Μπουλούμη Δημήτρη και Βαρδακώστα Γιώργου της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών Ακολουθεί το ενημερωτικό δελτίο για την τελευταία συνεδ...
Μπουλούμη Δημήτρη και Βαρδακώστα Γιώργου της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών
Ακολουθεί το ενημερωτικό δελτίο για την τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας
Ακολουθεί το ενημερωτικό δελτίο για την τελευταία συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ Πιερίας
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ
ΜΠΟΥΛΟΥΜΗ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
και ΒΑΡΔΑΚΩΣΤΑ ΓΙΩΡΓΟΥ
της ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι τα θέματα που εξετάστηκαν στις 26-10-2017 από το ΠΥΣΔΕ Πιερίας είναι τα εξής:
Θέμα 1ο: Οργανικά κενά Μουσικού Σχολείου Κατερίνης για το σχολικό έτος 2018-19.
Εγκρίθηκε ομόφωνα η πρόταση του σχολείου.
Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αναγνωρίστηκε η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός εκπαιδευτικού ΠΕ20.
Θέμα 3ο: Ένταξη εκπαιδευτικού σε ειδική κατηγορία.
Ομόφωνα αποφασίστηκε η ένταξη εκπαιδευτικού σε ειδική κατηγορία, αφού είχε προσκομίσει όλα τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά.
Θέμα 4ο: Αιτήματα εκπαιδευτικών για άσκηση ιδιωτικού έργου.
Εξετάστηκαν τρεις αιτήσεις, ενός εκπαιδευτικού ΠΕ10, ενός εκπαιδευτικού ΠΕ18.10 και ενός εκπαιδευτικού ΠΕ18.04. Εγκρίθηκαν ομόφωνα και οι τρεις.
Θέμα 5ο: Απαλλαγή εκπαιδευτικού από διδακτικό έργο.
Εγκρίθηκε ομόφωνα η απαλλαγή εκπαιδευτικού από το διδακτικό έργο για ένα έτος. Ο εκπαιδευτικός για το χρονικό διάστημα αυτό θα προσφέρει διοικητικό έργο στη σχολική του μονάδα ή αλλού αν προκύψουν ανάγκες. Ο εκπαιδευτικός προσκόμισε πιστοποιητικό δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής.
Θέμα 6ο: Αιτήματα θεραπείας εκπαιδευτικών.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ06 για την ανάκληση της διάθεσής της για συμπλήρωση ωραρίου. Το αίτημα απορρίφθηκε λόγω έλλειψης εναλλακτικής λύσης.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ05 για την ανάκληση της διάθεσής της για συμπλήρωση ωραρίου. Το αίτημα απορρίφθηκε γιατί η διάθεση της έγινε για λίγες μόνο μέρες μέχρι να επιστρέψει άλλη εκπαιδευτικός από αναρρωτική άδεια, η οποία λήγει τις επόμενες μέρες.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ12.02 για την ανάκληση της διάθεσής της για συμπλήρωση ωραρίου. Το αίτημα απορρίφθηκε, αφού λόγω έλλειψης προσωπικού στην συγκεκριμένη ειδικότητα, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση.
Θέμα 7ο: Τροποποίηση σύμβασης αναπληρώτριας και τροποποίησης της διάθεσής της στο Ε.Κ.
Για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου (1ο ΕΠΑ.Λ.) τροποποιήθηκε εκ νέου η σύμβαση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού ΤΕ01.19 από τις 12 στις 15 ώρες και ανάλογα τροποποιήθηκε η διάθεσή της στο Ε.Κ. Κατερίνης.
Θέμα 8ο: Αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για ανάκληση της διάθεσής της στο ΓΕ.Λ. Λιτοχώρου για κατ’ οίκον διδασκαλία. Το αίτημα απορρίφθηκε με ψήφους 3-2 μειοψηφούντων των δύο αιρετών. Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών ζήτησε να διατυπωθεί ερώτημα προς το υπουργείο με το οποίο να ζητείται να διευκρινισθεί το νομικό πλαίσιο με βάση το οποίο υποχρεούται ο εκπαιδευτικός χωρίς αίτησή του να παρέχει κατ’ οίκον διδασκαλία. Το αίτημα έγινε δεκτό.
Υπενθυμίζεται ότι:
1) Για την κατ’ οίκον διδασκαλία δεν υπάρχει σαφές νομοθετικό πλαίσιο. Η μόνη αναφορά που γίνεται στη νομοθεσία αναφέρει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, ανακοινώνονται οι διαθέσιμες ώρες, γίνονται αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς και η διδασκαλία αυτή αμείβεται υπερωριακά!
2) Σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και επομένως στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα.
3) Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις πρόκειται για μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας και η επαφή μαζί τους θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερες προφυλάξεις, π.χ. γάντια, χρήση μάσκας κ.λ.π. προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η υγεία του μαθητή ή για να προφυλαχθεί ο εκπαιδευτικός. Κανείς εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να υποβληθεί σε τέτοια δοκιμασία, αν δεν το επιθυμεί.
4) Από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να διαθέτει μέσο μετακίνησης, προκειμένου να μεταβεί, όχι στο σχολείο του, αλλά στο σπίτι του μαθητή, πολλές φορές σε μέρες και ώρες διαφορετικές από το ωράριο λειτουργίας του σχολείου.
5) Η παρουσία του εκπαιδευτικού στον ίδιο χώρο με τον μαθητή μόνο του ή έστω παρουσία του κηδεμόνα εγκυμονεί κινδύνους για τον εκπαιδευτικό, καθώς είναι εντελώς απροστάτευτος σε περίπτωση οποιασδήποτε καταγγελίας.
Παρατήρηση: Αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών απευθύνθηκε στην υπεύθυνη ειδικής αγωγής, η οποία με τη σειρά της επικοινώνησε τηλεφωνικά με το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου. Η αρμόδια υπάλληλος επέμεινε ότι ο εκπαιδευτικός οφείλει να συμπληρώσει το ωράριό του ακόμα και με κατ’ οίκον διδασκαλία. Στην ερώτηση όμως πού προβλέπεται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία, απάντησε ότι δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία!!
Θέμα 9ο: Αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για ανάκληση της διάθεσής της στο ΔΙΕΚ για μία ώρα. Το αίτημα απορρίφθηκε με ψήφους 3-2 μειοψηφούντων των δύο αιρετών. Αντίστοιχο αίτημα άλλης εκπαιδευτικού στο προηγούμενο συμβούλιο, είχε γίνει δεκτό, αφού το συμβούλιο δέχτηκε ότι η εκπαιδευτικός μπορούσε να συμπληρώσει το ωράριό της στο σχολείο της.
Αντίθετα σ’ αυτή την περίπτωση τα διοικητικά μέλη του ΠΥΣΔΕ, κρίνοντας με δύο μέτρα και δύο σταθμά, απέρριψαν το νέο αίτημα παρά το ότι η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να έχει ήδη συμπληρώσει το ωράριό της στο σχολείο στο οποίο είχε ήδη διατεθεί, αφού είχε προκύψει διδακτικό ωράριο 3 ωρών, για το οποίο όμως διατέθηκε άλλος εκπαιδευτικός.
Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι:
1) Η διάθεση της εκπαιδευτικού στο ΔΙΕΚ έγινε υποχρεωτικά και χωρίς αίτησή της.
2) Τα ΔΙΕΚ δεν ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και λειτουργούν με άλλο ωράριο.
3) Η διδασκαλία στα ΔΙΕΚ αφορά ενήλικες και θα έπρεπε να γίνεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, κάτι που δεν ισχύει για τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4) Το πρόγραμμα σπουδών είναι διαφορετικό από αυτό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον δεν υπάρχουν βιβλία και καλείται ο εκπαιδευτικός να γίνει συγγραφέας και να διανείμει στους εκπαιδευόμενους τις δικές του σημειώσεις!
Θέμα 10ο: Αίτημα του 5ου Γυμνασίου για γραμματειακή υποστήριξη.
Εξετάστηκε αίτημα του 5ου Γυμνασίου για γραμματειακή υποστήριξη. Το αίτημα θα εξεταστεί σε επόμενο συμβούλιο, αφού αναμένονται και άλλες αλλαγές.
Θέμα 11ο: Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών.
Αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία τεσσάρων αναπληρωτών, ύστερα από σχετική εισήγηση της αρμόδιας διοικητικής υπαλλήλου.
