Ημέρα: Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου2016 Αγαπητό ημερολόγιο, σήμερα το μεσημέρι στις 14:00 βρέθηκα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ...
Ημέρα: Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου2016
Αγαπητό ημερολόγιο, σήμερα το μεσημέρι στις 14:00 βρέθηκα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πιερίας, εκπροσωπώντας την Ε.Λ.Μ.Ε. Πιερίας και θέλω να καταγράψω την εμπειρία μου, την οποία αφήνω ως παρακαταθήκη στις επόμενες γενεές.
Το προηγούμενο βράδυ στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ε.Λ.Μ.Ε., αφού βγήκε σχετικό κείμενο, το οποίο ο οποιοσδήποτε μπορεί να διαβάσει στο Internet, ομόφωνα αποφασίστηκε και δόθηκε εντολή στους αιρετούς του ΠΥΣΔΕ να συμμετέχουν κανονικά στην κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ με σκοπό τη δίκαιη κατανομή των κενών, που αφορούν τις κοινές ειδικότητες μεταξύ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Αγαπητό ημερολόγιο, για να μπορεί οποιοσδήποτε στο μέλλον να καταλάβει αυτά, που γράφω, θα μου επιτρέψεις να ξοδέψω τις λευκές σου σελίδες, για να δώσω μερικές επιπλέον διευκρινήσεις.
Υπάρχουν, που λες ειδικότητες εκπαιδευτικών, που τις συναντά κανείς τόσο στα Δημοτικά σχολεία, όσο επίσης στα Γυμνάσια και τα Λύκεια. Μιλάμε για τους καθηγητές ξένων γλωσσών, τους γυμναστές και τους πληροφορικάριους.
Ας υποθέσουμε ότι σε έναν νομό, π.χ. στην Πιερία, υπάρχουν κενά γυμναστών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ αντίθετα στην Δευτεροβάθμια περισσεύουν. Το λέει η απλή λογική, αλλά το προβλέπει και ο νόμος. Ο έχων περίσσευμα, διαθέτει, «δανείζει» το επιπλέον προσωπικό σ’ αυτόν, που έχει έλλειμμα.
Ωστόσο μερικές φορές δημιουργούνται ανεπιθύμητες παρενέργειες. Θα το καταλάβεις με ένα παράδειγμα. Έχουμε έναν γυμναστή με 25 χρόνια προϋπηρεσία, που υπηρετεί σε κάποιο Γυμνάσιο ή Λύκειο και που για οποιοδήποτε λόγο, χωρίς δική του ευθύνη, δεν έχει διδακτικό ωράριο ή δεν συμπληρώνει πλήρως το ωράριό του.
Ταυτόχρονα έχουμε και έναν γυμναστή με 6 χρόνια προϋπηρεσία, που η οργανική του είναι σε κάποιο Δημοτικό σχολείο στη Ρόδο και ο οποίος καταφέρνει να πάρει απόσπαση στην Πιερία. Επειδή οι υπηρεσιακές μεταβολές στην Πρωτοβάθμια ολοκληρώνονται συνήθως γρηγορότερα, ο εν λόγω εκπαιδευτικός «προλαβαίνει» και τοποθετείται πρώτος σε κάποιο Δημοτικό σχολείο της Κατερίνης.
Αντίθετα ο συνάδελφός του της Δευτεροβάθμιας περιμένει και περιμένει … και περιμένει. Εφόσον τελικά δεν βρεθεί γι’ αυτόν ωράριο σε κάποιο Γυμνάσιο ή Λύκειο, διατίθεται για συμπλήρωση ωραρίου στην Πρωτοβάθμια. Στο μεταξύ όμως έχουν κλείσει τα κενά στα δημοτικά της πόλης και έτσι τοποθετείται σε 2 ή σε 3 ή σε 4 ή ακόμα και 5 διαφορετικά σχολεία της περιφέρειας. Δίκαιο;
Για το λόγο αυτό, για πρώτη φορά φέτος δόθηκε η εντολή να γίνουν κοινές συνεδριάσεις ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ, ώστε να γίνει με δίκαιο τρόπο η κατανομή αυτών των κενών. Είναι από τις ελάχιστες σωστές αποφάσεις αυτής της αλλοπρόσαλλης κυβέρνησης, με την οποία στην ουσία δεν διαφωνεί κανείς. Εκτός βέβαια από αυτούς, που διαφωνούν πάντα και σε όλα, ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για σωστό ή λάθος.
Φτάνω, που λες αγαπητό μου ημερολόγιο έξω από τα γραφεία της Διεύθυνσης, όπου περιμένει μια ομάδα κομματικών συνδικαλιστών (όλων των κομμάτων) της Πρωτοβάθμιας με σκοπό, αν και δεν διαφωνούν με τη διαδικασία, να την ματαιώσουν!!
Δεν μιλάμε την ίδια γλώσσα, ωστόσο επιχειρώ να συνεννοηθώ μαζί τους, λίγο με νοήματα, λίγο με τη γλώσσα του σώματος και λίγο με τα λιγοστά κοινά ελληνικά, που γνωρίζουμε. Λέω την άποψή μου, που είναι και άποψη της Ε.Λ.Μ.Ε., ότι πρόκειται για μία σωστή διαδικασία, την οποία θα πρέπει να στηρίξουμε. Άλλωστε, αν μπλοκάρουμε τη διαδικασία, αυτό θα αποβεί εις βάρος των συναδέλφων μας, γιατί εν κατακλείδι τις τοποθετήσεις θα κάνουν μόνοι τους οι Διευθυντές εκπαίδευσης, χωρίς την παρουσία αιρετών και χωρίς να μπορεί να ασκηθεί κανένας έλεγχος.
