Θέσεις του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής Σας παραθέτουμε τις θέσεις και προτάσεις του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ε...
Θέσεις του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής |
Σας παραθέτουμε τις θέσεις και προτάσεις του Συλλόγου Αναπληρωτών Καθηγητών Ειδικής Αγωγής, όπως αυτές διαμορφώθηκαν εν όψει του νέου νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση και στα πλαίσια του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Άμεση δημιουργία σχολικών μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε κάθε νομό της χώρας.
Οι μαθητές των ειδικών δημοτικών σχολείων πρέπει να έχουν την δυνατότητα να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους στον τόπο τους και σε δομή κατάλληλη για αυτούς. Με αυτόν τον τρόπο υλοποιείται η δια βίου μάθηση των ΑμεΑ και βέβαια και μετά το σχολείο, με την ίδρυση σε κάθε νομό ΣΕΚ Ε.Ε. και ΙΕΚ Ε.Ε. τα οποία θα πρέπει να στελεχωθούν από εκπαιδευτικούς των πινάκων ε.α. του ΥΠΑΙΘ.
Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε μόνιμες θέσεις ΕΕ
Προσλήψεις σε οργανικές θέσεις (σε σχολεία και ΚΕΔΔΥ) μέσω ΑΣΕΠ όπου θα ληφθεί υπόψη η κατάταξη τους στους πίνακες αναπληρωτών, από τους οποίους όλα αυτά τα χρόνια γίνεται η στελέχωση της ΕΕ. Δεν μπορεί η ειδική αγωγή να στελεχώνεται κάθε χρόνο 1 και 2 μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και κάποιες φορές, με εκπαιδευτικούς χωρίς ειδίκευση στην ΕΕ απλά για να συμπληρώνουν το ωράριό τους. Είναι σημαντικότατη η μονιμοποίηση εκπαιδευτικών ΕΕ στα ΚΕΔΔΥ που θα βοηθήσει στην αποσυμφόρησή τους, αλλά και στην έγκαιρη απόδοση των γνωματεύσεων στους ενδιαφερόμενους μαθητές και γονείς, ώστε τα παιδιά, έγκαιρα, να λαμβάνουν την στήριξη που χρειάζονται.
Σύνδεση της χρηματοδότησης της ΕΕ με τον κρατικό προϋπολογισμό και όχι αποκλειστικά μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.
Δεν μπορεί η ύπαρξη της ΕΕ στην χώρα να εξαρτάται από την συνέχιση του ΕΣΠΑ. Οι μαθητές ε.ε. είναι μαθητές, είναι αυριανοί Έλληνες πολίτες και η πολιτεία οφείλει να τους παρέχει εκπαίδευση.
Άμεση ίδρυση τμημάτων ένταξης με υπουργική απόφαση σε κάθε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης.
Να γίνει ίδρυση τμημάτων ένταξης, όπου υπάρχουν ανάγκες. Να ιδρυθούν Τ.Ε. στα Γενικά Λύκεια και στα ΕΠΑΛ, ώστε οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να έχουν την ανάλογη εκπαίδευση, ώστε να μπορούν να έχουν πρόσβαση και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Σύνταξη πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΑΕ.
• Ζητάμε η μοριοδότηση των προσόντων να λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές συνθήκες ανάμεσα στην πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η έλλειψη βασικού τίτλου στην ειδική αγωγή στην δ.ε. οδηγεί σε διαφορετικό τρόπο μοριοδότησης των προσόντων ΕΑΕ.
• Ζητάμε όλοι όσοι θέλουν να ενταχθούν στους πίνακες καθηγητών ΕΑΕ να είναι κάτοχοι ακαδημαϊκού τίτλου σπουδών σχετικό με την ΕΑΕ βλ. διδακτορικό ή/και μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ.
• Ζητάμε οι εκπαιδευτικοί χωρίς ακαδημαϊκά προσόντα στην ΕΕ, που έως τώρα για διάφορους λόγους εντάσσονταν στους πίνακες αναπληρωτών ΕΕ του ΥΠΑΙΘ, να προσλαμβάνονται ως ποσοστό επί του συνόλου των προσλήψεων που πραγματοποιούνται στην τυπική εκπαίδευση.
• Ζητάμε τα προσόντα που απαιτούνται για την ένταξη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες ΕΕ να είναι προαπαιτούμενα για όσους μόνιμους συναδέλφους επιθυμούν να εργαστούν στην ΕΕ.
Είναι άδικο να ζητάμε από τους αναπληρωτές να είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων και κάποιος που είναι μόνιμος καθηγητής στην τυπική εκπαίδευση να μπορεί να μεταβεί στην ΕΑΕ μόνο με ένα σεμινάριο ή μια εκπαίδευση τύπου ΠΕΚ. Να γίνει έλεγχος των προσόντων των μόνιμων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε θέσεις της ΕΑΕ, καθώς έχουν γίνει πολλές παράνομες τοποθετήσεις.
• Ζητάμε να μην τοποθετούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ 71 και ΠΕ 70.50 στα ΕΕΕΕΚ. Τα ΕΕΕΕΚ ανήκουν στη δευτεροβάθμια επαγγελματική εκπαίδευση. Να είναι ξεκάθαρη η διάκριση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών ανά βαθμίδα και να μην ικανοποιούνται ιδιοτελή συντεχνιακά συμφέροντα που φέρνουν σε σύγκρουση τα εργασιακά δικαιώματα των διαφόρων ειδικοτήτων.
Ζητάμε την ύπαρξη συμβούλων ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οι υπάρχοντες σύμβουλοι προέρχονται από την πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με πολλά σχολεία υπό την ευθύνη τους, με αποτέλεσμα να συναντούν δυσκολίες στην παροχή της απαραίτητης στήριξης στους εκπαιδευτικούς ΕΕ της δευτεροβάθμιας.
Να προσμετράται ο χρόνος των μεταπτυχιακών στη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, όπως ίσχυε μέχρι τώρα. Να επανέλθει το επίδομα μεταπτυχιακού και διδακτορικού.
Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να δικαιούνται άδειες αντίστοιχες των μονίμων. Ειδικά στα θέματα των αναρρωτικών και των αδειών εγκυμοσύνης, το υπάρχον καθεστώς προκαλούσε μόνο δυσκολίες και γραφειοκρατική χρονοτριβή.
Τα ΚΕΔΔΥ να στελεχωθούν επαρκώς και να θεσμοθετηθεί μια διαλεκτική σχέση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα ΚΕΔΔΥ στα θέματα που αφορούν τους μαθητές της ΕΕ. Η συνεργασία είναι βασικός παράγοντας για την επιτυχή ένταξη και ενσωμάτωση των μαθητών με αναπηρία και/ή μαθησιακές δυσκολίες.