Θέμα 1ο: Οργανικά κενά Μουσικού Σχολείου Κατερίνης για το σχολικό έτος 2018-19.
|
ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
|
|
Α/Α
|
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΕΝΩΝ
|
1
|
ΠΕ 04.04 Βιολόγων
|
1
|
|
ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
|
|
Α/Α
|
ΚΛΑΔΟΣ ΠΕ16 - ΤΕ16 - ΕΜ16
|
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΕΝΩΝ
|
1
|
Πιάνο
|
6
|
2
|
Ταμπουράς
|
5
|
3
|
Κλασικό Βιολί
|
3
|
4
|
Ευρωπαϊκά Κρουστά
|
1
|
5
|
Κλασική Κιθάρα
|
3
|
6
|
Ακορντεόν
|
1
|
7
|
Μπουζούκι
|
1
|
8
|
Ποντιακή Λύρα
|
1
|
9
|
Τρομπέτα
|
1
|
10
|
Φλάουτο
|
1
|
11
|
Παραδοσιακοί αυλοί- Καβάλι
|
1
|
12
|
Σαντούρι
|
1
|
13
|
Παραδοσιακό κλαρίνο
|
1
|
Θέμα 2ο: Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών.
Αναγνωρίστηκε η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός εκπαιδευτικού ΠΕ20.
Θέμα 3ο: Ένταξη εκπαιδευτικού σε ειδική κατηγορία.
Ομόφωνα αποφασίστηκε η ένταξη εκπαιδευτικού σε ειδική κατηγορία, αφού είχε προσκομίσει όλα τα απαραίτητα από το νόμο δικαιολογητικά.
Θέμα 4ο: Αιτήματα εκπαιδευτικών για άσκηση ιδιωτικού έργου.
Εξετάστηκαν τρεις αιτήσεις, ενός εκπαιδευτικού ΠΕ10, ενός εκπαιδευτικού ΠΕ18.10 και ενός εκπαιδευτικού ΠΕ18.04. Εγκρίθηκαν ομόφωνα και οι τρεις.
Θέμα 5ο: Απαλλαγή εκπαιδευτικού από διδακτικό έργο.
Εγκρίθηκε ομόφωνα η απαλλαγή εκπαιδευτικού από το διδακτικό έργο για ένα έτος. Ο εκπαιδευτικός για το χρονικό διάστημα αυτό θα προσφέρει διοικητικό έργο στη σχολική του μονάδα ή αλλού αν προκύψουν ανάγκες. Ο εκπαιδευτικός προσκόμισε πιστοποιητικό δευτεροβάθμιας υγειονομικής επιτροπής.
Θέμα 6ο: Αιτήματα θεραπείας εκπαιδευτικών.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ06 για την ανάκληση της διάθεσής της για συμπλήρωση ωραρίου. Το αίτημα απορρίφθηκε λόγω έλλειψης εναλλακτικής λύσης.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ05 για την ανάκληση της διάθεσής της για συμπλήρωση ωραρίου. Το αίτημα απορρίφθηκε γιατί η διάθεση της έγινε για λίγες μόνο μέρες μέχρι να επιστρέψει άλλη εκπαιδευτικός από αναρρωτική άδεια, η οποία λήγει τις επόμενες μέρες.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ12.02 για την ανάκληση της διάθεσής της για συμπλήρωση ωραρίου. Το αίτημα απορρίφθηκε, αφού λόγω έλλειψης προσωπικού στην συγκεκριμένη ειδικότητα, δεν υπάρχει άλλη εναλλακτική λύση.
Θέμα 7ο: Τροποποίηση σύμβασης αναπληρώτριας και τροποποίησης της διάθεσής της στο Ε.Κ.
Για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου (1ο ΕΠΑ.Λ.) τροποποιήθηκε εκ νέου η σύμβαση αναπληρώτριας εκπαιδευτικού ΤΕ01.19 από τις 12 στις 15 ώρες και ανάλογα τροποποιήθηκε η διάθεσή της στο Ε.Κ. Κατερίνης.
Θέμα 8ο: Αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για ανάκληση της διάθεσής της στο ΓΕ.Λ. Λιτοχώρου για κατ’ οίκον διδασκαλία. Το αίτημα απορρίφθηκε με ψήφους 3-2 μειοψηφούντων των δύο αιρετών. Ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών ζήτησε να διατυπωθεί ερώτημα προς το υπουργείο με το οποίο να ζητείται να διευκρινισθεί το νομικό πλαίσιο με βάση το οποίο υποχρεούται ο εκπαιδευτικός χωρίς αίτησή του να παρέχει κατ’ οίκον διδασκαλία. Το αίτημα έγινε δεκτό.
Υπενθυμίζεται ότι:
1) Για την κατ’ οίκον διδασκαλία δεν υπάρχει σαφές νομοθετικό πλαίσιο. Η μόνη αναφορά που γίνεται στη νομοθεσία αναφέρει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις, ανακοινώνονται οι διαθέσιμες ώρες, γίνονται αιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς και η διδασκαλία αυτή αμείβεται υπερωριακά!
2) Σε πολλές περιπτώσεις πρόκειται για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και επομένως στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε η διδασκαλία να γίνεται από εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα.
3) Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις πρόκειται για μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας και η επαφή μαζί τους θα πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερες προφυλάξεις, π.χ. γάντια, χρήση μάσκας κ.λ.π. προκειμένου να μην επιβαρυνθεί η υγεία του μαθητή ή για να προφυλαχθεί ο εκπαιδευτικός. Κανείς εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να υποβληθεί σε τέτοια δοκιμασία, αν δεν το επιθυμεί.
4) Από πουθενά δεν προκύπτει ότι ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος να διαθέτει μέσο μετακίνησης, προκειμένου να μεταβεί, όχι στο σχολείο του, αλλά στο σπίτι του μαθητή, πολλές φορές σε μέρες και ώρες διαφορετικές από το ωράριο λειτουργίας του σχολείου.
5) Η παρουσία του εκπαιδευτικού στον ίδιο χώρο με τον μαθητή μόνο του ή έστω παρουσία του κηδεμόνα εγκυμονεί κινδύνους για τον εκπαιδευτικό, καθώς είναι εντελώς απροστάτευτος σε περίπτωση οποιασδήποτε καταγγελίας.
Παρατήρηση: Αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης ο αιρετός της Κίνησης Ελεύθερων Εκπαιδευτικών απευθύνθηκε στην υπεύθυνη ειδικής αγωγής, η οποία με τη σειρά της επικοινώνησε τηλεφωνικά με το αρμόδιο τμήμα του υπουργείου. Η αρμόδια υπάλληλος επέμεινε ότι ο εκπαιδευτικός οφείλει να συμπληρώσει το ωράριό του ακόμα και με κατ’ οίκον διδασκαλία. Στην ερώτηση όμως πού προβλέπεται κάτι τέτοιο από τη νομοθεσία, απάντησε ότι δεν υπάρχει σχετική νομοθεσία!!
Θέμα 9ο: Αίτημα θεραπείας εκπαιδευτικού.
Εξετάστηκε αίτημα εκπαιδευτικού ΠΕ04.01 για ανάκληση της διάθεσής της στο ΔΙΕΚ για μία ώρα. Το αίτημα απορρίφθηκε με ψήφους 3-2 μειοψηφούντων των δύο αιρετών. Αντίστοιχο αίτημα άλλης εκπαιδευτικού στο προηγούμενο συμβούλιο, είχε γίνει δεκτό, αφού το συμβούλιο δέχτηκε ότι η εκπαιδευτικός μπορούσε να συμπληρώσει το ωράριό της στο σχολείο της.
Αντίθετα σ’ αυτή την περίπτωση τα διοικητικά μέλη του ΠΥΣΔΕ, κρίνοντας με δύο μέτρα και δύο σταθμά, απέρριψαν το νέο αίτημα παρά το ότι η εκπαιδευτικός θα μπορούσε να έχει ήδη συμπληρώσει το ωράριό της στο σχολείο στο οποίο είχε ήδη διατεθεί, αφού είχε προκύψει διδακτικό ωράριο 3 ωρών, για το οποίο όμως διατέθηκε άλλος εκπαιδευτικός.
Επιπλέον υπενθυμίζεται ότι:
1) Η διάθεση της εκπαιδευτικού στο ΔΙΕΚ έγινε υποχρεωτικά και χωρίς αίτησή της.
2) Τα ΔΙΕΚ δεν ανήκουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και λειτουργούν με άλλο ωράριο.
3) Η διδασκαλία στα ΔΙΕΚ αφορά ενήλικες και θα έπρεπε να γίνεται από πιστοποιημένους εκπαιδευτές ενηλίκων, κάτι που δεν ισχύει για τους καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
4) Το πρόγραμμα σπουδών είναι διαφορετικό από αυτό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον δεν υπάρχουν βιβλία και καλείται ο εκπαιδευτικός να γίνει συγγραφέας και να διανείμει στους εκπαιδευόμενους τις δικές του σημειώσεις!
Θέμα 10ο: Αίτημα του 5ου Γυμνασίου για γραμματειακή υποστήριξη.
Εξετάστηκε αίτημα του 5ου Γυμνασίου για γραμματειακή υποστήριξη. Το αίτημα θα εξεταστεί σε επόμενο συμβούλιο, αφού αναμένονται και άλλες αλλαγές.
Θέμα 11ο: Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών.
Αναγνωρίστηκε η προϋπηρεσία τεσσάρων αναπληρωτών, ύστερα από σχετική εισήγηση της αρμόδιας διοικητικής υπαλλήλου.