Εν όψει της πρότασης αναμοριοδότησης των δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης σας καταθέτουμε την πρόταση της ΓΣ της Ε...
Εν όψει της πρότασης αναμοριοδότησης των δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων Β/θμιας Εκπ/σης σας καταθέτουμε την πρόταση της ΓΣ της ΕΛΜΕ Πιερίας, όπως κατατέθηκε και υπερψηφίστηκε στη ΓΣ της ΕΛΜΕ στις 24/1/2017.
Η μελέτη αυτής της πρότασης έλαβε υπόψη τα παρακάτω κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται στο ΠΔ 111/2016(ΦΕΚ 193/τ.Α’/18-10-2016) το οποίο αντικαθιστά διατάξεις του άρθρου 16 του ΠΔ 50/1996 που είχαν τροποποιηθεί με το ΠΔ 39/1998:
1) Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων
2) Τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών
3) Την οργανικότητα των σχολικών μονάδων
4) Την απόστασή τους από την έδρα του νομού
5) Τις συγκοινωνιακές συνθήκες και
6) Το υψόμετρο
Κατά την άποψή μας είναι καιρός, μετά την Δ2/23528/4-12-1997 απόφαση επανακατάταξης των σχολείων Β/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας σε κατηγορίες, να αναθεωρηθούν λανθασμένες εκτιμήσεις και να αποκατασταθούν παθογένειες και δυσλειτουργίες που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη μοριοδότηση.
Πιο συγκεκριμένα, σχολικές μονάδες όπως της Ρητίνης, ενώ έχουν παρόμοιες συνθήκες διαβίωσης με τα Ριζώματα Ημαθίας (απόσταση 28km, πληθυσμός 816 κάτοικοι, υψόμετρο 600m) έχουν δυσανάλογη μοριοδότηση. Το ίδιο συμβαίνει και στις σχολικές μονάδες του Αιγινίου με τη Μελίκη Ημαθίας (απόσταση 21km, πληθυσμός 3.116 κάτοικοι, υψόμετρο 40m), καθώς και στο Νότο με τον Πλαταμώνα και το Στόμιο Λάρισας. Με τη συγκεκριμένη πρόταση αίρονται σε μεγάλο βαθμό αυτές οι ανισότητες και αποκαθίσταται το αίσθημα δικαιοσύνης.
Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες της Ρητίνης, του Κολινδρού, του Μακρυγιάλου και των Αλωνίων είναι σε πτωτική πορεία ως προς το μαθητικό δυναμικό με αποτέλεσμα να μειώνονται τα τμήματα και κατ’ επέκταση και η οργανικότητα των σχολικών μονάδων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται το εκπαιδευτικό δυναμικό και αυτοί που υπηρετούν σ’ αυτές να μη συμπληρώνουν το ωράριό τους και να μετακινούνται σε άλλες σχολικές μονάδες για να το συμπληρώσουν, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον οικονομικό, οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό τους. Για τις σχολικές μονάδες καθίσταται δύσκολη η εξεύρεση εκπαιδευτικού προσωπικού για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε διδακτικό ή διοικητικό ωράριο. Με την τροποποίηση της μοριοδότησης δίνεται κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να προτιμήσουν αυτές τις σχολικές μονάδες και να μην τοποθετούνται αναγκαστικά.
Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες του Αιγινίου, της Λεπτοκαρυάς και του Πλαταμώνα επιβαρύνονται επιπλέον των άλλων εξόδων μετακίνησης και με δυσβάσταχτα διόδια. Στην περίπτωση που επιχειρηθεί παράκαμψη αυτών, πολλαπλασιάζονται τα διανυόμενα χιλιόμετρα και ο κίνδυνος, μιας και οι παράδρομοι του εθνικού οδικού δικτύου είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένοι οδικά και το οδόστρωμα σε κακή κατάσταση λόγω ελλιπούς συντήρησης.
Για τις σχολικές μονάδες της πόλεως δεν προτείνεται καμία αλλαγή, γιατί αντίστοιχες πληθυσμιακά πόλεις έχουν τα ίδια μόρια. Έτσι συμπαρασύρει και τις μονάδες της
Κονταριώτισσας, της Περίστασης και του Κορινού και δεν προτείνεται καμία μεταβολή ούτε γι’ αυτές, αφού δεν άλλαξε τίποτα σε σχέση με το παρελθόν όσον αφορά τις δυσμενείς συνθήκες.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνεται η μοριοδότηση, όπως αυτή αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα. Στον πίνακα περιέχονται και όλες οι πληροφορίες για τη χιλιομετρική απόσταση των περιοχών από την Κατερίνη, ο πληθυσμός αυτών κατά την απογραφή του 2011 και το υψόμετρο από τη στάθμη της θάλασσας.
