Ο Ιανουάριος φεύγει σιγά σιγά, και οι μαθητές μετρούν αντίστροφα για τις επαναλήψεις που θα κάνουν σε μεγάλα κομμάτια της ύλης εν'όψ...
Ο Ιανουάριος φεύγει σιγά σιγά, και οι μαθητές μετρούν αντίστροφα για τις επαναλήψεις που θα κάνουν σε μεγάλα κομμάτια της ύλης εν'όψει των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων.
Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πραγματοποιούνται φέτος σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές μετά από τις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών και των μαθητριών.
Οι μαθητές πέρα από την σκληρή προετοιμασία που κάνουν για να κερδίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο σε κάποια σχολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να κάνουν και την σωστή επιλογή σχολής και τμήματος πολύ πριν σταυρώσουν το Μηχανογραφικό τους.
Έχοντας αξιολογήσει αρνητικά αρκετές φορές το γεγονός όπου ένα παιδί καλείται στα 17 του χρόνια να επιλέξει μέσω ενός συστήματος αλόγων κούρσας τι θέλει να κάνει στην ζωή του "ακαδημαϊκά" και κατ'επέκταση και εργασιακά, παρόλαυτα στον βαθμό που η κατάσταση δεν έχει ακόμα αλλάξει πρέπει οι μαθητές να κάνουν κάποια πράγματα που θα τους βοηθήσουν να πάρουν την καλύτερη επιλογή.
1. "Who is Who" των σχολών
Έχει διαπιστωθεί ότι μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού και των υποψηφίων για πανεπιστημιακές σπουδές δε γνωρίζει το «who is who» των σχολών, για την πρόσβαση στις οποίες δίνουν σκληρή και μακροχρόνια «εξεταστική μάχη», με αποτέλεσμα ένας στους τέσσερις από όσους καθυστερούν το πτυχίο τους ή διακόπτουν τις σπουδές τους να δηλώνει ότι ο σπουδαιότερος λόγος γι’ αυτή την ενέργεια είναι η «λανθασμένη επιλογή σχολής».
2. Επαγγελματική προοπτική
Πριν πάμε στο γνωστικό αντικείμενο των κάθε τμημάτων των Πανεπιστημίων και Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, ο υποψήφιος θα πρέπει να μάθει τις επαγγελματικές διεξόδους και προοπτικές που παρέχουν τα τμήματα, την σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας. Η "κρίσμη" επιλογή για τις σπουδές και και κατ’ επέκταση το επάγγελμα να είναι πιο κοντά στις προσδοκίες και τα όνειρά τους!
3. Γνωστικό αντικείμενο
Στο ίδιο μοτίβο με την αναζήτηση της επαγγελματικής προοπτικής, ο υποψήφιος θα πρέπει πριν την διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων και το μηχανογραφικό να έχει μελετήσει τα γνωστικά αντικείμενα των σχολών ξεκαθαρίζοντας το θολό τοπίο των ΑΕΙ και ΤΕΙ ώστε να έχει πλήρη εικόνα για τα πανεπιστημιακά τμήματα που ήδη έχει επιλέξει ή που σκοπεύει να επιλέξει.
4. Μαθήματα Κλειδιά
Στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ορισμένα μαθήματα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν, ουσιαστικά, τα "κλειδιά" που μπορούν να ξεκλειδώσουν την είσοδο των σχολών. Αναφερόμαστε βασικά στο πρώτο μάθημα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο με συντελεστή αυξημένης (1,3).
Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο είναι τα Αρχαία Ελληνικά.
Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά.
Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η Βιολογία.
Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο η Νεοελληνική Γλώσσα και
Για το 5ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά.
Στον Πίνακα 1 μπορούμε να δούμε τη διαμόρφωση των συντελεστών ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και στον Πίνακα 2 τα μόρια ανά μονάδα για όλα τα Πεδία και τις Ομάδες Προσανατολισμού.
5. Νέο Μηχανογραφικό
Όσοι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου επιλέξουν να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα μπορούν να είναι υποψήφιοι μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εάν επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές ενός δεύτερου πεδίου, πρέπει να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού).
6. Τι επέλεξαν οι υποψήφιοι του 2016
Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέχθηκαν από τους περισσότερους μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων την περσινή χρονιά (2016) ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας.
Συγκεκριμένα το 37,8% των μαθητών επέλεξε τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
Όσον αφορά τη Β Λυκείου εκεί τα πρωτεία τα είχαν οι Θετικές Σπουδές με 58,52 % έναντι 41,48% των μαθητών που επέλεξαν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.
7. Μην χάσεις μόρια
Ο υποψήφιος θα πρέπει να κάνει την σωστή επιλογή επιστημονικών πεδίων ώστε να μην υπάρξει απώλεια μορίων
Πηγή
Στο νέο σύστημα εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ορισμένα μαθήματα έχουν ιδιαίτερη σημασία καθώς αποτελούν, ουσιαστικά, τα "κλειδιά" που μπορούν να ξεκλειδώσουν την είσοδο των σχολών. Αναφερόμαστε βασικά στο πρώτο μάθημα σε κάθε Επιστημονικό Πεδίο με συντελεστή αυξημένης (1,3).
Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο είναι τα Αρχαία Ελληνικά.
Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά.
Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η Βιολογία.
Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο η Νεοελληνική Γλώσσα και
Για το 5ο Επιστημονικό Πεδίο τα Μαθηματικά.
Στον Πίνακα 1 μπορούμε να δούμε τη διαμόρφωση των συντελεστών ανά Ομάδα Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο και στον Πίνακα 2 τα μόρια ανά μονάδα για όλα τα Πεδία και τις Ομάδες Προσανατολισμού.
5. Νέο Μηχανογραφικό
Όσοι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου επιλέξουν να δώσουν εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα μπορούν να είναι υποψήφιοι μόνο σε ένα επιστημονικό πεδίο. Εάν επιθυμούν να έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις σχολές ενός δεύτερου πεδίου, πρέπει να επιλέξουν και ένα πέμπτο μάθημα (Γενικής Παιδείας ή Ομάδας Προσανατολισμού).
6. Τι επέλεξαν οι υποψήφιοι του 2016
Ανθρωπιστικές και Θετικές Σπουδές είναι οι δυο Ομάδες Προσανατολισμού που επιλέχθηκαν από τους περισσότερους μαθητές της Γ τάξης των Γενικών Λυκείων την περσινή χρονιά (2016) ενώ ακολουθεί η Ομάδα των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, όπως προκύπτει από στοιχεία του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας.
Συγκεκριμένα το 37,8% των μαθητών επέλεξε τις Ανθρωπιστικές Σπουδές ενώ ακολουθούν η Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών με 35,8% και Οικονομίας- Πληροφορικής με 26,4%.
Όσον αφορά τη Β Λυκείου εκεί τα πρωτεία τα είχαν οι Θετικές Σπουδές με 58,52 % έναντι 41,48% των μαθητών που επέλεξαν τις Ανθρωπιστικές Σπουδές.
7. Μην χάσεις μόρια
Ο υποψήφιος θα πρέπει να κάνει την σωστή επιλογή επιστημονικών πεδίων ώστε να μην υπάρξει απώλεια μορίων
Πηγή