Υπήρχαν κάποτε δύο "εκπαιδευτικές" αργίες, θεσμοθετημένες με νόμο, των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος. Είναι πρόσφατο ...
Υπήρχαν κάποτε δύο "εκπαιδευτικές" αργίες, θεσμοθετημένες με νόμο, των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Πνεύματος. Είναι πρόσφατο το μπάχαλο που προκλήθηκε από τις αντιφατικές ανακοινώσεις του υπουργείου για την ημέρα των Τριών Ιεραρχών. Απ' ότι φαίνεται όμως, από τα ημερολόγια των υπαλλήλων του υπουργείου παιδείας λείπει άλλη μία αργία, αυτή του Αγίου Πνεύματος.
Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι στο χρονοδιάγραμμα των εξετάσεων σε Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑ.Λ. που ανακοινώθηκε, φαίνεται η Δευτέρα 5 Ιουνίου 7 2017 ως η ημέρα έκδοσης των αποτελεσμάτων της Α και της Β Λυκείου.
Τελευταία μέρα προαγωγικών απολυτηρίων εξετάσεων είναι η Παρασκευή 2 Ιουνίου. Με κάποιον μαγικό τρόπο, θα διορθωθούν τα γραπτά, θα καταχωρηθούν οι βαθμοί, θα συνεδριάσει ο Σύλλογος διδασκόντων και του Αγίου Πνεύματος θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα!
1. Οι πανελλαδικές εξετάσεις έχουν πλέον αποσυνδεθεί από τις απολυτήριες και αφορούν αποκλειστικά την εισαγωγή σε πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα. Κατά συνέπεια, έπονται των απολυτηρίων.
2. Η διενέργεια των απολυτηρίων τον Μάιο επιτρέπει να δοθεί πριν από την κατάθεση των μηχανογραφικών δεύτερη ευκαιρία για λήψη απολυτηρίου σε όσους/ες δεν μπορέσουν να προαχθούν.
3. Με τον νόμο 4452 που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή, προβλέπεται στο τέλος Ιουνίου εξεταστική περίοδος για τους μετεξεταστέους της Γ΄ τάξης αλλά και των υπόλοιπων τάξεων.
4. Με τον ίδιο νόμο καθιερώνεται για πρώτη φορά τρίτη εξεταστική περίοδος για τους τελειόφοιτους του λυκείου, η οποία τοποθετείται στις αρχές Σεπτεμβρίου. Έτσι τους δίνεται η δυνατότητα, αφού θα λάβουν έγκαιρα το απολυτήριό τους, να εγγραφούν, αν το επιθυμούν, σε ΙΕΚ ή στη Β΄ΕΠΑΛ, για να λάβουν κάποια ειδικότητα.
Από το 2018 οι αλλαγές στη Β και Γ Λυκείου
Όπως ανακοίνωσε το υπ. Παιδείας:
Α. Σε ό,τι αφορά το Γυμνάσιο στη φετινή σχολική χρονιά εφαρμόζονται ορισμένα πρώτα μέτρα που στοχεύουν στην αύξηση του διδακτικού χρόνου (μαθήματα έως τέλος Μαΐου) και τον περιορισμό του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του σχολείου, καθώς και στην ενίσχυση της κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας (Θεματική Εβδομάδα, συνθετικές και δημιουργικές εργασίες).
Β. Ανάλογες αλλαγές μελετώνται για την επόμενη σχολική χρονιά στη Β΄ και στη Γ΄ Λυκείου (τάξεις που θα συνεχίσουν με το ισχύον σήμερα σύστημα), π.χ. μείωση των μαθημάτων που θα εξετάζονται στις προαγωγικές-απολυτήριες εξετάσεις και αξιοποίηση των συνθετικών εργασιών στη διαδικασία αξιολόγησης. Παράλληλα βέβαια εξελίσσεται η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για τη ριζική αναμόρφωση του Λυκείου και, προτού τελειώσει η σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας θα ενημερώσει σχετικά τους/τις απόφοιτους/ες του Γυμνασίου.