ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ Θέμα: Σ...
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ
της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ
Θέμα: Συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι τα θέματα που εξετάστηκαν στις 24-08-2021 από το ΠΥΣΔΕ Πιερίας είναι τα εξής:
Θέμα 1ο: Τροποποίηση πίνακα λειτουργικών κενών και πλεονασμάτων εκπαιδευτικού προσωπικού του ΠΥΣΔΕ Πιερίας για την ρύθμιση των λειτουργικών υπεραριθμιών ως προς την ειδικότητα ΠΕ85 του 3ου ΓΕ.Λ και την ειδικότητα ΠΕ86 του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ.
Είναι κουραστικό, αλλά θα πρέπει να το επαναλάβουμε. Όταν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται εν μέσω θέρους, με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σε νόμιμη καλοκαιρινή άδεια, με τα σχολεία κλειστά, με τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην έχουν συνεδριάσει ακόμα για να κάνουν τις κατανομές μαθημάτων, με τις εγγραφές να μην έχουν ολοκληρωθεί, με τις μετεγγραφές να μην έχουν ξεκινήσει καν κλπ κλπ, είναι λογικό να γίνονται λάθη στους πίνακες με τα κενά και τα πλεονάσματα και να υπάρχουν συνεχείς τροποποιήσεις.
Έτσι λοιπόν τροποποιήθηκε ο πίνακας Α΄ του Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ως προς την ειδικότητα ΠΕ86, όποτε με πρόταση του αιρετού της Κ.Ε.Ε., δόθηκε νέα προθεσμία στους εκπαιδευτικούς ΠΕ86, προκειμένου να τροποποιήσουν τις αιτήσεις τους, εφόσον το επιθυμούν, ή να υποβάλλουν νέες όσοι δεν είχαν κάνει αίτηση, υπό των φως των νέων δεδομένων. Επιμείναμε και πείσαμε το Συμβούλιο να δοθεί η δυνατότητα νέας αίτησης και σε όσους συναδέλφους ΠΕ86 δεν έκαναν αίτηση στην προηγούμενη φάση, διότι όταν κάποιος αποφασίζει να κάνει ή να μην κάνει αίτηση, προφανώς στηρίζεται στα κενά, που έχουν ανακοινωθεί. Όταν αυτά τροποποιούνται εκ των υστέρων, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα τροποποιητικής ή νέας αίτησης. Τόσο απλό!
Η περίπτωση του 3ου ΓΕ.Λ. είναι πιο περίπλοκη, οπότε όποιος βαριέται, ας παραλείψει τις επόμενες παραγράφους. Με την τροποποίηση του Πίνακα Α΄ του 3ου ΓΕ.Λ. προέκυψε υπεραριθμία στην ειδικότητα ΠΕ85 (Χημικών Μηχανικών). Όχι, ψέματα. Η υπεραριθμία είναι στον κλάδο ΠΕ04 ή μάλλον όχι, το κενό είναι στην ειδικότητα ΠΕ04.02. Όποιος δεν καταλαβαίνει, δεν φταίει αυτός, αλλά η ρημάδα η ζωή, που είναι περίπλοκη. Ας ξετυλίξουμε τον μίτο από την αρχή, μήπως και βγούμε από τον λαβύρινθο της άγνοιας.
Οι ΠΕ85 έχουν πλέον στα ΓΕ.Λ. μία και μοναδική ανάθεση, το μάθημα της Χημείας. Προφανώς, αν και δεν μας κοινοποιήθηκε ο νέος τροποποιημένος Πίνακας Α΄ του 3ου ΓΕ.Λ., προέκυψε πλεόνασμα ωρών στην χημεία, που είναι κοινή Α΄ ανάθεση για τους ΠΕ04.02 και ΠΕ85. Η νομοθεσία προβλέπει ότι «Για τη διαπίστωση υπεραριθμίας εκπαιδευτικών και τη ρύθμιση της οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ4 (Φυσικών, Χημικών, Φυσιογνωστών, Βιολόγων, Γεωλόγων) αντιμετωπίζονται ενιαία, ανεξαρτήτως της ειδικότητας στην οποία ανήκουν». Φυσικά δεν γίνεται καμία αναφορά στον κλάδο ΠΕ85, διότι ο νομοθέτης το 1996 ή το 1997 δεν μπορούσε να προβλέψει ότι η Πολιτεία θα έδινε οργανικές θέσεις σε κάποιες ειδικότητες και στην συνέχεια θα καταργούσε τα μαθήματα με βάση τα οποία δόθηκαν οι οργανικές (βλ. το μάθημα της τεχνολογίας στα ΓΕ.Λ.).
Θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος: «Τι τα σκαλίζετε; Εμείς εδώ καιγόμαστε κι εσείς ψάχνετε την λεπτομέρεια της λεπτομέρειας». Και θα είχε δίκιο. Ας πούμε λοιπόν ότι χάριν της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων, αφήνουμε στην άκρη τις λεπτομέρειες και πάμε στην ουσία. Εμφανίζεται, υπεραριθμία σε ένα σχολείο. Δεν πρέπει να ερωτηθούν οι εκπαιδευτικοί, των οποίων οι ειδικότητες εμπλέκονται (όπως προβλέπεται) για το αν επιθυμούν να χαρακτηριστούν ως υπεράριθμοι και να εκμεταλλευτούν το προνόμιο της υπεραριθμίας; Το ερώτημα είναι ρητορικό, διότι η απάντηση βάσει της νομοθεσίας και της απλής λογικής είναι προφανώς ναι.
