Για την Τρίτη 17 Ιανουαρίου ορίστηκε η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα: "Αναβάθμιση του Λυκ...
Για την Τρίτη 17 Ιανουαρίου ορίστηκε η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα: "Αναβάθμιση του Λυκείου και του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση".
Ήδη ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, ύστερα από συνεννόηση με τον πρόεδρο της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής κ. Σεβαστάκη, συμφωνήθηκε η συζήτηση επί του συνόλου των αλλαγών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση επί πέντε συνεδριάσεων, όπου θα α κληθούν να διατυπώσουν προτάσεις και απόψεις:
1. Ολοι οι πρώην πρόεδροι του ΕΣΥΠ
2. Ολοι οι πρώην Γενικοί Γραμματείς του υπουργείου Παιδείας
3. Ολοι οι πρώην πρόεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και ο πρώην πρόεδρος του ΙΕΠ Σωτήρης Γκλαβάς
Ο ρόλος του ΙΕΠ
Ηδη ο υπουργός Παιδείας ζήτησε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να “πάρει” όλα τα πορίσματα των δυο διαλόγων ότι έγινε τα τελευταία 20 χρόνια, γνώμες εμπειρογνωμόνων και να παραδώσουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μια εισήγηση για το εξής τετράπτυχο:
1. Αναβάθμιση των τελευταίων δυο τάξεων του Λυκείου,
2. Εθνικό απολυτήριο που θα έχει μια εγκυρότητα στην κοινωνία,
3. Κατάργηση των Πανελληνίων και
4. Αναμόρφωση του πρώτου έτους των Πανεπιστημίων.
Επιτροπή
Στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής συγκροτήθηκε εξαμελής επιτροπή, προκειμένου, να καταθέσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής μία συνοπτική πρόταση για τις αλλαγές στο Λύκειο, στο πλαίσιο:
Α. Του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία (το πόρισμα της Επιτροπής Α. Λιάκου ),
Β. Της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής (σ.σ. το πόρισμα 100 σελίδων του νυν υπουργού Κ. Γαβρόγλου, καθώς και,
Γ. Των εργασιών του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π.
Η Επιτροπή αποτελείται από τους κ.κ.:
1. Γεράσιμο Κουζέλη,
2. Παύλο Χαραμή,
3. Γεωργία Φέρμελη,
4. Βασίλειο Νικάκη,
5. Αγγελική Σαπουνά και
6.Αικατερίνη Τρίμη,
Η κ. Τρίμη οποία θα αναλάβει να συνοψίσει τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί για το Λύκειο.
Μέχρι το Μάρτιο οι αποφάσεις
Ο στόχος είναι η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων να ολοκληρώσει τις συζητήσεις της μέχρι το Μάρτιο και να παρθούν οι απαραίτητες αποφάσεις ώστε να γνωρίζουν οι σημερινοί μαθητές της Γ, Γυμνασίου που το Σεπτέμβριο θα φοιτήσουν στην Α Λυκείου με ποιο νέο σύστημα θα εισαχθούν στα ΑΕΙ.
Αυτοαξιολόγηση και αξιολόγηση
Οι παραπάνω ρυθμίσουν θα συνοδευτούν με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης.
Υπουργός: Οι «μάχιμοι» εκπαιδευτικοί δεν θα αξιολογηθούν θα αξιολογούν
Το τι θα γίνει με την αξιολόγηση του υπόλοιπου εκπαιδευτικού προσωπικού -πλην των 20.000 στελεχών- δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.
Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, στη συνέντευξη τύπου, στις 14 Δεκεμβρίου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.
esos: Στο θέμα της αξιολόγησης, πείτε μου θα καταργήσετε το προεδρικό διάταγμα 152 το οποίο εξακολουθεί να είναι σε ισχύ; Θα ξεκινήσετε από τα στελέχη εκπαίδευσης, τα 20.000 στελέχη όπως προαναγγείλατε; Με τους μάχιμους τι θα γίνει; Θα αξιολογηθούν οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί που είναι στην τάξη;
Και εάν θα εξακολουθεί να ισχύει η αξιολόγηση που έχει γίνει ήδη σε πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς με την προηγούμενη κυβέρνηση;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή είστε πολύ πεπειραμένος και πολύ γνώστης θα μπορούσα να απαντήσω ναι, ναι, ναι, όχι, ναι. Έτσι δεν είναι; Γιατί ξέρετε τις απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά. Τι εννοώ; Είναι σαφέστατα αυτά που έχουμε πει.
Είναι απολύτως σαφή. Πρώτον, θα υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αυτή η αυτοαξιολόγηση θα δούμε πώς θα σχεδιαστεί και προφανώς αυτό σημαίνει ότι δεν ισχύει το προηγούμενο προεδρικό διάταγμα.
esos: Δηλαδή θα καταργηθεί;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα καταργηθεί με την δημιουργία του καινούργιου. Καταλάβατε. Εξ ορισμού.
esos: Το έχουμε ξανακούσει κ. Υπουργέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Αν το έχετε ξανακούσει χαίρομαι ότι κι άλλοι σκέφτονται το ίδιο με εμένα. Αλλά από την παρούσα ακόμα καλύτερα. Σημαίνει ότι όλοι μας είμαστε ομογενοποιημένοι τότε. Με συγχωρείτε, επειδή γνωριζόμαστε έχω και τη δυνατότητα να το κάνω αυτό.
Καταργείται το προηγούμενο. Διαμορφώνεται ένα καινούργιο με στόχο αυτά που σας είπα. Τώρα, εκεί μέσα θα υπάρχει και η αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης. Το τι θα γίνει με το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό, δεν είναι θέμα που το συζητάμε. Δεν είναι θέμα. Το υπόλοιπο εκπαιδευτικό προσωπικό θα πάρει μέρος στην αξιολόγηση των στελεχών, θα πάρει μέρος στην αυτοαξιολόγηση του σχολείου. Ας δούμε όλα αυτά τα αποτελέσματα, ας τα μελετήσουμε κλπ και θα δούμε ποιο θα είναι το επόμενο βήμα. Δεν ξέρουμε. Δεν σημαίνει ότι όταν ολοκληρωθούν αυτά πάμε στους εκπαιδευτικούς. Δεν είναι αυτή η σειρά. Μπορεί να ξαναπάμε στις αυτοαξιολογήσεις.
Μπορεί χιλιάδες άλλα πράγματα. Γι’ αυτό λέμε ας τα κάνουμε αυτά χωρίς άγχος, χωρίς κυνήγι μαγισσών και είμαι σίγουρος ότι σε αυτό θα βοηθήσετε, πραγματικά σας θέλουμε να βοηθήσετε και ας δούμε τα αποτελέσματα και ας δούμε τι θα βγούνε από τα αποτελέσματα.
Εγώ νομίζω ότι θα βγούνε εξαιρετικά ενδιαφέροντα και θετικά σημεία. Εξαιρετικά ενδιαφέροντα και η κοινωνία θα καταλάβει γιατί άντεξε το σχολείο τόσο καιρό. Γιατί είναι ένα από τα παράδοξα. Πώς κατέρρευσαν τόσοι πολλοί θεσμοί και το σχολείο άντεξε όρθιο; Τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ με όλα τα προβλήματα;
Σημαίνει ότι κάτι γίνεται εκεί το οποίο δεν γνωρίζει η κοινωνία. Να λοιπόν ένας τρόπος να τα γνωρίσει.
Πηγή
Πηγή