Η μελέτη αυτής της πρότασης έλαβε υπόψη τα παρακάτω κριτήρια, όπως αυτά ορίζονται στο ΠΔ 111/2016(ΦΕΚ 193/τ.Α’/18-10-2016) το οποίο αντικαθιστά διατάξεις του άρθρου 16 του ΠΔ 50/1996 που είχαν τροποποιηθεί με το ΠΔ 39/1998:
1) Τον πληθυσμό της έδρας των σχολείων
2) Τις συνθήκες διαβίωσης εκεί των εκπαιδευτικών
3) Την οργανικότητα των σχολικών μονάδων
4) Την απόστασή τους από την έδρα του νομού
5) Τις συγκοινωνιακές συνθήκες και
6) Το υψόμετρο
Κατά την άποψή μας είναι καιρός, μετά την Δ2/23528/4-12-1997 απόφαση επανακατάταξης των σχολείων Β/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας σε κατηγορίες, να αναθεωρηθούν λανθασμένες εκτιμήσεις και να αποκατασταθούν παθογένειες και δυσλειτουργίες που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη μοριοδότηση.
Πιο συγκεκριμένα, σχολικές μονάδες όπως της Ρητίνης, ενώ έχουν παρόμοιες συνθήκες διαβίωσης με τα Ριζώματα Ημαθίας (απόσταση 28km, πληθυσμός 816 κάτοικοι, υψόμετρο 600m) έχουν δυσανάλογη μοριοδότηση. Το ίδιο συμβαίνει και στις σχολικές μονάδες του Αιγινίου με τη Μελίκη Ημαθίας (απόσταση 21km, πληθυσμός 3.116 κάτοικοι, υψόμετρο 40m), καθώς και στο Νότο με τον Πλαταμώνα και το Στόμιο Λάρισας. Με τη συγκεκριμένη πρόταση αίρονται σε μεγάλο βαθμό αυτές οι ανισότητες και αποκαθίσταται το αίσθημα δικαιοσύνης.
Επιπλέον, οι σχολικές μονάδες της Ρητίνης, του Κολινδρού, του Μακρυγιάλου και των Αλωνίων είναι σε πτωτική πορεία ως προς το μαθητικό δυναμικό με αποτέλεσμα να μειώνονται τα τμήματα και κατ’ επέκταση και η οργανικότητα των σχολικών μονάδων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται το εκπαιδευτικό δυναμικό και αυτοί που υπηρετούν σ’ αυτές να μη συμπληρώνουν το ωράριό τους και να μετακινούνται σε άλλες σχολικές μονάδες για να το συμπληρώσουν, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον οικονομικό, οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό τους. Για τις σχολικές μονάδες καθίσταται δύσκολη η εξεύρεση εκπαιδευτικού προσωπικού για να καλύψουν τις ανάγκες τους σε διδακτικό ή διοικητικό ωράριο. Με την τροποποίηση της μοριοδότησης δίνεται κίνητρο στους εκπαιδευτικούς να προτιμήσουν αυτές τις σχολικές μονάδες και να μην τοποθετούνται αναγκαστικά.
Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες του Αιγινίου, της Λεπτοκαρυάς και του Πλαταμώνα επιβαρύνονται επιπλέον των άλλων εξόδων μετακίνησης και με δυσβάσταχτα διόδια. Στην περίπτωση που επιχειρηθεί παράκαμψη αυτών, πολλαπλασιάζονται τα διανυόμενα χιλιόμετρα και ο κίνδυνος, μιας και οι παράδρομοι του εθνικού οδικού δικτύου είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένοι οδικά και το οδόστρωμα σε κακή κατάσταση λόγω ελλιπούς συντήρησης.
Για τις σχολικές μονάδες της πόλεως δεν προτείνεται καμία αλλαγή, γιατί αντίστοιχες πληθυσμιακά πόλεις έχουν τα ίδια μόρια. Έτσι συμπαρασύρει και τις μονάδες της
Κονταριώτισσας, της Περίστασης και του Κορινού και δεν προτείνεται καμία μεταβολή ούτε γι’ αυτές, αφού δεν άλλαξε τίποτα σε σχέση με το παρελθόν όσον αφορά τις δυσμενείς συνθήκες.
Για όλους τους παραπάνω λόγους προτείνεται η μοριοδότηση, όπως αυτή αποτυπώνεται στον παρακάτω πίνακα. Στον πίνακα περιέχονται και όλες οι πληροφορίες για τη χιλιομετρική απόσταση των περιοχών από την Κατερίνη, ο πληθυσμός αυτών κατά την απογραφή του 2011 και το υψόμετρο από τη στάθμη της θάλασσας.