Η Υπηρεσία δεχόμενη (ορθώς) τα στοιχεία του σχολείου χαρακτήρισε την συνάδελφο ΠΕ85 ως λειτουργικά υπεράριθμη, χωρίς να γνωρίζουμε με ποιο κριτήριο. Ρωτήθηκαν από την Υπηρεσία (έστω και τηλεφωνικώς) οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου με τις εμπλεκόμενες ειδικότητες, αν επιθυμούν εκείνοι να χαρακτηριστούν ως υπεράριθμοι; Το ερώτημα δεν είναι ρητορικό. Απλά δεν γνωρίζουμε την απάντηση.
Η συνάδελφος ΠΕ85, που δεν φέρει καμία ευθύνη για την ξαφνική υπεραριθμία της, αφού ενημερώθηκε, κατέθεσε εκπρόθεσμη αίτηση για να τοποθετηθεί σε λειτουργικό κενό, η οποία (και πάλι ορθώς) έγινε δεκτή από την Υπηρεσία και έτσι με βάση την αίτησή της τοποθετήθηκε στο 1ο ΓΕ.Λ. για 18 ώρες χημείας.
Η παραπάνω ανάλυση, για την οποία ζητούμε συγνώμη από τους συναδέλφους των άλλων ειδικοτήτων, έγινε προκειμένου να ενημερώσουμε τους συναδέλφους ΠΕ04, που δικαίως διαμαρτύρονται, διότι είδαν ξαφνικά το λειτουργικό κενό στο 1ο ΓΕ.Λ. καταλαμβάνεται από μία εκπαιδευτικό, της οποίας το όνομα δεν εμφανίστηκε πουθενά τις προηγούμενες μέρες.
Να σημειώσουμε ο καινούργιος τροποποιημένος πίνακας με τα κενά και τα πλεονάσματα καθώς και ο Πίνακας με τους εκπαιδευτικούς, που χαρακτηρίζονται λειτουργικά υπεράριθμοι δεν ανακοινώθηκαν στην ιστοσελίδα της Δ.Δ.Ε. Πιερίας, ούτε και έχουν αποσταλεί στα email των σχολείων, δημιουργώντας ερωτηματικά στους συναδέλφους, που θυμούνται τις περιόδους αδιαφάνειας του μακρινού παρελθόντος.
Ωστόσο, όποιος συνάδελφος θεωρεί ότι βλάπτεται από την συγκεκριμένη διαδικασία, καλό θα είναι να υποβάλει αίτηση θεραπείας, προκειμένου να διορθωθούν πιθανές αδικίες, τις οποίες είναι πολύ δύσκολο να αποφύγουμε, ακολουθώντας τις συγκεκριμένες συνοπτικές διαδικασίες.
Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αναγνωρίστηκε ομόφωνα η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός εκπαιδευτικού ΠΕ79.01.
Θέμα 3ο: Τροποποίηση Ονομαστικού Πίνακα Λειτουργικά Υπεράριθμων για τις τοποθετήσεις για το διδακτικό έτος 2020-2021 Γενικής και Ειδικής Αγωγής.
Ισχύουν τα σχόλια, που αναφέρθηκαν στο προηγούμενο θέμα.
Θέμα 4ο: Τοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά.
Πραγματοποιήθηκαν τοποθετήσεις και αποσπάσεις σε υφιστάμενα λειτουργικά κενά στις ειδι-κότητες ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ06, ΠΕ08, ΠΕ79.01, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ87.08, ΠΕ87.09, ΠΕ88.01, ΠΕ88.02, ΠΕ88.03, ΠΕ88.05. που αναρτήθηκαν στη ιστοσελίδα της Δ.Δ.Ε. Πιερίας.
Παρατηρήσεις
Γνωρίζουμε ότι αρκετοί από εσάς διαβάζετε τα ενημερωτικά, μόνο και μόνο για τις παρατηρήσεις και τα σχόλια, οπότε δεν θα σας αφήσουμε παραπονεμένους.
1) Ο τοποθετήσεις και οι αποσπάσεις στο Μουσικό Σχολείο έγιναν χωρίς να συνεδριάσει η Κριτική Επιτροπή, διότι οι αιτήσεις ήταν λιγότερες από τα διαθέσιμα κενά. Ναι, καλά διαβάσατε. Έγιναν για πρώτη φορά τοποθετήσεις στο Μουσικό Σχολείο και όχι εικονικές τοποθετήσεις σε άλλα σχολεία και αποσπάσεις στο Μουσικό.
