΟΛΕΣ αυτές οι γνώσεις ΠΕΤΙΟΥΝΤΑΙ στον κάλαθο των αχρήστων από τα παιδιά μας, αμέσως μόλις τελειώσουν το σχολείο, αφού ΔΕΝ τις ξαναχρησιμοποιούν ΠΟΤΕ.
Όλη αυτή η γνώση είναι το ίδιο άχρηστη όσο το να μαθαίνουν τα παιδιά μας επί 3 χρόνια για τις "διαδικασίες μεταβολισμού της αφρικανικής μύγας" ή τους "101 τρόπους να παρασκευάσουμε λάσπη".
Και καταλήγουμε να έχουμε παιδιά που, όταν τελειώσουν το Λύκειο, δεν ξέρουν να συμπληρώσουν τη φορολογική τους δήλωση ή να επιδιορθώσουν το PC τους, επειδή για 3 χρόνια δεν είχαν καμία επαφή με την πραγματικότητα.
Προσοχή: δεν μιλάω για Νέα Ελληνικά, ή Ιστορία ή Αγωγή Πολίτη, ή Φιλοσοφία ή Βιολογία. Αυτά είναι, κατ' εμέ, απαραίτητα μαθήματα. Διαμορφώνουν χαρακτήρες και συνειδήσεις, και παρέχουν γνώση που δεν έχει ημερομηνία λήξεως την τελευταία μέρα του Λυκείου.
ΠΡΟΤΕΙΝΩ: οι χαμένες ώρες Φυσικής, Χημείας & Μαθηματικών του Λυκείου να αφιερωθούν στο να μαθαίνουν τα παιδιά μας ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.
Μηχανικός αυτοκινήτων, τεχνικός υπολογιστών, κουρέας/κομμώτρια, μάνατζερ, γραμματέας, λογιστής, γιατρός, δάσκαλος, γεωργός, πωλητής, οδηγός κλπ. Να διαλέγουν 10 επαγγέλματα, και να αφιερώνεται ΟΛΟ το Λύκειο στο να τα μάθουν καλά.
Να σταματήσει πια ο άχρηστος φαύλος κύκλος: τα παιδιά μαθαίνουν Φυσική, για να μπουν στο Φυσικό, για να γίνουν καθηγητές Φυσικής, για να διδάσκουν Φυσική στα νέα παιδιά κ.ο.κ. χωρίς καμία επαφή της Φυσικής με τον πραγματικό κόσμο.
Δεν θέλω να ακούσω το γνωστό "καθηγητικίστικο" επιχείρημα: "η γνώση της Φυσικής ακονίζει το μυαλό και μας γνωρίζει τον κόσμο". Θα απαντήσω:
- αυτή η (χρήσιμη) Φυσική να διδάσκεται ΜΟΝΟ στο Γυμνάσιο (το ίδιο και η Χημεία & τα Μαθηματικά)
- τα παιδιά ούτως ή άλλως είτε παπαγαλίζουν την άχρηστη γνώση είτε απλά την προσπερνάνε και αδιαφορούν, άρα ΚΑΝΕΝΑ ακόνισμα του μυαλού δεν γίνεται
- το ίδιο και καλύτερο ακόνισμα μπορεί να γίνει εάν τα παιδιά μαθαίνουν Επαγγέλματα, που έχουν πολύ μεγαλύτερη σχέση με τον πραγματικό κόσμο απ'ότι έχουν τα "ηλεκτρικά πεδία" και οι "ετεροπολικοί δεσμοί"
- εκτός από το ακόνισμα του μυαλού, τα παιδιά θα μάθουν κάτι χρήσιμο, που θα μπορέσουν να εξασκήσουν αργότερα στην πράξη. Ακόμα και τεχνικός υπολογιστών να μην γίνει το παιδί, θα μάθει τουλάχιστον να "κατσαβιδιάζει" το PC του.
Εάν οι γονείς μάθαιναν ότι το παιδί τους στο λύκειο ασχολείται επισταμένως 3 χρόνια με το να μάθει την "καλαθοπλεκτική τεχνική των Ίνκας" δεν θα επαναστατούσαν?
Τότε γιατί δεχόμαστε την άχρηστη γνώση της Φυσικής της Χημείας & των Μαθηματικών?»