Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Όταν θα μεγαλώσω θα γίνω υπουργός παιδείας

Είσαι το είδωλό μου. Προσπαθώ χρόνια τώρα να φτιάξω ένα σωσίβιο σαν το δικό σου. Και πάνω που πλησίαζα, ήρθε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στην κυβέρνηση,...

Όταν θα μεγαλώσω θα γίνω υπουργός παιδείας
Είσαι το είδωλό μου. Προσπαθώ χρόνια τώρα να φτιάξω ένα σωσίβιο σαν το δικό σου. Και πάνω που πλησίαζα, ήρθε ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία και έπεσε πείνα μεγάλη. Έτσι πήγα μερικά χρόνια πίσω.


Ωστόσο δεν απογοητεύομαι. Πώς θα μπορούσα άλλωστε; Είσαι το ζωντανό παράδειγμα. Το λέω και στα παιδιά μου. Ο άνθρωπος μπορεί να καταφέρει τα πάντα. Ακόμα και χωρίς πτυχίο, μπορεί να φτάσει πολύ ψηλά, να γίνει ακόμα και υπουργός. Και όχι σε κανένα παρακατιανό υπουργείο. Στο υπουργείο παιδείας.

Κάποιοι μου λένε ότι είσαι το κακό παράδειγμα για τα παιδιά μας. Ότι βλέπουν εσένα και βρίσκουν πάτημα να μη διαβάζουν. Εγώ όμως διαφωνώ. Σε ακούω να μιλάς και νομίζω ότι είμαστε στον 21ο αιώνα. Οι «φίλη» μου όμως διαφωνούν. Λένε ότι μας γύρισες 200 χρόνια πίσω. Στην εποχή, του κρυφού σχολειού. Τότε, που έφτανε ένας καλόγερος, για να μάθουν τα παιδιά να γράφουν και να διαβάζουν. 

Όχι μη μπερδεύεσαι. Καλόγερος δεν είναι το κακό σπυρί στον κώλο. Είναι εκείνος ο μαυροντυμένος κύριος, που έμαθε στα παιδιά να κάνουν το σταυρό τους, που τους έμαθε να σκέφτονται ως ελεύθεροι άνθρωποι, που ευλόγησε τ’ άρματα, όταν τα παιδιά αυτά, άντρες ολάκεροι πλέον, αποφάσισαν ότι δεν θέλουν άλλο να ζουν μες στη σκλαβιά.

Φυσικά κι εμείς σταυροκοπιόμαστε όλη μέρα, αλλά δεν γίνεται τίποτα. Το κακό δε λέει να φύγεις.

Πλάκα κάνω δε θέλω να φύγεις. Έτσι κι αλλιώς ανεξάρτητα του τι θέλω εγώ, εσύ έχεις αποφασίσει να μείνεις. Κι αφού θα μείνεις, άκουσε με, θέλω να σε προστατέψω. Ξέρω βέβαια ότι καθημερινά το διαδίκτυο κατακλύζεται από άρθρα και γράμματα, που απευθύνονται σε σένα. Ποιο να πρωτοδιαβάσεις. Εξάλλου τα περισσότερα είναι κακοήθη και σε βρίζουν. Κάποια λίγα σε γλείφουν, αλλά κι αυτά δεν πρέπει να τα δίνεις σημασία. Εγώ, που σ’ αγαπάω θα σου πω την αλήθεια. Κι αν μ’ ακούσεις, μπορεί και το σώσεις. Θα πεις ότι οι δηλώσεις σου παρερμηνεύτηκαν και τα σχετικά. Ξέρεις εσύ. Θα τα μπαλώσεις. Άκου λοιπόν προσεχτικά. 

Έχω ένα φίλο, που είναι φυσικός. Βλακεία του θα μου πεις, αλλά τι να κάνουμε τώρα. Αυτός λοιπόν ο φίλος μου που λες, όταν ήταν μαθητής, ήταν αριστούχος. Είχε 20 στα αρχαία, στην ιστορία, στα θρησκευτικά. Εννοείται ότι είχε 20 στη φυσική, στη χημεία και στα μαθηματικά. 20 είχε και στη γυμναστική. Μάλιστα έπαιζε και μπάσκετ. Ήταν αθλητής. 

Πρόσεξέ με τώρα.

Επειδή ήταν καλός στα αρχαία και στην ιστορία, δε σημαίνει ότι μπορείς να τον βάλεις να διδάξει αρχαία και ιστορία στο σχολείο, ούτε καν στο γυμνάσιο. Ο ίδιος βέβαια είναι αλαζόνας. Λέει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα. Μην τον ακούς. Θα ξεφτιλιστεί κι αυτός, αλλά εσύ που τον έβαλες. Καλύτερα να βάλεις ένα παιδί, που τελείωσε το λύκειο από τη θεωρητική κατεύθυνση παρά το φίλο μου.

Επίσης, παρά το ότι ήταν αθλητής, μην τον βάλεις να κάνει γυμναστική στους μαθητές γιατί η μπάκα του κοντεύει να φτάσει τη δική σου. Εκτός κι αν πιστεύεις ότι βλέποντάς τον οι μαθητές θα έχουν κίνητρο να γυμναστούν, για να μην καταντήσουν σα και του λόγου σου. Αν δε μ’ ακούσεις όμως σου υπόσχομαι ότι οι μαθητές, θα είναι όλο τραυματισμούς και θλάσεις.

Άκου κι αυτό. Ο φίλος μου ο φυσικός έχει δεύτερη ανάθεση τη βιολογία και τη χημεία. Σ’ ενημερώνω όμως ότι στο πανεπιστήμιο δεν έκανε ούτε μία ώρα βιολογία. Ακόμα κι εσύ που λέει ο λόγος ξέρεις καλύτερη βιολογία από αυτόν. Επίσης δεν έκανε σχεδόν καθόλου χημεία. Καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό για τους μαθητές; 

Ξέρω ότι σου μπαίνουν ιδέες. Σκέφτεσαι ότι αφού ο άσχετος φυσικός κάνει βιολογία, θα μπορούσε να την κάνει και ο θεολόγος ή ακόμα καλύτερα ο γυμναστής, που έχει κάνει και ανατομία στο πανεπιστήμιο.  

Επειδή σε εκτιμώ όμως, θα σου πω και κάτι ακόμα. Μπορεί να κρίνεις από τον εαυτό σου, όμως μη γελιέσαι. Η εκπαίδευση δεν έχει σχέση με την πολιτική. Μπορεί εσύ να μην κατάφερες να πάρεις ένα πτυχίο και παρόλα αυτά μας ξεγέλασες. Σε ψηφίσαμε και τώρα έγινες υπουργός παιδείας. 

Όμως τα παιδιά δεν είναι σαν και μας και ο εκπαιδευτικός δεν είναι σαν και σένα. Δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στο εκατομμύριο, να ξεγελάσει τους μαθητές μέσα στην τάξη, αν δεν γνωρίζει το γνωστικό αντικείμενο. Θα ξεφτιλιστεί ο ίδιος και τα παιδιά μας θα βγουν αγράμματα. Θα μου πεις βέβαια ότι και τώρα αγράμματα βγαίνουν κι έχεις δίκιο. Στο χέρι σου είναι όμως να το αλλάξεις. 
Εσύ είσαι ο υπουργός παιδείας.

Ο ανεκδιήγητος