2) Το σχόλιο αυτό αφορά και πάλι τους ΠΕ04. Τις προηγούμενες μέρες κλήθηκαν να κάνουν αιτήσεις όλοι συνάδελφοι όλων των ειδικοτήτων και όλων των κατηγοριών και μάλιστα για όλα τα σχολεία και όχι μόνο για αυτά στα οποία εμφανίζεται λειτουργικό κενό, με την (σωστή) λογική ότι μπορεί κατά τη διάρκεια της διαδικασία των τοποθετήσεων και των αποσπάσεων, να προκύψουν κενά, ακόμα και σε σχολεία που αρχικά δεν υπήρχαν, όπως και έγινε πράγματι σε κάποιες περιπτώσεις.
Ένας εκπαιδευτικός π.χ. ΠΕ02 που δηλώνει ένα σχολείο, που δεν έχει κενό στην ειδικότητά του, για ποιο λόγο το κάνει; Προφανώς για την περίπτωση που στο σχολείο αυτό θα εμφανιστούν ώρες φιλολογικών μαθημάτων.
Ένας εκπαιδευτικός ΠΕ04.01, που δηλώνει ένα σχολείο, που δεν έχει ώρες φυσικής αλλά έχει ώρες βιολογίας και χημείας, για ποιο λόγο το κάνει; Για να διδάξει μαθήματα, που δεν έχουν κα-μία σχέση με την ειδικότητά του και που δεν διδάχθηκε καθόλου κατά τη διάρκεια των σπουδών του; Προφανώς και όχι. Ελπίζει ότι θα εμφανιστούν ώρες φυσικής.
Το ίδιο ισχύει και όταν δηλώνει σχολείο (ειδικά όταν πρόκειται για ΓΕ.Λ.), που εμφανίζει δύο (2) κενά σε ΠΕ04, από τα οποία, όπως προκύπτει από τον Πίνακα, το ένα (1) αφορά ώρες φυσικής και το δεύτερο αφορά ώρες βιολογίας και χημείας. Αν στο συγκεκριμένο σχολείο του παραδείγματος τοποθετηθεί ένας ΠΕ04.01, δεν είναι λογικό και σωστό, πριν το ΠΥΣΔΕ τοποθετήσει στο σχολείο αυτό και δεύτερο ΠΕ04.01, να τον ρωτήσει, αν θέλει και αν μπορεί να διδάξει βιολογία και χημεία;
Ας μην ξεχνάμε ότι από την νέα σχολική χρονιά, εκτός από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, υπάρχει και η τράπεζα θεμάτων, που θα παίζει ρόλο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τους μαθητές των ΓΕ.Λ. τους ρώτησε κανείς αν θέλουν να διδάσκονται χημεία και βιολογία από φυσικούς ή φυσική από χημικούς και βιολόγους;
Ενόψει και της επερχόμενης αξιολόγησης, είναι σωστό ένας εκπαιδευτικός να καλείται να διδάξει μαθήματα, που δεν έχουν καμία σχέση με το βασικό του πτυχίο, και στη συνέχεια να αξιολογηθεί για το αν τα δίδαξε σωστά;
3) Τρίτο και τελευταίο σχόλιο, όχι όμως τελευταίο σε σημασία. Ρωτήσαμε ποιος θα κάνει τις έξι (6) ώρες της φυσικής προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου στο ΓΕ.Λ. Κολινδρού, για να πάρουμε την αποστομωτική απάντηση ότι θα τις διδάξει αυτοπροσώπως ο ίδιος ο διοικητικός αιρετός της ΔΑΚΕ ειδικότητας ΠΕ04.01. Σε δεύτερη ερώτησή μας, αν προτίθεται να πάρει και δύο (2) ώρες υπερωρία, αφού το ωράριό του μέχρι πρότινος ήταν στις τέσσερις (4) ώρες την εβδομάδα, μας ενημέρωσε ότι το ωράριό του δεν είναι τέσσερις (4) ώρες, αλλά μηδέν (0) ώρες (!) μιας και εκτός από τη μείωση του ωραρίου, που δικαιούται ως αιρετός (μισό ωράριο), δικαιούται αντίστοιχη μείωση από τη συμμετοχή του στο Δ.Σ. του Ν.Τ της ΑΔΕΔΥ, που ως γνωστόν δεν υφίσταται ως νομικό πρόσωπο (δεν έχει καταστατικό ούτε ΑΦΜ). Μάλιστα μας ζήτησε να το διορθώσουμε στα ενημερωτικά μας δελτία, το οποίο και πράττουμε.
Επομένως οι τέσσερις (4) ή οι έξι (6) ώρες την εβδομάδα του κ. Τόκα είναι η ανιδιοτελής προσφορά του στη δημόσια εκπαίδευση, για τις οποίες και τον ευχαριστούμε θερμά, μιας και με τις ώρες αυτές θα αναγκάζεται να πηγαίνει στο σχολείο του περισσότερες φορές την εβδομάδα. Ωστόσο, θα του προτείναμε την επόμενη φορά να διαλέξει ώρες χημείας, που είναι πλησιέστερα στην ειδίκευση, που απέκτησε στο παρελθόν από την μακρά του θητεία στο ΠΥΣΔΕ Πιερίας.
Αν μας ξέφυγε και κάτι … ε … θα το διαβάσετε στα επόμενα ενημερωτικά δελτία.