Ο ταλαιπωρημένος τα τελευταία χρόνια κλάδος των θεολόγων δέχτηκε ένα ακόμη ισχυρό χτύπημα κατά την τρέχουσα χρονιά, καθώς χάθηκαν δεκάδε...
Ο ταλαιπωρημένος τα τελευταία χρόνια κλάδος των θεολόγων δέχτηκε ένα ακόμη ισχυρό χτύπημα κατά την τρέχουσα χρονιά, καθώς χάθηκαν δεκάδες θέσεις εργασίας λόγω της ανάθεσης του μαθήματός τους σε μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στο όνομα της οικονομικής στενότητας του δημοσίου.
Τα αποτελέσματα οικτρά αφενός στον μαθητικό κόσμο (το μάθημα απαξιώνεται τις περισσότερες φορές με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη θρησκευτική παιδεία των μαθητών), αφετέρου δε στον εκπαιδευτικό, με τις προσλήψεις αναπληρωτών θεολόγων να είναι τραγικά μειωμένες παρόλα τα υφιστάμενα κενά.
Καταστροφική η ανάθεση του μαθήματος των Θρησκευτικών σε μη θεολόγους, καθώς η σωστή και ολοκληρωμένη προσέγγιση του θρησκευτικού φαινομένου μόνο από εξειδικευμένους επιστήμονες μπορεί να δώσει απαντήσεις, λύσεις και διεξόδους σε πολλά προβλήματα που απασχολούν τους νέους ανθρώπους με αποτελέσματα ευεργετικά σε προσωπικό και συνολικό επίπεδο. Μία λαθεμένη ή διαστρεβλωμένη εικόνα που μπορεί να δοθεί λόγω άγνοιας οδηγεί σε επικίνδυνες και ακραίες έως και φανατικές θέσεις με απρόβλεπτες συνέπειες.
Τα έχει αυτά υπ' όψιν η επιτροπή του ΙΕΠ που προτείνει το ενδεικτικό ωρολόγιο πρόγραμμα;
Κι αν το σκεπτικό της γ΄ανάθεσης ήταν η εξοικονόμηση πόρων σε δύσκολες γεωγραφικά περιοχές, όπως σαφώς ξεκαθάρισαν παράγοντες του Υπουργείου, πως εξηγείται το γεγονός ότι ΠΥΣΔΕ σε Αττική και Θεσσαλονίκη ενέκριναν το διαμελισμό ολόκληρων κενών θέσεων θεολόγων και το μοίρασμα των ωρών σε μόνιμους φιλολόγους, με σκοπό την συμπλήρωση ωραρίου;
΄Η ακόμα χειρότερα, να καταπατείται και αυτή ακόμα η γραμμή του Υπουργείου και να δίνεται το μάθημα ως ανάθεση σε εντελώς άσχετες ειδικότητες, κάτι που συμβαίνει κατά κόρον στις νησιωτικές περιοχές όπως στα Δωδεκάνησα;
Τί ακριβώς συμβαίνει στις δευτεροβάθμιες σε σχέση με τα κενά των Θρησκευτικών;
Με ποια κριτήρια οι υπεύθυνοι σχολικοί σύμβουλοι και οι διευθυντές των ΔΔΕ δεν ζητούν Θεολόγους για τις ώρες των Θρησκευτικών;
Υπάρχουν ακόμη αναφορές πως τόσο στις νησιωτικές όσο και στις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδος δόθηκαν ώρες σε αναπληρωτές φιλόλογους!...
Μήπως οι αναπληρωτές θεολόγοι είναι πιο υψηλόμισθοι από τις άλλες ειδικότητες και γιαυτό το λόγο δεν ζητούν θεολόγους για τα κενά των θρησκευτικών;
Ας μην ξεχνάμε ότι διανύουμε την πιο περίπλοκη και δύσκολη χρονιά, όσον αφορά τους μαθητές και το μάθημα των θρησκευτικών: ένα νέο πρόγραμμα σπουδών δοκιμάζεται, το μάθημα γίνεται χωρίς βιβλία, σε πολλά σχολεία χωρίς φύλλα εργασίας (δεν δίνεται στα σχολεία το περιθώριο για τις απαιτούμενες φωτοτυπίες) .
Παρ' ότι οι συνάδελφοι καταβάλλουν κάθε προσπάθεια, συχνά οι μαθητές δυσκολεύονται να ακολουθήσουν το νόημα και τη σειρά όσων ακούν μέσα στην τάξη.
Αυτό είναι ο στόχος για το μάθημα των θρησκευτικών; Χάος;
Σαν να μην έφτανε η επιθετική αυτή αντιμετώπιση του κλάδου, έρχεται και η πρόταση του ΙΕΠ για μετατροπή του ΜτΘ σε επιλεγόμενο στη Β΄Λυκείου και κατάργηση του στην Γ΄Λυκείου! Κι αναρωτιέται κανείς που στοχεύουν όλα αυτά.
Η υποβάθμιση του μαθήματος είναι πλέον δεδομένη ... έπεται ο στραγγαλισμός του κλάδου των θεολόγων;;;
Η αξία του ΜτΘ είναι εμφανής πέραν κάθε αμφισβήτησης σε κάθε καλόπιστο πολίτη.
Σεβασμός στα εργασιακά δικαιώματα ανθρώπων που δουλεύουν πολλά χρόνια ως αναπληρωτές υπό το γνωστό καθεστώς ομηρίας και έμειναν ξαφνικά άνεργοι λόγω της “ελαφρά τη καρδία” έκδοσης και κατάχρησης της εγκυκλίου περί της γ΄ ανάθεσης, υπάρχει;;;;;;;
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΘΕΟΛΟΓΩΝ ( ΠΑΣΑΘ)