Συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογίες προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016, που έδωσε σ...
Συνωστισμός στις μεσαίες βαθμολογίες προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Στις εξετάσεις μπήκαν συνολικά 650 θέματα, τα οποία όπως τονίστηκε “ήταν από το βιβλίο, δηλαδή από την τάξη διδασκαλίας”.
Ως προς τις επιδόσεις των μαθητών, στα αρχαία ελληνικά έγραψε πάνω από τη βάση το 47,35%, ενώ αρίστευσε το 10,25%. Στα λατινικά το 69,09% και στην ιστορία το 52,23%. Αντιστοίχως στα μαθηματικά θετικών σπουδών πάνω από τη βάση έγραψε το 53,24%, στη φυσική το 69,5% και στη χημεία το 75,27%.
“Τα θέματα ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, με αποτέλεσμα να έχουμε φέτος καλύτερες κατανομές” ανέφερε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Γιάννης Παντής.
Για απόλυτη επιτυχία στις εξετάσεις, οι οποίες ήταν “από τις πιο δύσκολες και απαιτητικές εξετάσεις των τελευταίων ετών”, αλλά και για “στοχοποίηση και πρωτοφανείς επιθέσεις που δέχεται το υπουργείο Παιδείας”, έκανε λόγο ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως “θα επιτευχθεί και ο δεύτερος στόχος που είναι το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, ένα στοίχημα 30ετίας. Εργαζόμαστε ήδη για να είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί και τα βιβλία στην ώρα τους, την πρώτη ώρα της νέας σχολικής χρονιάς”.
“Οι εξετάσεις φέτος, όπως ξέρετε, ήταν διπλές. Ήταν το παλαιό και το νέο σύστημα. Με αυτή την έννοια ήταν πιο δύσκολο να διενεργηθούν. Διενεργήθηκαν με άψογο τρόπο και ήθελα να συγχαρώ εδώ όλους τους συντελεστές” πρόσθεσε ο κ. Φίλης.
“Επίσης, ήταν θέματα διαβαθμισμένα ως προς τη δυσκολία τους. Δεν ήταν θέματα εξόντωσης, ούτε θέματα απλώς ενός διαβατηρίου για να περάσουν με ευκολία τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Ήταν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, όπως πρέπει να είναι, έτσι ώστε να γίνεται μια σωστότερη επιλογή των παιδιών” συμπλήρωσε.
Υπενθυμίζεται ότι αύριο Παρασκευή 17 Ιουνίου θα αναρτηθούν στα σχολεία οι βαθμολογίες για περίπου 80.000 υποψήφιους, οι οποίοι από το μεσημέρι θα έχουν πρόσβαση στους βαθμούς τους και διαδικτυακά. Οι βαθμοί των υποψηφίων των ΕΠΑΛ θα ανακοινωθούν στις 22 Ιουνίου.
Περισσότερες πληροφορίες για τα στατιστικά στοιχεία εδώ:
http://www.minedu.gov.gr/eidiseis/21645-16-06-16-statistika-stoixeia-panelladikon-2016
Λύση στον γρίφο των μορίων λίγο πριν από την ανακοίνωση αποτελεσμάτων
Η αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, αλλά και των βάσεων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει ξεκινήσει και το υπουργείο Παιδείας δίνει στους υποψήφιους τη λύση στον γρίφο του υπολογισμού των μορίων.
Φέτος δημιουργήθηκε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, μέσω της οποίας οι υποψήφιοι, έχοντας στα χέρια τη βαθμολογία τους στα μαθήματα στα οποία εξετάστηκαν θα μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους, που θα αποτελέσουν και το εισιτήριό τους για τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ. Η πλατφόρμα, στη διεύθυνση http://markcalc.minedu.gov.gr/, είναι ήδη «στον αέρα» και «περιμένει» τους επισκέπτες-υποψηφίους, να υπολογίσουν ηλεκτρονικά τα μόριά τους.
Μόλις ανακοινωθούν οι βαθμολογίες θα αρχίσει η αγωνία για την πορεία που θα ακολουθήσουν οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Καθώς οι επιδόσεις των υποψήφιων μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις φέτος ήταν καλύτερες σε σχέση με πέρυσι, θα υπάρξει ανταγωνισμός στις σχολές υψηλής ζήτησης, με τις βάσεις να εκτινάσσονται στα ύψη.
Ωστόσο, οι κακές επιδόσεις των μαθητών στα μαθηματικά, αλλά και η μειωμένη ζήτηση σε ορισμένες σχολές, ανοίγουν την πόρτα σε πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ ακόμα και με μικρό βαθμό. Συγκεκριμένα, οι παιδαγωγικές σχολές αλλά και κάποια οικονομικά τμήματα -ειδικότερα των περιφερειακών Ιδρυμάτων- είναι πολύ πιθανό να δουν αισθητή μείωση των βάσεων εξαιτίας της απομόνωσής τους σε ξεχωριστά πεδία.
Οι σχολές στις οποίες αναμένεται άνοδος των βάσεων:
- Νομικές
- Ιστορίας
- Αρχαιολογίας
- Ψυχολογίας
- Βιολογίας
- Πολιτικών Μηχανικών
- Αρχιτεκτόνων
- Χημείας
- Ιατρικής Φαρμακευτικής
- Κτηνιατρικές
- Νοσηλευτικές
- Φυσικοθεραπείας
Οι σχολές στις οποίες αναμένεται πτώση των βάσεων:
- Προσχολικής Αγωγής
- Επιστήμης Φυσικής Αγωγής
- Παιδαγωγικά Δημοτικής Εκπαίδευσης
- Οικονομικών επιστημών
- Πληροφορικής
- Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης