Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Φίλε ταξιτζή, σε συμπαθώ, αλλά … γιατί δεν κόβεις απόδειξη;

Η επαγγελματική τάξη των ταξιτζήδων μας είναι ιδιαίτερα συμπαθής. Δύσκολη η δουλειά τους κι επικίνδυνη. Και όχι μόνο τα βράδια. Όταν είσ...

Φίλε ταξιτζή, σε συμπαθώ, αλλά … γιατί δεν κόβεις απόδειξη;
Η επαγγελματική τάξη των ταξιτζήδων μας είναι ιδιαίτερα συμπαθής. Δύσκολη η δουλειά τους κι επικίνδυνη. Και όχι μόνο τα βράδια. Όταν είσαι στο τιμόνι τόσες πολλές ώρες, είναι μεγάλος και ο κίνδυνος ατυχήματος.

Είναι ένας κλάδος που έχει χτυπηθεί ιδιαίτερα από την κρίση, όπως άλλωστε και πολλοί άλλοι. Κι όπως λέει ο λαός «Πενία τέχνες κατεργάζεται». Όμως, ας μου επιτραπεί να μεταφέρω την εμπειρία μου.

Αν και γενικά δεν κυκλοφορώ με ταξί, τους τελευταίους μήνες έχει τύχει να χρησιμοποιήσω το συγκεκριμένο μέσο τουλάχιστον 20 φορές. Μόνο μία φορά ο οδηγός έκοψε, ως οφείλει, την σχετική απόδειξη. 

Φυσικά, και προ της κρίσης δεν έκοβε κανείς αποδείξεις. Σήμερα υπάρχει ένας λόγος παραπάνω. Το αντίτιμο που μου ζητήθηκε να καταβάλω ήταν 3,3 € ή 3,5 €, συνήθως όμως 3,7 €, που νομίζω ότι είναι και η ελάχιστη χρέωση.

Απευθύνομαι σε σένα φίλε οδηγέ ταξί. Καταλαβαίνω ότι δύσκολα τα φέρνεις βόλτα. Κι εγώ όμως το ίδιο, μπορεί και χειρότερα. Το σωστό θα ήταν να είμαστε όλοι νομοταγείς απέναντι στην πολιτεία και τις φορολογικές μας υποχρεώσεις. Η κρίση όμως μας έχει τσακίσει.

Αποφασίζεις λοιπόν να το ρισκάρεις, αφού δεν ξέρεις ποια είμαι, και δεν κόβεις απόδειξη. Γιατί όμως μου χρεώνεις ολόκληρο το ποσό; Μεροκαματιάρης εσύ, στο μεροκάματο κι εγώ. Σε κάθε δρομολόγιο θα πρέπει να σου δίνω το 2% από το βδομαδιάτικό μου. Αν κάνω 10 διαδρομές την εβδομάδα (5νθήμερο), τότε το 20% του μισθού μου πηγαίνει σε σένα. Η Κατερίνη είναι μικρή και οι διαδρομές επίσης. Σπανίως το ταξίμετρο ξεπερνά τα 2 €. Αν χρησιμοποιώ το ταξί σου, δεν είναι από πολυτέλεια, αλλά από ανάγκη. 

Ανήκω στην πλειοψηφία των πολιτών, που ντρέπονται να ζητήσουν απόδειξη. Αντίθετα εσύ δεν ντρέπεσαι να εισπράξεις από εμένα το Φ.Π.Α., τον οποίο όμως δεν αποδίδεις. Επιπλέον, δεν φορολογείσαι κιόλας για το ποσό αυτό. Αντίθετα εγώ, τώρα που θα μειωθεί το αφορολόγητο στα 420 €, θα επιβαρυνθώ με επιπλέον φόρους, επειδή εσύ, όπως και άλλοι επαγγελματίες, φοροδιαφεύγεις. Το βρίσκω εντελώς άδικο.

Η πολιτεία αδυνατεί να με προστατεύσει και φυσικά η λύση δεν είναι το τεκμαρτό εισόδημα, το οποίο μπορεί να είναι παγκόσμια ελληνική πατέντα. Έχω λοιπόν να κάνω την ακόλουθη πρόταση, προκειμένου να προστατευθούν και οι έντιμοι ταξιτζήδες. 

Η φορολόγηση των επαγγελματιών οδηγών ταξί θα πρέπει να γίνεται με βάση τα συνολικά χιλιόμετρα που διανύουν στη διάρκεια της χρονιάς, σε συνδυασμό με τα τιμολόγια αγοράς καυσίμων. Βενζινοπώλης που θα συλλαμβάνεται να μην κόβει τιμολόγιο σε ταξιτζή, να χάνει την άδειά του. Ταξιτζής που θα συλλαμβάνεται με μπιτόνι γεμάτο πετρέλαιο κίνησης, να χάνει την άδειά του, αν δεν έχει τιμολόγιο. Το ίδιο και αν διαπιστωθεί ότι το ταξί έχει πειραγμένο κοντέρ.

Έλενα Παπαδοπούλου

Μια αγανακτισμένη πολίτης