Page Nav

{fbt_classic_header}

Τελευταια νεα:

latest

Ιδιωτικά σχολεία: Να κι ένα καλό νέο

Ιδιωτικά σχολεία Περιορισμός στις αυθαιρεσίες Επιτέλους να κι ένα καλό νέο. Προς τη σωστή κατεύθυνση κινείται η πολιτική ηγεσία του Υπ...

Ιδιωτικά σχολεία: Να κι ένα καλό νέο
Ιδιωτικά σχολεία
Περιορισμός στις αυθαιρεσίες
Επιτέλους να κι ένα καλό νέο. Προς τη σωστή κατεύθυνση κινείται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσον αφορά των έλεγχο των ιδιωτικών σχολείων.
Είναι ευρύτερα γνωστές οι πρακτικές, που ακολουθεί μια μεγάλη μερίδα ιδιωτικών σχολείων παραβιάζοντας κάθε έννοια ισονομίας. Πιο συγκεκριμένα:

  • Δεν καταχωρούν τις απουσίες, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει όριο στις απουσίες, που μπορεί να κάνει ένας μαθητής. Έτσι θεωρείται επαρκής η φοίτηση μαθητών, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις δεν παρακολουθούν ούτε τις μισές από τις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες.
  • Δεν τηρούν τα ωρολόγια προγράμματα, με αποτέλεσμα οι μαθητές (ιδιαίτερα στη Β και Γ Λυκείου) να μην παρακολουθούν καθόλου μαθήματα γενικής παιδείας (θρησκευτικά, ιστορία, αρχαία γενικής παιδείας, μαθηματικά γενικής παιδείας, φυσική γενικής παιδείας, χημεία γενικής παιδείας, κ.λ.π.). Έχει παρατηρηθεί ότι οι μαθητές της Β Λυκείου παρακολουθούν πρόγραμμα λιγότερων ωρών, αντί για 35, που προβλέπεται για τα δημόσια σχολεία. Χωρίζονται ανά κατεύθυνση ή ομάδα προσανατολισμού και διδάσκονται μόνο τα μαθήματα της ομάδας προσανατολισμού (προσοχή!!) όχι της Β αλλά της Γ Λυκείου. Δηλαδή ουσιαστικά είναι σαν να μην φοιτούν καθόλου στη Β Λυκείου.
  • Οι καθηγητές σε πολλές περιπτώσεις διδάσκουν μαθήματα διαφορετικά από αυτά της ειδικότητάς τους, π.χ. φυσικός διδάσκει μαθηματικά, βιολογία και προγραμματισμό, θεολόγος διδάσκει νεοελληνική λογοτεχνία, κ.λ.π.
  • Οι μαθητές εξετάζονται τον Ιούνιο στα μαθήματα, που δεν διδάχτηκαν, γνωρίζοντας από πριν τις απαντήσεις των θεμάτων. Παίρνουν γενικά πολύ υψηλές βαθμολογίες, ανεξάρτητα από την πραγματική τους επίδοση. Ο υψηλός βαθμός απολυτηρίου χρησιμοποιείται από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που δεν συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, για την εισαγωγή τους σε Πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού, που έχουν ως προϋπόθεση μεγάλο βαθμό απολυτηρίου.
  • Σε κάποιες περιπτώσεις, λόγω του υπερβολικά μεγάλου αριθμού μαθητών και προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος, διαιρούνται αίθουσες, αποθήκες, γυμναστήρια, ώστε να δημιουργηθούν αίθουσες-κλουβιά με λιγότερο από μισό τετραγωνικό διαθέσιμο χώρο ανά μαθητή. 

Φυσικά, παρά το ότι υπάρχει πλήθος καταγγελιών οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν ασκούν τον παραμικρό έλεγχο και έτσι το φαινόμενο θα συνεχίζεται για πάντα, αν δεν βρεθεί κάποιος με κότσια για να το σταματήσει.

Σε κάποιες περιπτώσεις οι καθηγητές των ιδιωτικών σχολείων δεν πληρώνονται κανονικά. Σε πολλές περιπτώσεις εξαναγκάζονται να υπογράφουν ότι, παίρνουν αμοιβές πολύ μεγαλύτερες από τις πραγματικές. Αλλά και αυτές τις μειωμένες αμοιβές δεν τις παίρνουν στην ώρα τους. Σε κάποιες περιπτώσεις η καθυστέρηση στις πληρωμές ξεπερνά τον 1 χρόνο. 

Το χειρότερο από όλα είναι ότι, αυτή η μειωμένη και ελλιπής παροχή εκπαιδευτικών υπηρεσιών διαφημίζεται ως σημαντικό πλεονέκτημα κάποιων ιδιωτικών σχολείων και βέβαια ως τέτοιο κοστολογείται ανάλογα. Έτσι οι μαθητές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες:

Σ’ αυτούς, που έχουν την οικονομική δυνατότητα, να πληρώνουν και να παραμένουν αγράμματοι και αμόρφωτοι, με την ανοχή της πολιτείας, και σ’ αυτούς, που δεν μπορούν να πληρώσουν και παλεύουν να μάθουν γράμματα στα 27αρια τμήματα του Δημόσιου Σχολείου, με την πολιτεία να θέτει διαρκώς καινούργια εμπόδια στη πρόοδό τους και οι οποίοι δικαίως διαμαρτύρονται για παιδεία 2 ταχυτήτων.

Προκειμένου να σταματήσει, έστω εν μέρει, η αυθαιρεσία, το Υπουργείο Παιδείας μελετά το ενδεχόμενο οι απολυτήριες εξετάσεις να γίνονται με την εποπτεία καθηγητών του Δημοσίου. Το σχέδιο προβλέπει την ύπαρξη επιτροπών που θα αποτελούνται από καθηγητές οι οποίοι υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευσή και θα έχουν την ευθύνη για τη διεξαγωγή των διαγωνισμών των μαθητών στα ιδιωτικά Σχολεία, στις απολυτήριες γραπτές εξετάσεις της Γ’ Γυμνασίου και της Γ’ Λυκείου.

Όσο για τον σύλλογο διδασκόντων του ιδιωτικού σχολείου, θα κάνει μόνο τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών (έλεγχος απουσιών και διαγωγής).

Πρόθεση του υπουργείου είναι τα θέματα σε κάθε μάθημα να τα βάζουν δύο καθηγητές δημόσιου σχολείου, οι οποίοι θα βαθμολογούν τα γραπτά των μαθητών και ταυτόχρονα θα έχουν την ευθύνη για την έκδοση των απολυτηρίων τίτλων. Πάντως όσον αφορά στους τίτλους σπουδών, η Ελλάδα οφείλει να συμμορφωθεί στις υποδείξεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει ζητήσει να ληφθούν μέτρα για τη διασφάλιση της ποιότητας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών αλλά και για τον έλεγχο της νομιμότητας των διαδικασιών έκδοσης τίτλων από τους παρόχους αυτούς, ώστε να διασφαλισθεί η ίση αντιμετώπιση μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων.