Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Δυο μαθητές, έχουν βαθμούς 16 και 15 αντίστοιχα. Ποιον από τους δύο προτιμά ο Λιάκος να γίνει δάσκαλος;

Αν βιάστηκες ν' απαντήσεις με βάση την κοινή λογική έχεις κάνει σίγουρα λάθος. Το Λιάκος είναι το χαϊδευτικό του Ηλίας. Ο μικρός Ηλί...

Δυο μαθητές, έχουν βαθμούς 16 και 15 αντίστοιχα. Ποιον από τους δύο προτιμά ο Λιάκος να γίνει δάσκαλος;
Αν βιάστηκες ν' απαντήσεις με βάση την κοινή λογική έχεις κάνει σίγουρα λάθος. Το Λιάκος είναι το χαϊδευτικό του Ηλίας. Ο μικρός Ηλίας λοιπόν πιστεύει ότι το βασικό κριτήριο δεν είναι η επίδοση, αλλά η επιθυμία!!


Από εδώ και μπρος θαύματα δεν θα γίνονται μόνο στα παραμύθια. Ο μικρός Ηλίας στη χώρα των θαυμάτων φέρνει τα πάνω κάτω. 

Ναι. Αν το θέλεις πολύ και το πιστέψεις, θα γίνει πραγματικότητα. Δεν έχει σημασία η επίδοσή, αλλά η επιθυμία σου. Άλλωστε ζούμε στην εποχή του ΣΦΥΡΙΖΑ και η κοινή λογική έχει πάψει να ισχύει. 

Άκου λοιπόν (ή καλύτερα διάβασε) ποια συγκλονιστική μεταρρύθμιση θα γίνει στην παραμυθοχώρα του ΝΑΙ σε όλα. Ο μικρός μαθητευόμενος μάγος Ηλίας αφηγείται την ακόλουθη ιστορία:

Ας υποθέσουμε ότι έχουμε τρεις μαθητές. Η Όλγα έχει βαθμό 16, ο Πάνος 15 και ο Νικολάκης 12. Ποιον από τους τρεις θα προτιμήσουμε για να γίνει δάσκαλος; Το υφιστάμενο σύστημα θεωρεί ότι ο έχων την υψηλότερη βαθμολογία θα πρέπει να προτιμηθεί γιατί είναι πιο άξιος και λογικά θα καταφέρει να γίνει καλύτερος δάσκαλος. Επομένως κερδίζει η Όλγα.

Και ποιος είπε ότι όλα θα πρέπει να γίνονται βάση λογικής; Γιατί να στραγγαλίσουμε τα όνειρα του Πανούλη, που ήθελε από μικρός να γίνει δάσκαλος; Το ήθελε πρώτος και γι’ αυτό κερδίζει. Δάσκαλος λοιπόν ο Πάνος. Είναι αυτός, που θα διδάξει στα παιδιά μας πώς γίνονται οι κωλοτούμπες.

Τώρα βέβαια θα αναρωτιέσαι τι θα απογίνει ο Νικολάκης. Αν θέλει κι αυτός να γίνει δάσκαλος; Δεν είναι αδικία να στερηθεί το όνειρό του; Μην στεναχωριέσαι. Αυτός δεν χρειάζεται να σπουδάσει. Θα γίνει κατευθείαν Υπουργός Παιδείας.

Η ιστορία θυμίζει τη διαφήμιση της γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ζωή θα έπρεπε να ξεκινάει ανάποδα. Αντί να περιμένεις να γίνεις χούφταλο μέχρι να μπορέσεις να πάρεις το ακριβό αμάξι, θα έπρεπε να μπορείς να το απολαύσεις όσο είσαι ακόμα νέος. 

Δεν θα επιβραβεύεται λοιπόν ο καλύτερος, αυτός, που έλιωσε τα παντελόνια στο διάβασμα, αλλά αυτός, που το θέλει (θεωρητικά) περισσότερο. Αυτός που θα το βάλει ως πρώτη επιλογή. Ή απλά ο πιο πονηρός.

Ας σκεφτούμε όμως λογικά. Διότι ο μικρός Ηλίας είναι άπειρος και αιθεροβάμων. Εμείς όμως είμαστε λογικοί και έχουμε καθήκον να τον βοηθήσουμε.

Έχουμε λοιπόν τους δύο παραπάνω μαθητές. Την Όλγα και τον Πάνο. Ο μπαμπάς της Όλγας είναι γιατρός και η μαμά της πολιτικός μηχανικός. Η Όλγα επηρεασμένη από τον μπαμπά της θέλει πολύ να γίνει γιατρός, όμως αν δεν τα καταφέρει δεν την πειράζει να γίνει πολιτικός μηχανικός, να συνεχίσει τη δουλειά της μαμάς. Μάλιστα πιστεύει ότι μπορεί να γίνει καλή μηχανικός αφού από μικρή τα κατάφερνε με το σχέδιο. 

Με το ισχύον σύστημα θα δήλωνε ως πρώτη προτίμηση την ιατρική και αν δεν την έπιανε θα πήγαινε στο Πολυτεχνείο. Με το σύστημα του μικρού Ηλία πρέπει να το ξανασκεφτεί γιατί κινδυνεύει να μείνει έξω και από το Πολυτεχνείο, αν ο Πάνος, που θα γράψει χειρότερα, το δηλώσει ως πρώτη επιλογή. Θα προτιμήσει λοιπόν να αφήσει το όνειρό της να γίνει γιατρός και θα δηλώσει ως πρώτη τη δεύτερη επιλογή της!!

Αντίστοιχα ο Πάνος, που προτιμά να γίνει Πολιτικός Μηχανικός θα δηλώσει ως πρώτη τη δεύτερη επιλογή του, Τ.Ε.Ι. πληροφορικής, επειδή φοβάται μήπως τη χάσει κι αυτή.

Έτσι όλα τα παιδάκια της παραμυθοχώρας θα αφήσουν στην άκρη τα όνειρά τους και τις επιθυμίες τους και θα προσπαθούν να μαντέψουν ποια σχολή δεν θα δηλώσουν όσα παιδάκια θα έχουν γράψει καλύτερα.

Ο ήχος από το ξυπνητήρι ακούγεται. Ντριιιιν. Θα το ακούσει ο μικρός Ηλίας; Θα ξυπνήσει ή θα παραμείνει χαμένος στα όνειρά του; Ή μήπως θα χάσουμε όλοι εμείς τον ύπνο μας και τα παιδιά μας τα όνειρά τους;

Γιώργος Βαρδακώστας