Σ’ αυτή τη φάση εισπράττω και το πρώτο παράσημο της ημέρας.
- Είσαι ανθρωποφάγος.
- Είμαι;
Όποιος βρει για ποιον λόγο είμαι ανθρωποφάγος, προτού διαβάσει τη συνέχεια κερδίζει το γαμπριάτικο ρολόι μου το οποίο έτσι κι αλλιώς δεν χρησιμοποιώ, αφού έχει τελειώσει η μπαταρία.
Ψάξε, ψάξε δεν θα το βρεις.
Είμαι ανθρωποφάγος, γιατί με τη διαδικασία, που σου περιέγραψα, ένα κενό της Πρωτοβάθμιας θα καλυφθεί από έναν εκπαιδευτικό της Δευτεροβάθμιας. Έτσι για το κενό αυτό δεν θα προσληφθεί κάποιος αναπληρωτής, ο οποίος έτσι, εξαιτίας μου, θα χάσει το ψωμί του!!
Μ’ έχουν στολίσει με πολύ χειρότερα στο παρελθόν, οπότε το ανθρωποφάγος δεν είναι και ότι χειρότερο. Αποχωρώ και εισέρχομαι στα ενδότερα περιμένοντας τους χορτοφάγους.
Κόσμος πολύς μαζεύεται. Ωραία, θα γίνει τζέρτζελο.
Η Πρωτοβάθμια σύσσωμη (διοικητικοί, αιρετοί, συνδικαλιστές) δηλώνει ότι δεν θα παραστεί στη συνεδρίαση, αφού έτσι συμφώνησαν μεταξύ τους. Ωστόσο κανείς δεν αποχωρεί, αφού όλοι θέσουν να πουν την άποψή τους, ανεπίσημα βέβαια και χωρίς νόημα.
- Να μπλοκάρουμε τη διαδικασία, το θέμα είναι πολιτικό λέει ο πρώτος.
- Να μπλοκάρουμε τη διαδικασία, το θέμα είναι πολιτικό λέει η δεύτερη.
Για να μη στα πολυλογώ αγαπητό ημερολόγιο, όλοι συμφωνούν.
- Να μπλοκάρουμε τη διαδικασία, το θέμα είναι πολιτικό.
Ααα να μη ξεχάσω, κάπου αναφέρεται και το θέμα της αλληλεγγύης, όπως το αντιλαμβάνονται ορισμένοι συνδικαλιστές.
Ζητάμε την αλληλεγγύη σας. Εμάς μας ενδιαφέρουν μόνο οι δικοί μας. Οι δικοί σας να πάνε να κουρευτούν. Άλλωστε στο παρελθόν οι δικοί σας είχαν τη μύτη ψηλά!!
Δάσκαλε, να σου πω. Εγώ τη λέξη αλληλεγγύη, κάπως αλλιώς την είχα φανταστεί.
- Το ‘να χέρι νίβει τα’ άλλο και τα δυο το πρόσωπο.
- Βόηθα με να σε βοηθώ, ν’ ανεβούμε το βουνό.
Η δικιά σας άποψη μοιάζει πιο πολύ κάπως έτσι:
- Βόηθα με να σκουπιστώ, θα στην φέρω, όταν μπορώ.
Συμφωνούν μεταξύ τους ότι το θέμα είναι πολιτικό, αλλά ποιος φταίει;
- Φταίει η κυβέρνηση λένε οι πρασινομπλέ.
- Φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση και οι παράνομες μεταθέσεις του 2012 λένε οι ροζ.
- Φταίει αυτή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις λένε οι ΠΑΜΕΛαφαζάνη.
Γενικώς, αγαπητό ημερολόγιο, φταίνε πάντα οι άλλοι.
- Παλεύουμε για ενιαίο 14χρονο σχολείο λέει ο ένας.
- Παλεύουμε για ενιαίο 12χρονο σχολείο συν 2 χρόνια προσχολική αγωγή λέει η άλλη.
Εγώ λέω ότι παλεύετε για να μας σπάτε τα νεύρα, αλλά μη το παλεύετε και πάρα πολύ. Μην κουράζεστε. Μας τα σπάτε και με λιγότερο κόπο.
Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε τα εξής:
Επειδή τα κενά, που θα βγουν, θα είναι πλασματικά, να μην βγουν καθόλου κενά. Θέλουμε να ξεκινήσουν τα σχολεία χωρίς κενά, αλλά θα μπλοκάρουμε τη διαδικασία, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι θα αργήσουν να διοριστούν οι αναπληρωτές. Δεν πειράζει, που αυτό δεν βολεύει ούτε τα σχολεία ούτε τους ίδιους τους αναπληρωτές, αρκεί στην ΔΕΘ να μην μπορεί να πει ο Τσίπρας και ο Φίλης ότι τα σχολεία ξεκινούν χωρίς κενά!
Βρε δάσκαλοι και όλοι εσείς οι κομματικοί συνδικαλιστές, δεν σκεφτήκατε ούτε ένα λεπτό ότι με τη στάση σας αυτή ρίχνετε νερό στο μύλο του Φίλη; Αν οι διαδικασίες πάνε πίσω, δεν δικαιούται να πει ότι τα κενά στα σχολεία οφείλονται στους συνδικαλιστές, που μπλοκάρουν τις διαδικασίες;
Γελάνε και παρδαλά μουφλόν. Και συ αγαπητέ λαθραναγνώστη, που διαβάζεις το ημερολόγιό μου, καλά να πάθεις. Να μην μας ψήφιζες. Αμ πώς.
Γιώργος Βαρδακώστας